Maaseutumaisessa ympäristössä asuvat ovat oma-aloitteisempia

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Olin ukkini hautajaisissa Pohjois-Karjalassa viime viikonloppuna, menimme Nurmeksessä sijaitsevaan Bomba-ravintola-kylpylä kompleksiin aterioimaan.

Venäläisellä aksentilla korostaen tukevahko tarjoilijatar laittoi vajaan 10 hengen seurueellemme ruokalistat, menut, miksikä niitä nyt kutsutaankaan, pöydän päähän ja sanoi töykeästi, tästä voitte sitten itse ottaa, eikä ruvennut jakamaan niitä hlö-kohtaisesti. Eli hän olettaa asiakkaan ravintolaan tulessaan olevan valmis jopa tiskaamaan astiansa ruokailun jälkeen.

Eräs tuttavani, joka opiskeli samassa lukiossa kuin minä, opiskelee nykyään TKK:lla rakennustekniikkaa ja on duunarisperheestä maaseutumaisesta ympäristöstä.
Jätkä on aika eläin, hän osaa rassata autoja, ja hallitsee myös tiedon teorian tasolla.

On myös olemassa karrikoiden ilmaisten, kukkaistieteen maistereita jotka ovat vain päteviä vain paperilla ts. muodollisesti päteviä mutta joilla ei ole tietoa mihin suuntaan ruuvia kierretään kiinni.

-

Kommentit (2)

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Enneminkin voisi sanoa että maaseutumaisessa ympäristössä kasvaneet hallitsevat erilaista tietoa suhteessa kaupunkilaisessa ympäristössä kasvaneisiin.

Se ei johda siihen etteikö kaupunkilainen voisi olla yhtä todennäköisesti henkisesti skarpilla tasolla toisin sanoen oma-aloitteinen.

Maalla asunut omaa useammin paremman valmiuden omaksua teknisempiä toimintoja toimivan joukkoliikenteen ympäröivään kaupunkilaiseen verraten jolta puuttuu motivoiva ympäristö ja sisäsyntyinen motivaatio.

-

Vierailija

Stadissa oon kattellut että paljon on ahkeria ihmisiä hörimässä ja häärimässä. Ei sen laiskempaa väkeä kuin muuallakaan.

Vastaus: Ei pidä paikkaansa.

Monitoimiosaajia.. se onkin jo ihan eri juttu.
Stadis ei oo lehmiä eikä puimakoneita.. olosuhteet on eri kuin toimenkuvat. Mutta ei ihmiset pelkistä olosuhteista oikein voi muokkaantua.. Cityssäkin riittää tekevälle töitä.

Uusimmat

Suosituimmat