Kuinka muistaa lääkkeet?

Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Aloitin lääkekuurin. Pitää muistaa ottaa tabletti kaksi kertaa päivässä. Mutta kun minä en tiedä kuinka varmistaisi että muistaisin? Siis monesti tulee näitä tilanteita että "hetkinen, otinkohan minä jo tänään.." kun se on niin mitäänsanomaton ja mieleenpainumaton kokemus ottaa sellainen. Onko mitään ehdotuksia? Miten muut foorumin lääkkeen vakiokäyttäjät menettelee?

くそっ!

Kommentit (7)

Toope
Seuraa 
Viestejä23157
Liittynyt23.7.2006

Kynä ja paperi...?

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Toope
Kynä ja paperi...?

Miten? Jos merkkaisin aina ylös olenko ottanut lääkkeen, voisi käydä niin että alkaisin miettimään että olen mielestäni jo ottanut ja ehkä vain unohtanut merkata ylös..

くそっ!

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005

Sellainen perinteinen mummorasia, jossa on 7 x 4 (tapauksessasi 7 x 2) koteloa ja kullekin viikonpäivälle oma liu'utettava muovikansi. Tämän kun täytät sunnuntai-iltaisin valmiiksi ja nappaat purkin sijasta lokeroista lääkkeet, niin ei tarvitse ihmetellä, onko päivän annos otettu vai ei.

Vierailija
Ronron
Toope
Kynä ja paperi...?

Miten? Jos merkkaisin aina ylös olenko ottanut lääkkeen, voisi käydä niin että alkaisin miettimään että olen mielestäni jo ottanut ja ehkä vain unohtanut merkata ylös..

No, neurootikko ei vaan voi voittaa.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Olbe
Sellainen perinteinen mummorasia, jossa on 7 x 4 (tapauksessasi 7 x 2) koteloa ja kullekin viikonpäivälle oma liu'utettava muovikansi. Tämän kun täytät sunnuntai-iltaisin valmiiksi ja nappaat purkin sijasta lokeroista lääkkeet, niin ei tarvitse ihmetellä, onko päivän annos otettu vai ei.

Hyvä idea. Säilyyköhän nuo lääkkeet jossain lokerossa, kun ne on kuitenkin pakattu noihin tiiviisiin paketteihin..

くそっ!

Uusimmat

Suosituimmat