Miksi Big Bang tapahtui

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miksi "Big Bang" tapahtui 13.7 mrd vuotta sitten?
Jos aika ei ole jana, niinkuin väitetään ja Big Bang on tapahtunut ko. ajankohtana, niin miksi juuri silloin?
Jos "aikaa" käsitetteenämme käytetään tässä mielessä, eikä
"pohjoisnavan pohjoispuolelle" pääse, niin eikö alkukin voi olla tulevaisuudessa tai jossakin "sivu maailmassa"?
Kai näin tärkeällä tapahtumalla on jokin syy?
Mikä on tieteen vastaus??
Kaikella kunnioituksella, asia on mielenkiintoinen nimenomaan syystä, että "miksi"!

Kommentit (10)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Sepäs se. Kukaan ei tiedä. Olen menettänyt mielenterveyteni tuota pähkäillessä. Pikainen pinnallinen ajattelu ei avaa homman koko syvällistä kummallisuutta. Tuo on jotain aivan käsittämätöntä, jotain missä logiikka ja itsestäänselvyydet eivät päde. Ja kun se näyttäisi olevan kuitenkin totta. Todellista mutta selittämätöntä, järjetöntä.

くそっ!

Vierailija
Starman
asia on mielenkiintoinen nimenomaan syystä, että "miksi"!

itse olen pähkäillyt asian yksinkertaiseksi...

jos on aikaa äärettömästi...
niin kaikki mahdolliset variaatiot
tullaan käymään läpi...

tiedä vaikka maailmankaikeus laajenisi
niin paljon että taas pamahtaisi...

jotenkin voisin ajatella sen luontevammaksi
vaihtoehdoksi kuin luhistumisen...

nim: en ymmärrä 1 :3 olevan vastaus...
joten tuskin olen oikeassa
*nauraaaa*

Vierailija

Kysykää jehovilta kun seuraavan kerran ovat kierroksellaan. Voitte saada kirjan aiheesta.

Paljon miellyttävämpi tapa tutustua aiheeseen kuin yksin päänsä sekaisin pohtiminen. (haa! ilmainen huume, ei tartte impata!)

Ihan vakavissani menen tuonne henkimaailman näkökulmaan. Sehän on tiedettä, kunhan vain me tiedepiiriläiset hyväksymme. Hyväksymme ettemme voi ymmärtää jumalaa... tekijää, joka systeemin loi.

Vuosien pohtimisen jälkeen olen päätynyt siihen, että syy on se, ettei tyhjyys ole kivaa. Täytyi luoda jotain todellista pelkkien harhojen lisäksi.

Vierailija

Vaikuttaa siltä, että ns. tiedetahoja kiinnostavat vain "mitä" ja "milloin" kysymykset, koska niihin voidaan saada eksakti vastaus.
"Miksi" on taas "uskontoa" lähenevää asiaa ja vaikeammin selvitettävää.
Kuuluuko tieteen vastata kysymykseen "miksi"?
Tietysti tyvestä puuhun on kiivettävä.
Ei koko universumi synny "itsestään" tai "vain omia aikojaan"!

Vierailija

big bang on vain teoria, eikä tosiseikka.

Se on vain tieteen tuoma vaihtoehto sille ajatukselle, että jostain kaikki sai alkunsa, kun ihminen ei käsitä äärettömyyttä, vaan tahtoo kaikin voimin saada sille rajat.

Miksi kaikki ei vain ole ollut ikuisesti ja tule olemaankin? Mikä sen estää?

Sekö, että lähitähdistöistä voimme katsoa, että ok, tuo menee tuohon suuntaan, tuo tuohon, ja päätellä sen perusteella sitten kokonaisuudenkin?

Linnunrajat kulkee mikä minnekin, kiertyen samalla napaansa kohti, vain aiheuttaakseen sen, että jossain vaiheessa se jysähtää ja leviää tomuksi pitkin ja poikin, josta taas alkaa uusi kierto. Samoin milk wayt törmäilee toisiinsa, tuhoten ja luoden samalla uuden alkua.

Big Bang on vain teoria, jokin selitys jollekin mitä on voinut ehkä tapahtua, eikä selite ole koskaan itse asia.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005
Starman
Miksi "Big Bang" tapahtui 13.7 mrd vuotta sitten?

Olisiko syy muka eri, jos bigpang olisi tapahtunut 11,4 mrd vuotta sitten?

Ei. Oikea kysymys on: miksi bigbang yleensä tapahtui.

Vuosista viis.

Ja jos niistä, niin mistä muustakin?

Kun vähän kelaat, niin päädyt vastaukseen: samasta syystä kuin kysyt sitä.

Uteliaisuuttaan, mut sun pitää vähän kelata sitä.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Uusimmat

Suosituimmat