Laitostieteilijät top 10 fysiikka: Neutroni, bosoni, derz..

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Täällä tiede.fi keskustelualueella on tietenkin myös niitä henkilöitä, jotka tuntuvat tietävän lähes kaiken fysiikasta ja luonnontieteissä ja jotka kumoavat pian nojatuoliteoreetikoiden villit ideat. Itse ainakin aina odotan innoissani että Neutroni, bosoni tai derz tulevat oikaisemaan ja kertovat miksi netistä lukemani villi idea ei voi toimia.

Nämä laitostieteilijät puolustavat fundamentaalia modernia fysiikkaa, kvanttimekaniikan ja suhteellisuusteorian oppeja.
Samanlainen auktoriteetti sfnet.tiede.fysiikka news-uutisryhmässä oli joitakin vuosia sitten Jaakko Raipala, josta ei ole kuulunut mitään enää pitkään aikaan. Mitä lienee nykyisin tekevä, muistaakseni matematiikan kanssa tekemisissä, oliko peräti matemaatikko.

Olisi kiva tietää millainen koulutus ja ammati on Neutronilla, bosonilla ja derzillä ja mitä ikäluokkaa he ovat.

Sivut

Kommentit (145)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Muuten hyvä, mutta äänestyslistalta puuttuu Teräs NallePuh ja Snautti ja Busse.

Ainii en olekkaan laitostieteilijä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26912
Liittynyt16.3.2005
anaro
Olisi kiva tietää millainen koulutus ja ammati on Neutronilla, bosonilla ja derzillä ja mitä ikäluokkaa he ovat.

"Laitostieteen ykkösnimi" -titteli hakusessa ja ylivoimainen johto, mikä kunnia.

Koulutus on tekniikan tohtori, ammatti tällä hetkellä hakusessa, toivottavasti se liittyy edistyneisiin tuotekehitystöihin puolijohdefysiikan alalla, ja jonkin aikaa olen vielä lähempänä kolmeakymmentä kuin neljääkymmentä.

Vierailija
Neutroni
anaro

"Laitostieteen ykkösnimi" -titteli hakusessa ja ylivoimainen johto, mikä kunnia.

Koulutus on tekniikan tohtori, ammatti tällä hetkellä hakusessa, toivottavasti se liittyy edistyneisiin tuotekehitystöihin puolijohdefysiikan alalla, ja jonkin aikaa olen vielä lähempänä kolmeakymmentä kuin neljääkymmentä.

Mummo on ylpeä lempi-insnörtistään

Vierailija
Neutroni

Onnittelut tutkinnosta!

Ymmärsin, että se on suht uusi, koska vasta pari vuotta sitten olit vielä muistaakseni teekkari. Jos olen väärässä, takuu korvaa mitä korvaa.

Vierailija
Neutroni
anaro

Sinulle se kuuluu.

Olen jo useampaan kertaan ajatellut tehdä vastaavan äänestyksen. Hakkaat 3-0 toiseksi tulevankin.

En ole törmännyt vielä yhteenkään huonoon viestiin vaikka noita on jo 7800.

Vierailija
peippo

Olen jo useampaan kertaan ajatellut tehdä vastaavan äänestyksen. Hakkaat 3-0 toiseksi tulevankin.

Minusta on hienoa että Neutroni uskaltaa ottaa kantaa muihinkin asioihin kuin pelkästään tekniikkaa koskeviin kysymyksiin. Olen mahdollisesti arvioinut häntä väärin. Norsun muisti on pitkä, samoin Echin. Muistan vieläkin kuinka Neutroni ehdotti aikoinaan käymässämme keskustelussa mielisairaiden teloitusta, tai jotain vastaavaa. Aikoinaan pidin Neutronia lähinnä amiksena, joka ei ymmärrä lainkaan sosiaalitieteitä, eikä omaa muutenkaan edes alkeellista yleissivistystä. Nyt ymmärrän paremmin Neutronin putkiaivoisen päättelykyvyn. Tosin täytyy huomioida että tämän ajattelun suhteen on tapahtunut myös paljon kehitystä.

bosoni
Seuraa 
Viestejä2704
Liittynyt16.3.2005

Kai tähän pitää vastata, kun melkein suoraan kysytään.

Koulutus: on sitä vähän, mutta vielä kesken.
Ikä: sitäkin on, mutta vielä alle komen kymmenen.

En itse näistä äänestyksistä niin perusta, mutta Neutroni kirjoittaa paljon ja asiaa luonnontieteistä. (ei sen puoleen, myös monista muistakin aiheista kiertelemättä) Ja mikä ehkä tämän palstan puitteissa tärkeintä: ilmaisu on selkeää. Maallikoillekin asia avautuu paremmin.

On niitä muitakin asiallisi kirjoittajia. Äänestyksistä puuttuu aina vaihtoehtoja.

Jos sorruin (taas) virheeseen, niin tukka varmaan vain oli silmillä, kuten kuva osoittaa...

Vierailija
Echi
peippo

Minusta on hienoa että Neutroni uskaltaa ottaa kantaa muihinkin asioihin kuin pelkästään tekniikkaa koskeviin kysymyksiin. Olen mahdollisesti arvioinut häntä väärin. Norsun muisti on pitkä, samoin Echin. Muistan vieläkin kuinka Neutroni ehdotti aikoinaan käymässämme keskustelussa mielisairaiden teloitusta, tai jotain vastaavaa. Aikoinaan pidin Neutronia lähinnä amiksena, joka ei ymmärrä lainkaan sosiaalitieteitä, eikä omaa muutenkaan edes alkeellista yleissivistystä. Nyt ymmärrän paremmin Neutronin putkiaivoisen päättelykyvyn. Tosin täytyy huomioida että tämän ajattelun suhteen on tapahtunut myös paljon kehitystä.

Oho...
No kuten sanoin "...en ole törmännyt...".

Suomessahan kastroitiin kai vielä 70-luvulla kehitysvammaisia kun kehitysvammaisuushan on kai jotenkin periytyvää.

Templebar
Seuraa 
Viestejä1216
Liittynyt13.9.2007

Ainakin Snaut puuttuu listalta. Paha sanoa, kenelle kuuluu laitoshoitopaikka-titteli, mutta luen kyllä itse kaikkia edellä mainittuja suurella antaumuksella.

Vierailija

Äänestin Neutronia, vaikka bosonin ja derzin asiantuntemusta en lainkaan vähättele. Neutroni on "laitostieteilijöistä" foorumilla tietääkseni laaja-alaisin: väittelee näkemyksiään perustellen aivan muiden alojen spesialistien kanssa. Itse asiassa luen Neutronilta enimmäkseen juuri näitä muita kuin fysiikka-keskusteluja. Fysiikka on perusteiltaan niin selkeää ja horjumatonta, että monitulkintaisemmat aiheet kiinnostavat enemmän.

Vierailija

Mites Snaut tai Lentotaidoton? Tietääkö kukaan heidän taustoistaan?

Heillä näyttäisi olevan kosmologia ja uudemmat hiukkasfysiikan teoriat hallussa.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä27003
Liittynyt13.5.2005

Neutronille kredibiliteetit tässä äänestyksessä täältäkin, vaikka näkisin erinomaisiksi laitostieteen (fysiikka) edustajiksi myös bosonin, derzin, Lentotaidottoman, Snautin, Tep:n ja monia muita... Erityisen mielenkiintoisia ovat olleet Neutronin selväjärkisyyttä peilaavat kannanotot oman koulutuksellisen erikoisosaamisaluuensa ulkopuolella.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat