Hikan poisto

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Hikka tulee siitä että nielaisee liian nopeasti, palleahermo ärsyyntyy. Ruokatorven vieressä menee hermorata palleeseen. Hikka poistuu nielaisemalla äärimmäisen voimakkaasti.
Hengityksen pidättäminen tms. ei auta.
Olisiko muita menetelmäehdotuksia, äärimmäisen voimakkaan nielaisemisen lisäksi?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija
bfr
Miten nielaistaan voimakkaasti? Siis "liikaa kerralla", liioitellulla eleellä vai miten? Auttaako?

Näköjään tuli juhlittua jälleen ja kohta taas, röyh.
Kannattaa kaataa tuopillinen kaljaa suuhun ja nielaista koko satsi kerralla.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mulla lähtee kans yleensä henkeä pidättämällä tai sitten jos se ei auta niin iso lasi vettä naamaan mahdollisimman nopeasti. Sen jälkeen ei saa röyhtäistä tai hikka palaa takaisin. Mulla ainakin. Mistähän sekin johtuu...

Hämmentää.

Vierailija

[size=85:2v5vft67]Kaksi kikkaa, joista tuo jälkimmäinen toimii ainakin omalla kohdalla:
1. Lämpimät ja paksut villasukat jalkaan niin ei tule hikkaa ja hikka tullessaan lähtee (perinnetietoa).
2. Lasiin kylmää vettä, asento syvään etukumaraan ja sitten juodaan lasi tyhjäksi sen toiselta reunalta, ei siis siltä lähemmältä.[/size:2v5vft67]

Vierailija

mä oon kyl onnistunu hengitystä pidättämällä. Pitää vaa pidättää tarpeeks kaua tai sit se oli vaa plaseboa.

Vierailija

Hyvä yskäntroppi talvella on liukkaat kengät ja ulostuslääke.
Parempi olla kakomatta, tai makaa kadulla paskat housuissa.
Vois toimia hikankin kanssa??

Vierailija

Tyttöystävällä tulee pitkäkestoinen hikka aina vissyä juodessa. Kestää pitkään, jos sille ei tee mitään.

Aikidossa opin rentoutustavan, joka toimii ja poistaa hikan aina: mennään selinmakuulle ja lähdetään hitaasti ääneen lausuen rentoutumaan siten, että ensin keskitytään rentouttamaan varpaat, sitten pohkeet, etureidet, takareidet jne. ylöspäin. Hitaasti ja matalalla äänellä lukien.

Jos ei repeä nauruun, niin yleensä hikka loppuu jo pohkeiden kohdalla.

Vierailija
mallas
Päättämällä lopettaa hikottelu. Se ei ole sen vaikeampaa ja toimii helposti pienen harjoittelun jälkeen.

Indeed, paitsi jos se tulee oluesta.. Ilmeisesti humalassa ei pysty kontrolloimaan niin tehokkaasti itseään. Noh, juomalla lisää se loppuu.. jos loppuu..

Vierailija
manteli
mennään selinmakuulle ja lähdetään hitaasti ääneen lausuen rentoutumaan siten, että ensin keskitytään rentouttamaan varpaat, sitten pohkeet, etureidet, takareidet jne. ylöspäin. Hitaasti ja matalalla äänellä lukien.

Ei tarvitse ääneen hokea mitään, se on ehkä naurettavaa.
Joogassa toistetaan jotain tavuja, mitkä eivät tarkoita mitään.
Ideana on ajatusten poisto ja täydellinen rentoutuminen.
OM-äänne on varmaan aika sopiva, sitä toistaa mielessään, eikä ajattele mitään muuta.
Samalla alkaa rentouttamaan lihaksia yksitellen alhaalta ylöspäin.
Lopuksi rentouttaa naaman lihakset ja viimeisenä kielen.
Auttaa nukahtamisvaikeuksiinkin, jos miettii liikaa asioita.

Vierailija
Anthrax`
juo vettä.

Kyseessä oli hikan poisto.. Vesi ei siihen auta.. Tietty jos pitää nenästä kiinni ja seisoo pussi päässä ylösalaisin ja pidättää hengitystä samanaiksisesti, lausuu jotain jooga mantraa ja rukoilee Ukko-Perkelettä kun sitä vettä juo niin ehkä.. todellä ehkä.. eli siis, ehkä sitten..

Vierailija

Näistä joku on auttanut mua aina joskus.

Ei se hikka edes niin haittaa, mutta pelottaa ettei se sitten lopukkaan. http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Osborne

- Juon lasillisen vettä hengittämättä
- hengitän syvään ja rauhallisesti
- puristan, siis tosiaan puristan kaikkia vatsalihaksiani ja hengitän samalla todella pitkään ja rauhallisesti

Säikäyttäminen ei ole auttanut. Tai sitten sitä ei ole tehty tarpeeksi hyvin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat