Koulussa huonoa ruokaa oikeasti

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Aika paskaa ruokaa näyttää olevan, vaikka rahalla maksaa.

Samatkin perunat näyttää olevan siinä jo neljättä päivää.

kai ne sentään käy jossain yön aikana jääkaapissa, että ne saa ne seuraava päivänä lämmitettyä.

Joskus kun amiksessa sai ilmeiseksi, rippuu toki firmasta. Niin ruoka oli 5 kertaa paremman laatuista.

Hyvähän siinä on samat ainekset pitää, kun teinit ei tajua valittaa.

Luulisi kuitenkin että kun joutuu ateriasta maksamaan niin laatu paranee.

Kommentit (15)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Aijaa sä käyt kouluakin, missä koulussa sä käyt?

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Kouluruoka todella on lähes kelvotonta. Mutta ei se kai paljoa maksakaan, mutta ei ole senkään hinnan väärti. Onneksi ei tarvitse sitä shittiä enää syödä. En edes halua tietää kuinka se valmistetaan. Ämpäreissä tuodaan ruskeaa kastiketiivistettä ja perunat varmaan kehitetään jauhoista tai turvotetaan vedellä kaksinkertaisiksi, siltä ainakin maistuvat. Kaikki tietää mitä kinderperuna tarkoittaa, kouluistako se sana on lähtöisin.. kala, minä sain siitä oikeasti oksennusrefleksin enkä sen jälkeen kajonnut koulun kalaan. No, kalakeitto oli ihan hyvää. Jotkut muutkin ruuat olivat ihan hyviä, kuten pinaattiohukaiset ja pinaattikeitto, myös jauhelihakeitto ihan ok.

くそっ!

Vierailija

En puolusta nykyistä kouluruokaa kumiperunoineen, mutta sillon minun aikanani oli kyllä tosi oksettavaa ruokaa ja opettaja karttakepin kanssa valvoi, että todella syötiin. Minulla oli hiukan huonot ruokahalut, joten läskillä päällystetyt uuniperunat olivat saada oksennuksen lautaselle. Jollakin kumman konstilla en kuitenkaan oksentanut, mutta kidutusta olivat ruokatunnit. Onneksi sai ottaa kotoa voileivät ja maidon, joilla sitten jaksoikin hyvin.

Vierailija

Aikoinaan tekussa oli vain tarjolla kumiperunoita, joita sai ottaa lautaselle kokonaisina. Mutta minullapa oli omat kotona keitetyt perunat mukana ja lisäsin ne annokseen. Tosin perunat olivat huoneenlämpöisiä mutta kastike lämmitti niitä riittävästi. Omia mausteitakin kuljetin mukanani.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Kyllä koulunruuat on hyviä armeijaan verrattuna. Itse näin vanhempana pidin kouluruokia ihan hyvinä jo. Ehkei sitä enää ole tässä iässä niin nirsoja.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1466
Liittynyt16.3.2005

Kyllä kouluruoka on aivan kelvollista syötävää, kuten myös armeijassa, on tullut aivan lähi aikoina niitä maistettua ja hyviä olivat. Uskonpa, että tänäkin päivänä monessakaan perheessä ei tarjoilla niin monipuolisia ja ravintoarvoltaan yhtä hyvää ruokaa kuin koulussa. Tarjolla kun on myös monenlaisia salaatteja, hyvää leipää, hedelmiä ym. lisukkeita, voiko enää paremmin olla?

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Vierailija

Silloin kun minä olin Oulun kasarmilla armeijassa vuosina 1977-1978, niin ei kassullla huonoa ruokaa nähty. Oulun kasarmi oli tuolloin 1. kokeilupaikka, johonka ruokaraaka-aineet toimitti yksityinen taho.

Aamulla oli paksu pala sitä vanhaa ja oikeata Valion juustoa, oikeata voita leivän päälle, liki sentin paksuinen makkara ja kouraan tee taikka kaakao. Sitten vielä puuro taikka velli. Tänä päivänäkin viellä kasaan saman satsin leikkeitä näkkileivän päälle kuten armeijankin aikana.

Eikä tuolloin näkkileipä ollut mitään kovaa sirpalesuojaa. Hampaat ovat vaan käyneet sellaisiksi, ettei uskalla täydellä purentavoimalla alkaa jauhamaan.

Vierailija

Vuoden 2006 jääkärinä santahaminasta voin sanoa, että hyvät oli ruuat ainakin armeijassa.

Peruskoulun ruoatkin olivat silloin joskus ihan hyviä suurimman osan ajasta. Ainoa mitä tuli vihattua olivat seiti kala ja pinaattikeitto. Vieläkin laukaisevat oksennusrefleksin.

Koulun kalapuikot ja tartarkastike aijaijai! Parasta ikinä!

Vierailija

Mun mielestä ravintolassakin saa usein huonoa ruokaa ja siitä täytyy vielä maksaa erikseen. Yleensä pitää ainakin itse lisämaustaa.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Barbaari
TERÄS NALLEPUH
Kyllä koulunruuat on hyviä armeijaan verrattuna. Itse näin vanhempana pidin kouluruokia ihan hyvinä jo. Ehkei sitä enää ole tässä iässä niin nirsoja.

Niin. Olit se 47- vuotias.

Mitä tiäremiäs opiskelet vai kursseillako olet?

olen kuntouttavassa koulutuksessa, mikä kestää yhden lukuvuoden. Siitä saa sitten amikseen mennä opiskelemaan ammattia jos pystyy.

Uusimmat

Suosituimmat