Pyörtymisleikki

Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Teinpä sen nyt sitten itse. Tuon lasten yleisen harrastuksen toteutin itsekseni. Wikipediassa oli ohjeet.

Suoritettuani pyörtymiseen johtavan rituaalin, kävin sängylle makaamaan. Jonkin ajan kuluttua heräsin tajuttomuudesta jollain niin sairaalla tavalla, etten yritä edes kuvailla sitä. Todellisuudentajuni muuttui, ehkä pysyvästi. Tuo oli minulle täysin uutta. En ole koskaan kokenut vastaavaa. Voisin itkeä, en osaa käsitellä tapahtunutta, en tiedä mitä ajatella. Miten ne kakarat pystyy vain nauramaan asialle, eikö tuo edes hämmennä heitä.. vai koinko jotain ihan muuta kuin he, en tiedä.

En tiedä edes mitä yritän tällä sanoa, olen vähän sekaisin ja hämmentynyt, täytyy purkaa ajatuksia johonkin.. jos normaali pyörtyminen tuntuu tuollaiselta, voi vain kuvitella miten muut ihmiset ovat ensipyörtymiseensä suhtautuneet. En ole koskaan tuntenut noin paljon kuolevani.

くそっ!

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Kerran olen elämässäni pyörtynyt, joskus kasvuiässä suuren voimanponnistuksen yhteydessä.. Vähän hassultahan se olo siinä tuntui herätessä, mutta eipä tuo nyt mitenkään pelottava kokemus ollut kuitenkaan. Ehkä hiukan sama tunne kuin heräisi todellisen tuntuisesta painajaisesta - sitä on lopuksi vain lähinnä hyvillään ollessaan takaisin todellisuudessa hengen ja ruumiin voimissaan.

Vähän kai se riippuu ihmisestä ja mielialasta kuinka sen kokee, en tosin pelkää kuolemaakaan millään tavalla. Kuolemanpelko saattaa tehdäkin kokemuksesta ahdistavan.

Mutta aika typerää kokeilla tuollaisia temppuja yksin. Saattaa käydä vielä vahinko, ja loukkaantuu tiedottomana ollessaan. Tai sitten ei jostain syystä herääkään. Pitkään jatkuva tajuttomuus voi johtaa aivovammaan tai kuolemaan.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

No en suosittele uudestaan tekemään tota. Joka kerta kun kuristat ittesi pyörryksiin asti, niin samalla tuhoat itseltäsi PYSYVÄSTI hermosoluja. Että en todellakaan suosittele tekemään tätä,sillä aivovaurioita tulee aina. Joskus niin vakava että kuolee. Ensimmäinenkin kerta saattaa olla viimeinen.

Täytyy myöntää että olen itsekkin tehnyt yhen typerän testin, koska mietin että mikä siinä oli niin hienoa, mutta nytten kaduttaa. No olen kuiteskin hengissä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Lapsena puhuttiin "pikku taivaaseen" menemisestä. Homma kävi siten, että ensin piti pidättää henkeä ja sen jälkeen kaveri puristi rinnasta. Itse en ole kokeillut, mutta tietämäni mukaan kovin vaarallista touhua on.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Itsekin tehny tuota pyörtymisleikkiä joskus ylä-asteella. Samalla tavalla kuin lierik sanoi, että ensin pidätetään hengitystä ja siihen puristus rinnasta - sydän pysähtyy kai hetkeksi.

Ihan hauska kokemus oli, ei ole siitä mitään negatiivisia muistoja. Yhtäkkiä vain tipahti ja siitä sitten lähes samantien heräsi, kun veri taas alkoi kiertämään aivoissa. Enkä kyllä jaksa uskoa siihen, että tuo olisi kovin vaarallista. Aivosolut nyt tarvitsevat vähintään 3 minuutin happivajeen, ennen kuin alkaa jotakin tapahtumaan. Sydänkään nyt ei kovin herkästi terveellä ala temppuilemaan. Tietysti niitä on terveellisempiäkin leikkejä olemassa, mutta en näe tämän olevan ainakaan vaarallisimmista päästä. Vai onko joku kuullut jonkun tähän kuolleen? Itse en tapauksia tiedä.

Vierailija
rollerghost
Itsekin tehny tuota pyörtymisleikkiä joskus ylä-asteella. Samalla tavalla kuin lierik sanoi, että ensin pidätetään hengitystä ja siihen puristus rinnasta - sydän pysähtyy kai hetkeksi.

Ihan hauska kokemus oli, ei ole siitä mitään negatiivisia muistoja. Yhtäkkiä vain tipahti ja siitä sitten lähes samantien heräsi, kun veri taas alkoi kiertämään aivoissa. Enkä kyllä jaksa uskoa siihen, että tuo olisi kovin vaarallista. Aivosolut nyt tarvitsevat vähintään 3 minuutin happivajeen, ennen kuin alkaa jotakin tapahtumaan. Sydänkään nyt ei kovin herkästi terveellä ala temppuilemaan. Tietysti niitä on terveellisempiäkin leikkejä olemassa, mutta en näe tämän olevan ainakaan vaarallisimmista päästä. Vai onko joku kuullut jonkun tähän kuolleen? Itse en tapauksia tiedä.

No enpä ole kuullut kenenkään kuolleen mutta kyllä siinä varmasti vaaransa on. Muistan että omassa koulussa jossa harrastettiin samaa kävi erikseen terveydenhoitaja puhumassa tämän vaarallisuudesta.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
babun
rollerghost

No enpä ole kuullut kenenkään kuolleen mutta kyllä siinä varmasti vaaransa on. Muistan että omassa koulussa jossa harrastettiin samaa kävi erikseen terveydenhoitaja puhumassa tämän vaarallisuudesta.

Siinätapauksess teidän olisi pitänyt katsoa dr.phillin jakso jossa käsiteltiin tätä aihetta.
Siinä oli useita tapauksia joissa itsensä kuristanut, olkin tappanut itsensä vaikkei tarkoituksena tämä ollutkaan. Ja se kolmeminuuttia, niin verihän kiertää ja kuljettaa happea aivosoluihin, vaikka sä olisitkin hengittämättä kolmeminuuttia, mutta kun kuristat itseäsi, niin sinä tyrehdytät verenkierron aivoihin ja siten siellä ei kulje happi lainkaan, ja happivaje aiheuttaa aivovaurioita. Oikeesti typerimpiä leikkejä mitä tiedän. Edes jackassien paskaaltaassa uiminen ei ole niin lapsellista ja typerää kun toi.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Ei taas mitään järkeä. On se niin kumma että aina jotenkin pitää saada aivot muusiksi. Jos ei liimalla, niin sitten happivajeella. Kaupanpäälle halvautuminen ja mielettömät korvaukset yhteiskunnalta loppuiäksi.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Ja se kolmeminuuttia, niin verihän kiertää ja kuljettaa happea aivosoluihin, vaikka sä olisitkin hengittämättä kolmeminuuttia, mutta kun kuristat itseäsi, niin sinä tyrehdytät verenkierron aivoihin ja siten siellä ei kulje happi lainkaan, ja happivaje aiheuttaa aivovaurioita.

No, aivosolut pärjäävät tietääkseni sen väh. 3 minuuttia ilman happea/verenkiertoa, ennen kuin alkavat kiukutella, joten sen aikaa täytyy ainakin kuristaa ennen kuin kuolee. Leffoissahan ne kyllä kuolee hetkessä.. Kenties siinä on sitten riski saada nopeasti lopullinen sydämen pysähdys ja sitä kautta kuolema. Jokatapauksessa tuossa "pyörtymisleikissä" aivojen verenkierto tyrehtyy ehkäpä vain sekunniksi tms., joten en usko ja kokemuksesta myös tiedän, että mitään järisyttävää ei ehdi tapahtua (tai ainakaan minulle, eikä kenellekään muulle ole minun lähipiirissäni mitään tapahtunut). En tosin enää sitä varmaankaan viitsisi kokeilla.

Hengittämättä pystyvät jotkut olemaan useita minuutteja, esim. sukeltajat ~5 minuuttia. Maailman ennätys taisi olla jopa n. puoli tuntia.. Tosin se tyyppi oli hengittänyt happea ennen suoritusta.

Vierailija

kaikkeen tottuu...

nuorempana menimme kymmenen
kertaa kyykkyyn ja ylös samalla hengitettiin
reippaasti...
sitten isosti henkeä ja silmät kiinni...
isoin kaveri painaa keuhkot lyttyy...

tajuhan siitä lähti...

vähän vanhempana sama raudan maku tuli
sitten tutuksi kun kunnolla intoutu tappelee...
pysty käveleekkin jo monta metrii ja maistella rautaa
suussa... kunnes tuli nukku matti...

jos toi sai sut noin sekaisin...
niin en suosittele mitään päihteitä sulle...

trippailu ei sovi kaikille...

Vierailija

Tässä näköjään sekoitetaan lahjakkaasti keskenään kahta eri pyörtymisleikkiä.

Ensimmäisessä tavassa mennään kyykkyyn hengitellään sopivasti, pompataan ylös ja kaveri painaa rintakehästä (voi painaa itsekin). Aiheuttaa yleensä välittömän pyörtymisen johtuen verenpaineen vaihtelusta. Temppu taitaa olla melko vaaraton, tosin kaatuessa voi satuttaa itsensä pahasti, jos ei ole ketään ottamassa kiinni.

Toinen pyörtymisleikki perustuukin kuristamiseen, ja siitä saattaa todellakin aiheutua pysyviä aivovaurioita tai jopa kuolema. Jenkkilässä tähän on kuollut ainakin 82 lasta. Tosin monesti kuolemat on saatettu tulkita itsemurhiksi, joten todellinen luku voi olla satoja. Ei muuta kuin googleen hakusanaksi "Choking Game" ja saa sivutolkulla varoituksia.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
omena

jos toi sai sut noin sekaisin...
niin en suosittele mitään päihteitä sulle...

trippailu ei sovi kaikille...

En tiedä mikä siinä oli, olen joskus aiemminkin pyörtynyt ainakin osittain kovan influenssan yhteydessä, eikä siinä tapahtunut mitään ihmeempiä, taisin siitä jo kertoakin aiemmin. Mutta olen kokeillut kyllä salviaakin, ja ei se vaan ole sama asia. Ei tuon perusteella voi sanoa ettei päihteet sovi, jos pyörtymisestä saa tuollaisia kokemuksia. Salviasta ainakin tuli mukava trippi.

くそっ!

Vierailija

Noin 10 vuotta sitten oli tuo meidän koulussa "muotia". Kyykkyyn, hengitellään sisään ulos nopsaan tahtiin tietty aika, noustaan ylös, nenästä kiinni tiukkaan ja puhaltaa pää punaisena. --> kanttuvei. Rinnasta puristaminen on kai uutta "tekniikkaa".

Varoituksen sana: tuo nenään puhaltaminen ja ns "pinnistäminen" voi aiheuttaa aivoverenvuodon.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Mutta eikö kukaan tosiaan ole kokenut samanlaista kauhunsekaista järkytystä kuin minä? Tullessani tajuihin olin hetken ajan täysin erilaisessa maailmassa, niin skitsossa ulottuvuudessa että luulin oikeasti että jokin napsahti päässä pahasti.. en vaan käsitä. Ehkä happi palautui aivoihini tavallista erikoisemmassa järjestyksessä tai jotain. Näköhavaintoni tuntui tavallaan litistyneeltä, vaikea kuvailla.. kuin mieleni olisi kääntynyt vinoon ja litistynyt.. tasapainokin sekoili jännästi. Se lyhyt, mutta kuitenkin pitkä hetki, oli todella kummallinen. Ei sellaista voi mitenkään kuvitella kokematta itse.

くそっ!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat