positiivinen aggressio

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Aggressiolla on myös hyvät puolensa. Tässä jotain mitä tuli mieleen.

Passiiviselta, uhriutuvalta "kynnysmattoihmiseltä" puuttuu ehkä halu/kyky osoittaa suoraa aggressiota. Sen sijaan, että alkaisi itse tehdä jotain elämänsä/tilanteensa muuttamiseksi, tyytyykin passiivisuuteen ja uhrina oloon.

Tälläinen ihminen tarvitsee aggressioherätyksen.

Aggressio (hyvä) saa aikaan sen, että ihminen alkaa muuttaa asioita elämässään. Aggression avulla tullaan jämäkäksi ihmiseksi, joka ei mm. anna kävellä ylitseen. Aggression avulla voi puolustaa oikeuksiaan. Aggressio on mielestäni sitä suomalaista sisua, p****le, nyt riittää!

Aggression antamalla voimalla ihminen voi lopettaa itselle haitalliset ihmissuhteet tai lievemmissä tapauksissa alkaa laittaa rajoja näihin ihmissuhteisiin. Samalla voimalla ihminen voi alkaa etsiä ja tehdä työtä, opiskella.

Ihmisestä voi tulla se aktiivinen toimija omassa elämässään, sen sijaan, että passiivisena odottaisi ja katsoisi kun asiat "vaan menee niin".

Tietysti tässä aggressioherätyksessä pitää muistaa, ettei ala käyttämään väärin sitä aggressioitaan, esim. polkemaan muiden oikeuksia jne.

Tuleeko jotain muuta mieleen?

Kommentit (12)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Lähettäkää mulle agressioajatuksia että saisin itteeni niskasta kiinni ja väännettyä ONT:n case-osuuden! Teoria meni loppupeleissä jollain draivilla mutta kun se oli valmis niin agressiot katosi ja minusta tuli veltto pa#%a...

Hämmentää.

Vierailija
Vatkain
Lähettäkää mulle agressioajatuksia että saisin itteeni niskasta kiinni ja väännettyä ONT:n case-osuuden! Teoria meni loppupeleissä jollain draivilla mutta kun se oli valmis niin agressiot katosi ja minusta tuli veltto pa#%a...

No onko sinulla kokemusta esim. jostain raskaista töistä, joita voisi muistella?

Itselläni alkaa opiskelut ensi viikolla ja tiedän, että jossain vaiheessa tulee tilanteita jolloin tympäisee, mutta silloin alan miettiä aikaa jolloin olin jatkuvassa kolmivuorotyössä tehtaassa koneen orjana. Se antaa kummasti lisäpotkua opiskeluun.

Mikä on muuten ONT:n case-osuus?

Vierailija
tiäremiäs
Olen pari vuotta kokenut "positiivista aggressiota".

Onko se vaikuttanut hyvällä tavalla?

Itse olen kokenut positiivista aggressiota vuodesta 2000 alkaen. Välillä meinaa vajota takaisin itsesääliin, mutta sitten ryhdistäydyn ja jämäköidyn ja karistan itsesäälin pois.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Satunnainen
Vatkain

No onko sinulla kokemusta esim. jostain raskaista töistä, joita voisi muistella?

Itselläni alkaa opiskelut ensi viikolla ja tiedän, että jossain vaiheessa tulee tilanteita jolloin tympäisee, mutta silloin alan miettiä aikaa jolloin olin jatkuvassa kolmivuorotyössä tehtaassa koneen orjana. Se antaa kummasti lisäpotkua opiskeluun.

Eipä mulla oikeestaan muuta raskasta ole takana kuin armeija... Helpolla olen päässyt

Tsemppiä opiskeluun! Mitä lähdet lukemaan?

Satunnainen
Mikä on muuten ONT:n case-osuus?

Eka kirjoitetaan teoria aiheesta. Sitten se teoria sovelletaan käytäntöön. Eli tyyliin: "kuten teoriaosuudessani viittasin niin tässä nähdään tämä sitten oikein käytännössä firmassa X" jne... Sitte vedetään johtopäätökset ja kehitysehdotukset ja sitte pitäs olla paketti kasassa... Näin ainakin meidän AMK:ssa.

Hämmentää.

Vierailija

Vatkaimelle; kiitti tsempistä!

Lähden lukemaan rakennusinsinööriksi, tässä aiemmin suoritin saman alan piirtäjän tutkinnon.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Satunnainen
tiäremiäs
Olen pari vuotta kokenut "positiivista aggressiota".

Onko se vaikuttanut hyvällä tavalla?

Itse olen kokenut positiivista aggressiota vuodesta 2000 alkaen. Välillä meinaa vajota takaisin itsesääliin, mutta sitten ryhdistäydyn ja jämäköidyn ja karistan itsesäälin pois.

Kyllä se pääsääntöisesti postiivisesti vaikutta, on mielestäni vahvempi positiivinen vaikutus, vaikka kokee jotain asioita negatiivisesti.

Vierailija
Vatkain

Hyvä viesti. Tästä voi yrittää päätellä, mieltä olen kaikenlaisista vittumaisista aggressioidensa tuputtajista yleensäkin. "Koiraa täytyy potkaista, että se oppii (koska se on niin helppoa)."

En todellakaan tiedä, päihittääkö härnäämisen tietynlainen karaistava vaikutus tietynlaisen veltostuttavan vaikutuksen.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Ismoaja94
En todellakaan tiedä, päihittääkö härnäämisen tietynlainen karaistava vaikutus tietynlaisen veltostuttavan vaikutuksen.

Ainaki se on Per%#¤een hyvä yritys! Uittuaatana...

Hämmentää.

Vierailija

Vaikea ajatella aggressiota rakentavana voimana, minulla se esiintyy haluna tuhota elämä, maailmankaikkeus ja kaikki sellainen. Jossain muualla kai minua sanottaisiin etelämaalaisen tulisieluiseksi ja temperamentikkaaksi, mutta suomessa olen vain raivohullu, joka tuhoaa irtaimistoa satojen eurojen edestä aina kun kiivastuu.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Ymmärräm positiivisen aggression merkityksen hyvin. Se auttaa menemän etiäpäin ja esteistä paremmin läpi, vois ajatella kasvattaa pienet sarvet päähän jonja yläpuolella on pienet jesus renkulat.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Uusimmat

Suosituimmat