Kasvihuoneilmiön kiihtyminen näkyy jo yötaivaalla ?

Seuraa 
Viestejä2278
Liittynyt16.3.2005

Tämän videon kuvasin tässä elokuun alussa, jossa 80 km korkeudella olevia pilvet tulee päälle:
http://www.youtube.com/watch?v=H8fss4oT-zg

(Tämä löytyy myös Hesarin video sivulta

Näiden outojen pilvien näkyminen on lisääntynyt viime vuosina.Se ollee merkki siitä, että vesihöyryn määrä lisääntyy myös yläilmakehässä. Ainakin sopusoinnussa kasvihuoneilmiön kiihtymisen kanssa. Kuten alla "teoretisoidaan":

------------------------------------------
Joo, elikkä siis CO2 lisää lämpötilaa maassa-->ilma sisältää enempi vesihöyryä, myös yläilmakehässä,
joka täten myös sieppaa IR-säteilyä ja lämmittää maata, joka höyrystää entistä enempi vettä ilmaan.. eli tämä kierteen vahvistimena on vesihöyry.

"Current state-of-the-art climate models predict that increasing water vapor concentrations in warmer air will amplify the greenhouse effect created by anthropogenic greenhouse gases while maintaining nearly constant relative humidity. Thus water vapor acts as a positive feedback to the forcing provided by greenhouse gases such as CO2.[22]"
-en.wikipedia.org/wiki/Greenhouse_gas

Ja tässä on selkeä käyrä vesihöyryn lisääntymisestä:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:BAMS ... r_2002.png

Homeopatia-skandaali A-talkissa: https://www.youtube.com/watch?v=qXLTz5LhHMU

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Saadaan sademetsä koko pallolle. Ihan hyvä homma siinä mielessä että rauta ruostuu-Z tankit ja aseet ruostuvat->taantuma tulee.

Se on hyväksi pallolle, mutta meille ihmisille koittaa hankalat ajat. Mielestäni ihan reilua kuitenkin näin. Ainoa ongelma on tuo ydinjäte, kun se jää sitten jonnekkin vartioimatta.

MrKAT
Seuraa 
Viestejä2278
Liittynyt16.3.2005
Armitage
Saadaan sademetsä koko pallolle. Ihan hyvä homma siinä mielessä että rauta ruostuu-Z tankit ja aseet ruostuvat->taantuma tulee.

Se on hyväksi pallolle, mutta meille ihmisille koittaa hankalat ajat. Mielestäni ihan reilua kuitenkin näin. Ainoa ongelma on tuo ydinjäte, kun se jää sitten jonnekkin vartioimatta.

Toissa tai sitä edeltävänä kesänä tapahtui ihan outoja, keittiön ns. ruostumattomat lusikatkin alkoivat ruostua, en ole ennen huomannut semmoista. Oli todella kosteat ja kuumat kesäpäivät silloin. Kai sekin on luettava kasvihuoneilmiön todennäköisyyspiikkiin.

Vierailija

Minä oon taivaantarkkailijana itsekkin huomannut ihmeen monena kesäyönä nuita valaisevia yöpilviä, niitä näkyi suunnilleen joka toinen yö pohjoisella taivaalla tänä kesänä, en muistanut loggata niitä. Harmi.

Vierailija
MrKAT

Toissa tai sitä edeltävänä kesänä tapahtui ihan outoja, keittiön ns. ruostumattomat lusikatkin alkoivat ruostua, en ole ennen huomannut semmoista. Oli todella kosteat ja kuumat kesäpäivät silloin. Kai sekin on luettava kasvihuoneilmiön todennäköisyyspiikkiin.

Kyllä vesihöyry on ollut aina merkittävin kasvihuonekaasu. Sitä on kyllä mitattu suhteellisena kosteutena, enkä ole kuullut, että sen määrää olisi voitu laskea maapallon ilmakehän absoluuttisena vesihöymääränä. Koska se on kevyttä, pyrkii se kerääntymään ilmakehän yläosiin. Valtaosa tulee kuitenkin sateena alas.

vorrester
Seuraa 
Viestejä615
Liittynyt22.7.2005
MrKAT
Tämän videon kuvasin tässä elokuun alussa, jossa 80 km korkeudella olevia pilvet tulee päälle

Siinä olis voinu olla hiukka turbulenssia lentokoneella lentäessä.
Mahtaako olla juuri suihkuvirtaukset päällä.

Aivopierun tunnistaa rivin alun merkistä *

Vierailija

Vesi ei aina ole hyväksi. Esim. rankkasateet saavat viljat lakoontumaan ja liika kosteus sekä kuumuus pellossa mädättävät perunat. Rankkasateet aiheuttavat myös tulvia, sähkökatkot lisääntyvät myrskyjen yleistyessä jne.. Lämpö on energiaa, joten poikkeukselliset sääilmiöt lisääntyvät energian jyllätessä.

Vierailija
MrKAT

Ihan mitä vaan voidaan nyt ruveta näkemään ja laittamaan ilmastonmuutoksen piikkiin..
Hyi helwetti!
Vaikka oon realisti, jopa haukuttu joksikin supernaturalistiksi kun en suostu hyvällä enkä edes pahalla myötäilemään kenekään jumalajuttuja.. niin.. vaikka, taikka ehkäpä juurikin siitä syystä kun en usko jumalaan enkä mihinkään että pitäis olla niin tai näin.. niin siks mua kait hirvittää aina kun aletaan puhua arvuutellen että joskos se nyt tämä tässä olis enne siitä että se maailmanloppu tulee..

Ikäni olen meidän muoria kuunnellut ja sen jatkuvaa manaamista maailmanlopusta. Ei kannata se eikä tuo.. ei kannata kun kuitenkin tämä maallinen tuhoutuu.
n. 25v. sitten mun sisko osti miehensä kanssa tontin ja alkoi suunnitella talon trakennusta.
Ja eiköpähän vain tämä jehovantodistamiselle elämänsä uhrannut ämmä ilmesty sinne ja ala manata että turhaa on taloja laitella..
Tuota kun on ihan pikkuipanasta kuunnellut.. Turhaa on käydä kouluja, turhaa on yrittää yhtään mitään.. turhaa turhaa turhaa..
No.. siinähän se elämä sitten onkin mennyt masentuessa kerta toisensa jälkeen. Joka kerta kun on saanut tuohonkin ämmään hiukan etäisyyttä niin jo se jotenkin on onnistunut taas soluttautua ties millä verukkeella, parashan on tietenkin lapsenlapsi, sen hyväksikäyttö että on mummo ja mummon oikeudet päästä manaamaan lapsenlapsenkin aikana ettei mikään kannata kun...

[size=150:8r3nuk4g]Eipä vaan ole Hackmanin lusikat ruostuneet mun kotonani Tampereella![/size:8r3nuk4g]

Jumalaan en usko enkä senkoommin siihenkään että ihmiset vois tietää kaiken prikulleen etukäteen, tai edes aina sinnepäin. Luonto voi yllättää.
Mua ei kiinnosta mikään joukkopsykoosi. Se kyllästyttää ja tympii.
Hiukan ihmetyttää että millä aivoilla.. millä logiikalla.. mutta sitäpä voisin ihmetellä vaikka maailman tappiin. Ei täältä ihmeteltävä lopu..

Ilmastonmuutos lie totta mutta että jo olis alkaneet teräslusikat ruostua suomessa..
Ettei vaan olis huonosti tiskattuja?
Mulla välillä aterimet tummuu kun niihin kertyy tee ja kahvijäämiä. Erityisesti pikkulusikat.
Jos sellaiset ruostumattomiksi käsitellyt metallit alkaa ruostua mitkä ei ole suorassa vesikontaktissa niin se olis jo ihan eri juttu.

Mulla jää aika usein aterimet veteen likoomaan. Eikä ole ruosteessa. Oon asunut omillani 35v. ja samat aterimet mulla on ollut melki alkuajoista asti.
Välillä kiehautan ne pesupulverivedessä ja ovat taas aivan kuin uudet.
Metallin saa kyllä kirkkaaksi pelkällä paperillakin hangaten. Sen tietää ammatikseen siivonneet kaikki..

Kannattais ehkä ostaa oikeeta ruostumatonta terästä tai ruveta useemmin siivoomaan ja huolellisemmin?

Tulvat on tietenkin kamala asia. Onhan sitä povattu että New Yorkissa alkais tuvat runnella kaupunkia.
Olisivat sielläkin olleet hiukan viisaampia ja keskittyneet omaan yhdyskuntasuunnitteluunsa ja olleet vähemmän tohkeissaan sotimisesta siellätäällä ja avaruudenvalloituksesta, jne.
Ei kait se järjenkäyttö usassakaan ole kielletty?

Vierailija

Pilvistä puheenollen.. taivaanilmiöistä yleensä..
Onnistuin kerran valokuvaamaan Helmiäispilviä. Ikää mulla oli n. 40v. enkä ollut ikinä nähnyt niitä.

Ovat harvinaisia.
Luonnossa esiintyy kaikenlaista harvinaistakin. Kaikki ei ole yleistä ja tavallista.

Ainiin.. Muutama vuosi sitten menin yöllä kotiin reittiä jota en ollut koskaan käyttänyt. Ylitin pimeää urheilukenttää ja yhtäkkiä huomasin seisovani keskellä valtavaa valokruunua jonka halkaisija oli to-del-la suuri..
Mutta emmää hätääntynyt enkä pimahtanut kuvittelemaan että nyt mua tultiin hakeen, tjms. Olin aamulla jo uutisista kuullut että yöllä saattaa näkyä harvinaisia revontulia..

Nooh..
Mä taidan ottaa tämän ketjun nyt jemmajemmaan ja vaikka tulostaakkin. Laitan sit siihen kansiooni missä on "ihmeet" ja voidaan muutaman vuoden päästä tsekata että mites oli..

MrKAT
Seuraa 
Viestejä2278
Liittynyt16.3.2005
Pönni

Ilmastonmuutos lie totta mutta että jo olis alkaneet teräslusikat ruostua suomessa..
Ettei vaan olis huonosti tiskattuja?
Mulla välillä aterimet tummuu kun niihin kertyy tee ja kahvijäämiä. Erityisesti pikkulusikat.
Jos sellaiset ruostumattomiksi käsitellyt metallit alkaa ruostua mitkä ei ole suorassa vesikontaktissa niin se olis jo ihan eri juttu.

Kyllä ne on ihan konetiskattuja ja se mitä puhuin oli lusikat puhtaiden astioiden laatikossa, ei vettä lähelläkään. Eikä siinä vielä kaikki,
myös "staples" eli nitojanniitit alkoi ruostumaan toimistossa, ne on arkoja koska niillä on kuparipäällys teräksen päällä (~galvaaninen paristo, herkkä ruostumaan). Kaukoputkesta irtosi etsintäkaukoputki liimauksestaan ja tippu lattialle..

Yksi ero ehkä on, että meillä=minulla oli niin tukala olla ja nukkua, että kehitin jäähdytysalgoritmin, jolla huoneemme pysyi päivälläkin 21-25 asteessa kun muut savolaiset kärvisteli 25-30 helteessä sisälläkin.
Tuo tietenkin nostaa suhteellisen kosteuden tappiin, mutta se ei olisi haitannut, eikä sitä tarvinnut, jos kesähelteet olisi olleet sietämättömän trooppisten kosteiden sijaan kuivempia.

Vierailija

Helmiäispilviksi niitä kai sanottiin. Kuitenkin olen nähnyt ja pyrkinytkin pitämään silmällä lisää tuota ilmiötä. Tekisi kovasti mieli nähdä lisää nyt kun muutama vuosi sitten osui yötaivaalla silmään.

Vierailija
MrKAT
Kyllä ne on ihan konetiskattuja ja se mitä puhuin ..

Ruostumisessa sotii niin moni asia vastaan arkitodellisuutta etten usko.
Elän itte suomessa ja mitään hillittömiä kosteuksia en ole huomannut enkä ole viralliseltakaan taholta kuullut että ilman suhteelliset kosteudet olis kohonneet rajusti.

Sen mitä oon reissaillut keskieuroopassa, on suomen ilmasto aika kuivakka verrattuna. Joten.. muuallahan olis pitänyt kaiken ruostua jo ajat sitten? Ruostuuko maapallolla jossakin ruostumattomaksi käsitellyt metallit.. hm.. noppeemmin kuin meillä..

No.. pikaruostuminen nyt ei uppoo minuun.

Vierailija

johan ne raamatussa aikoinaan kirjoitteli että valo tulee pohjolasta joten tuskin tämä mikään uusi ilmiö on vaan tamän tästä uusiutuva luonnon ilmiö minkä tarkoituksena on vain suodattaa pohjamutiin vettä jotta planeetta pysyy hengissä.

poliitikot ja ristinolla-tiedemiehet ovat nyt vain huomanneet tässä hienon rahastus keinon, menee ainakin ilman suodattimet kaupaksi

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat