Mielenterveyskuntoutujat.

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Työkkärissä ei vieläkään positiivisesti suhtauduta mielenterveyskuntoutujiin. Jos menee uusimaan työkkäriin työnhakua, niin poistavat listalta kokonaan.

Eikös jotain säädöksiä ole tullut, että pitäisi palvella samanlailla kun muitakin asiakkaita. Vai ovatko työkkärit ja kelat jotain valtioita valtiossa, millä virkamiehet omia etujansa vaan ajaa.

Kommentit (10)

Vierailija

Kyllä mielenterveyskuntoutujan pitäisi pystyä olemaan työhakijana työvoimatoimistossa siinä missä muidenkin ihmisten.

Vierailija
tiäremiäs
Työkkärissä ei vieläkään positiivisesti suhtauduta mielenterveyskuntoutujiin. Jos menee uusimaan työkkäriin työnhakua, niin poistavat listalta kokonaan.

Mitä mitä missä.. Täälä Tanpesterissako vai?

Johan nyt on perkele jos toisia ja etenkin nuorempia kohdellaan noin ja minä vanha en saa psykiatria tai ketään lämpenemään ajatukseen että voisin päästä edes väliaikaisesti määräiakiseläkkeelle niin että voisin välillä vetää henkeä työttömänä työnhakijana kun on neurodiagnoosit ja sen monet kallonkutistajien toteamukset, on erityistyövoimaneuvonnan kautta todennukset että kuulun vaikeasti työllistyvien ryhmään.

Mä oon varmaanki ihan liian pirtsakka ja oma-aloitteinen?
Olen työllistänyt itseäni milloin mihinkin ja kun duunissa oon niin teen työni mukaisematta ja ahkerasti ja muidenkin hommia siinä sivussa.

Mun kohdalla voi olla kyse väliaikaisesta työkyvyn laskusta kun on vaihdevuodet ja niiden myötä jos jotakin fyysistä vaivaa luonnevian ja sosiaalisen ahdistuksen lisäksi..
Tosin.. Jospa ne hoksaavat ettei mua pitäis kiusata kun en ole mihinkään rikolliseen sotkeutunut..

Eikös jotain säädöksiä ole tullut, että pitäisi palvella samanlailla kun muitakin asiakkaita. Vai ovatko työkkärit ja kelat jotain valtioita valtiossa, millä virkamiehet omia etujansa vaan ajaa

Tasa-arvoisesti ei ole samanlailla..
Mä oon itte niin kriittinen että en tarjoa itseäni riesaksi kelleen yrittäjälle. Mikäli ei löydy mielekästä kuntouttavaa duunia niin en ymmärrä miks mua pitää kyykyttää .. mutta KELA ja työkkäri.. ne on vaan virastoja ja sitä byrokratiaa jota säätelee kansanedustajat ja ministerit ja kuntatasolla valtuutetut, jne.

Pohtivat ja pohtivat työryhmissään..
Ovat pohtineet jo niin kauan että ... haukotus..

dot4
Seuraa 
Viestejä410
Liittynyt11.5.2007

Perustuslain 6.2 §: Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

Siinä on yksi säännös. Kyllä mielenterveyskuntoutujan pitää saada työtä hakea.

el6
Seuraa 
Viestejä1457
Liittynyt12.2.2007
dot4
Perustuslain 6.2 §: Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

dot4 kerkisi ensin ja puhuu vankkaa asiaa.
Kyllähän nyt saatanan byrokraattienkin pitää noudattaa Perustuslakia. Lakia joka ajaa kaikista muista laeista tai asetuksista ohitse. Sviddu.

Tsemppiä tiäremiähelle!

.

el6
Seuraa 
Viestejä1457
Liittynyt12.2.2007
Pönni
tiäremiäs

Mitä mitä missä.. Täälä Tanpesterissako vai?

Johan nyt on perkele jos toisia ja etenkin nuorempia kohdellaan noin ja minä vanha en saa psykiatria tai ketään lämpenemään ajatukseen että voisin päästä edes väliaikaisesti määräiakiseläkkeelle niin että voisin välillä vetää henkeä työttömänä työnhakijana kun on neurodiagnoosit ja sen monet kallonkutistajien toteamukset, on erityistyövoimaneuvonnan kautta todennukset että kuulun vaikeasti työllistyvien ryhmään.

Mä oon varmaanki ihan liian pirtsakka ja oma-aloitteinen?
Olen työllistänyt itseäni milloin mihinkin ja kun duunissa oon niin teen työni mukaisematta ja ahkerasti ja muidenkin hommia siinä sivussa.

Mun kohdalla voi olla kyse väliaikaisesta työkyvyn laskusta kun on vaihdevuodet ja niiden myötä jos jotakin fyysistä vaivaa luonnevian ja sosiaalisen ahdistuksen lisäksi..
Tosin.. Jospa ne hoksaavat ettei mua pitäis kiusata kun en ole mihinkään rikolliseen sotkeutunut..

Eikös jotain säädöksiä ole tullut, että pitäisi palvella samanlailla kun muitakin asiakkaita. Vai ovatko työkkärit ja kelat jotain valtioita valtiossa, millä virkamiehet omia etujansa vaan ajaa

Tasa-arvoisesti ei ole samanlailla..
Mä oon itte niin kriittinen että en tarjoa itseäni riesaksi kelleen yrittäjälle. Mikäli ei löydy mielekästä kuntouttavaa duunia niin en ymmärrä miks mua pitää kyykyttää .. mutta KELA ja työkkäri.. ne on vaan virastoja ja sitä byrokratiaa jota säätelee kansanedustajat ja ministerit ja kuntatasolla valtuutetut, jne.

Pohtivat ja pohtivat työryhmissään..
Ovat pohtineet jo niin kauan että ... haukotus..

Tsemppiä myös Pönnille!

.

Vierailija
dot4

Joo.. eikä ikä ja vammaisuuskaan saa olla este.

Mä oletan että lakia ei rikota tahallaan. Meillä on vaan tällä hetekellä niin tyhmiä päätöksentekijöitä että roisikvat hiukan sieltä ja täältä kun ehkä luulevat että valtaan pääsy edellyttää muuttamaan aina toimiviakin käytäntöjä.

Jotkut on niin aatteellisia (=uskonnollisia) että siks muuttavat asioita ja se jos mikä osoittaa tyhmyyttä.

Onhan se sellainen trendi olemassa että oltais ikäänkuin elukoita jotka tappelee joka leipäpalasta ja kelleen ei sais antaa mitään etuja vaikka olis miten ongelmainen ihminen. Erityisesti mielenterveysongelmaiset saavat kärsiä siitä että pitäis kilpailla ja kilpailla.. (lääh).. ja usein niitä ongelmia just siitä tuleekin kun ei saa rauhassa oppia tai tehdä töitä.

Nykyään on niin paljon niitä jotka jankuttaa että pitää sopeutua. Että sopeutujat on voittajia.

Tuo tarkoittaa tietenkin että pitää sopeutua niitten pakkovaltaan joilla on kaikkea eniten.
Tavallaan se kertoo siitä että nyt on trendikästä olla ilkeä niin puoluepolittisesti kuin muutenkin. Pitää taistella, olla "nälkäinen" voittaja..

Haukotus.. ja hyvät hyssyrät..
Kansantalous ei ole ikinä ollut niin korkealla kuin nyt. Työllisyystilanne on parantunut kuulemma niin että nuoret, joilla ei ole erityisongelmia, he työllistyvät suoraan koulusta.

Johtopäätelmänä vois aatella että kun jotakin on määrällisesti vähemmän se on helpompaa sivuuttaa. työttömien määrällinen lasku = voidaan ilmeisesti sivuuttaa työttömät ja siinä ohessa ikäänkuin "unohtaa" taas kerran se vähemmistö, jonka on hankalaa pitää itse puoliaan.

Kyllä mä oon miettinyt eräänkin kerran että mitäköhän ja ketäköhän varten sitä itse aikoinani kuvittelin pyyteettömästi ahkeroivani kun olin mukana politiikassa luomassa hyvinvointia? Oletin kait että aktiivisuus ei laske yhteiskunnallisesti mutta toisin kävi. Nyt ihan tavalliset nuoret duunarit on olevinaan porvareita ja luulevat että systeemi tuottaa sitä hyvinvointia automaattisesti.
Kyllä sitä kuvitteli että aikanaan omalla kohdallakin saa sitten apua kun alkaa olla ikää.

Pelottaa välillä tämä elämä, se millaisia kivisydämiä ihmisistä on alkanut hyvinvoinnin ja vaurastumisen myötä tulla. Itsekeskeisiä erikoisuudentavoittelijoita. Egosentrisiä nautinnonmetsästäjiä. Niitä riittää.
Toki on yhä muutakin mutta suhdeluvut on kääntynyt päälaelleen.
Humanistien määrän lasku enteilee aina pahaa.. Mutta ei sille mitään voi. En mä päättänyt syntyä tiettyyn ajankohtaan, tiettyihin olosuhteisiin, jne.
Nyt mä en jaksa.. en just nyt jaksa näiden vaihdevuosijuttujeni takia olla aktiivinen..

Harmillisinta on itseni kannalta se että mun läheiset on tottuneet siihen että mä oon aktiivinen, oma-aloitteinen, että just mä oon se joka järjestää. Nyt kun mä kaipaisin apua muilta, sitä ei saa vaikka pyytäis. Kun pyytää niin ihmiset katoaa jonnekin.

Mä alan olla kaiken oppinut.
Tiedän jo senkin mistä tunnistaa ystävän.. Liian usein perävaloista kun ei oo mitään annettavaa.. tai siis "ystävän"..
On mulla onneks muutama ihan aito. Ovat samansorttisia kuin mä niin ovat oppineet saman...

Vierailija

Tzempistä kiitokset.. sori tahdittomuuteni.. mutta..

el6
dot4 kerkisi ensin ja puhuu vankkaa asiaa.
Kyllähän nyt saatanan byrokraattienkin pitää noudattaa Perustuslakia. Lakia joka ajaa kaikista muista laeista tai asetuksista ohitse. Sviddu.

Voiskohan noista byrokraateista valittaa EU:iin?
Suomessa on ihan turhaa valittaa oman maan sisäisitä asioista suomen byrokraateille, mutta se vois säväyttää kun tekis kantelun taholle jossa voi olla aina noloo joutua selittämään..
Suomihan on nyt vastuuasemassakin EU:ssa, joten se lisäis painoarvoa valitukselle.

Monessa muussakin EU maassa on puutteita kansalaisten tasapuolisessa kohtelussa ja siinä sivussahan vois nousta melkoinen "kissa pöydälle" kun alkaisivat siellä puolustella "seliseli" ja kinata kellä asiat on huonommin hoidettu..

Vierailija
tiäremiäs
kauan tiedot säilyy työkkärissä, jos ei ole työnhakijana.

Laskin että ei kannata käydä ilmottautumassa. Koska kuntoutusrahat ja koulutus kestää vähän aikaa.

Vuoden, aikoinani olin.
Nykyään vakiotyöpaikka

Vierailija
tiäremiäs
kauan tiedot säilyy työkkärissä, jos ei ole työnhakijana.

Laskin että ei kannata käydä ilmottautumassa. Koska kuntoutusrahat ja koulutus kestää vähän aikaa.

Mitä helwettiä sä siellä säädät?

Mulle määrätään että milloin viimeistään pitää ilmoittautua. Vastikään soittelin kun kyselin koulutusmahdollisuuksien ja opintorahoituksen perään.. että jos meen koluun niin mites plaaplaaplaa..
Ilmoittautuispäivämäärää tuupattiin taas eteenpäin jonnekin marraskuulle. Nyt odottelen erityistyövoimaneuvojan luo aikaa joka nykyisin tuleekin postissa. Aikaa on jo kulunut ja mitään ei ole kuulunut.

Otin yhteyttä myös sellauiseen nosteohjelmaan.. aikuiskolutusta.. mutta vesiperän sekin veti. On vaan joku projekti eikä ne sieltä osanneet sanoa mitään siitä miten opintotuki määräytyis.. sen vain hoitavat että jos on opintoajan rahoitus reilassa ja pääsee kouluun niin sen koulutuksen rahoittavat..
Mutta mä oon jo oppinut ettei kannata nuolasta..
Koulutuksen on oltava jotain aiempaa ammattia täydentävää tai sit pitää voida perustella hyvin että miks ei aiempaan jatkoa.. ja pitää olla sen 10v. työssäoloa täynnä että saa opiskella niin että saa siihen avustusta.. ja loppujenviimeksi tarjolla on jotain TAKK:n.. työllisyyskursseja missä heiluu vanhoja juoppoja ja ties mitä ja.. pläääääääh! Evvk.
Mulla on niin mitta täynnä tuota.

Jotain omaa yritystoimintaa pitäis.. ja sit ei kukaan takaa mitään jos ei jaka, jos sairastuu..
Umpikuja!

Mutta mulla on silti elämä. Mä en dokaa, jne..
Ehkä mä ajattelen nykyisin ihan liikaa että mitä muut sanoo..??? Hm.. Mitäköhän väliä sillä enää on mulle mitä muut minusta ajattelee tai sanoo.. ei kait mitään..

Uusimmat

Suosituimmat