Elektroniikkaa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Oorait eli tarvitsen näihin kahteen tehtävään vastaukset jotta pääsen läpi eräästä kurssista. En keksinyt mistä löytäisin apua ja päädyin tänne.

1.Ajastinpiiri 555:lla toteutettiin 60 sekunnin ajastus lampulle monostabiilikytkennällä. Piirrä kytkentä ja mitoita Ra, kun C=680uf(mikrofaradia)

2. a)Ei-kääntävän operaatiovahvistimen vahvistus-taajuuskaistatulo TT= 1.2*10 potenssin 6 ja vahvistukseksi haluttiin Au=75. Kuika suuri taajuuskaista BW voitiin vahvistaa? Mitoita myös R2, kun R1= 1.8Kohm

Ps. Anteeksi heti ensimmäisessä postauksessa näin suuri avunpyyntö

Kommentit (5)

Vierailija
Perus Suomalainen
Oorait eli tarvitsen näihin kahteen tehtävään vastaukset jotta pääsen läpi eräästä kurssista. En keksinyt mistä löytäisin apua ja päädyin tänne.

Kun valmistut, niin kysytkö työelämässäkin muilta miten asiat pitäisi tehdä? Kannattaa ihan oikeasti opetella perusasiat itse.

Perus Suomalainen

1.Ajastinpiiri 555:lla toteutettiin 60 sekunnin ajastus lampulle monostabiilikytkennällä. Piirrä kytkentä ja mitoita Ra, kun C=680uf(mikrofaradia)

Eikö tämä ole aika triviaali juttu? Katso 555:n datasheetistä tai googleta "555 circuits" tjsp.

Perus Suomalainen

2. a)Ei-kääntävän operaatiovahvistimen vahvistus-taajuuskaistatulo TT= 1.2*10 potenssin 6 ja vahvistukseksi haluttiin Au=75. Kuika suuri taajuuskaista BW voitiin vahvistaa? Mitoita myös R2, kun R1= 1.8Kohm

Jako- ja yhteenlaskua.

Perus Suomalainen

Ps. Anteeksi heti ensimmäisessä postauksessa näin suuri avunpyyntö

Jep, ei haittaa.

Vierailija
bena

Kun valmistut, niin kysytkö työelämässäkin muilta miten asiat pitäisi tehdä? Kannattaa ihan oikeasti opetella perusasiat itse.

No jos se toimii ohjelmistopuolella netin kautta niin miksei muka elektroniikankin? Ja jostainhan ne asiat on opittava ensimmäisen kerran. Jos ei kirjasta (tai vielä pahempaa, opettajan suusta puhuttuna) mene jakeluun, niin pakkohan siihen on sitten vaihtoehtoisia tietolähteitä hakea.

Vierailija
bena
Perus Suomalainen

Ei siinä mitään jos kysyy miten asiat tehdään, toki voi kysyä jos ei itse osaa. Mutta on eri asia jos pyytää toiselta valmista, ettei itse tarvitsisi tehdä.

Saatat saada paremmin apua jos et kysy valmiita vastauksia, vaan jotain neuvoa tehtävien ratkaisemiseksi ellet niitä osaa itse ratkaista.

Vierailija

Helpollapa Perus luovutti.

Perus Suomalainen

555:n kytkentöjä en muista ulkoa, mutta katsotaan tämä.

Au*BW = TT, tunnetaan TT ja Au, kysytään BW.

Suoran opparin vahvistus Au = 1 + R2/R1. Tunnetaan R1 ja Au.

Vierailija

Viikonluppo meni reissatessa, joten ei ollut aikaa seurata topiccia enenn kuin nyt. Kiitän vastauksista.

Ja satun olemaan jo työelämässä ja kyllä jos on asioita joita en ymmärrä niin kysyn kyllä

Uusimmat

Suosituimmat