Bannerfarm/ongelmalliset haittaohjelmat

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kun avaa Tiede.fi sivuston, alhaalla vasemmalla näkyy että selain hakee myös bannerfarm.ace.advertising.com sivustolle.
Aikaisemmin sitä ei ole ollut, em. osoite tulee vain tänne hakeutuessa.
Koneelta löytyi etsi-toiminolla bannerfarm-cookie, josta ei pääse millään eroon.
Googlen mukaan kyseessä on spyware-ohjelma (bannerfarm)
Näkyykö muilla bannerfarm.ace.advertising.com kun tulee tänne?

Kommentit (11)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
fenomenologi

Ei näy. Mulla näkyy vaan toi alusvaatemainos ja pari muuta pientä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
fenomenologi

Ei näy. Mulla näkyy vaan toi alusvaatemainos ja pari muuta pientä.

Sivustojen osoitteet näkyvät selaimen vasemmassa alalaidassa ainakin firefoxissa kun vaihtaa sivua.

Vierailija
Lassi
Tämä portaali taitaa käyttää bannerien ohjaukseen tätä http://www.advertising.com/ Ihan OK homma.

Laita kokeeksi selaimestasi mainosten estot päälle. Sitten et tosin nääkkään Nallen lempparia, alusvaatemainosta

Miten mainosten eston saa päälle?
Näkyykö muilla "siirretään dataa bannerfarm.., kun vaihtaa sivua täällä?

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Lassi
Tämä portaali taitaa käyttää bannerien ohjaukseen tätä http://www.advertising.com/ Ihan OK homma.

Laita kokeeksi selaimestasi mainosten estot päälle. Sitten et tosin nääkkään Nallen lempparia, alusvaatemainosta

Ei kannata sitten ottaa pois.

Joo mullakin ehkä näky se jutska siellä alapalkissa kun on kans firefoxi..tosin en oo iha varma kun ne tekstit vilahtaa niin hitsin nopeesti.

Joo näkyy se..ja jotai statiks ja sun muita jutskia.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Ei näkyny kun päivittelin sivua. Ei niitä kaikkia kerkeä edes näkemään, mutta en löytänyt koneeltakaan sellaista keksiä.

Nyt löyty ja se on jokin application/x-shockwave-flash ja upotettu. Noi tiedot löytää kun klikkaatte hiirestä oikean puoleista painiketta ja klikkaatte Näytä sivun tiedot ja sieltä Media-välilehti.

Vierailija
fenomenologi
Kun avaa Tiede.fi sivuston, alhaalla vasemmalla näkyy että selain hakee myös bannerfarm.ace.advertising.com sivustolle.
Aikaisemmin sitä ei ole ollut, em. osoite tulee vain tänne hakeutuessa.
Koneelta löytyi etsi-toiminolla bannerfarm-cookie, josta ei pääse millään eroon.

Kaikki nämä statistiikkapalvelut ja Google-mainokset ovat yksi tapa valvoa netissäkävijöitä, koska jokaisesta sivusta jonka aukaiset jää tieto edellämainituille tahoille, ja joku isoveli voi seurata kuka kirjoitti, mitäkin ja milloin. Itse poistan kaikki turhat linkitykset ja mainokset automaattisesti, sillä en kuitenkaan osta mitään netissä mainostettua, enkä halua myöskään merkintöjä jonkun kansainvälisen isovelipalvelun lokeihin. Mitä usempi tekee samoin, sitä enemmän saavat ainakin tehdä työtä palkkansa eteen.

Vierailija
fenomenologi

Hommaa kunnon spywarentappaja. Selaimesta voi myös vähintään estää kolmannen osapuolen evästeet. Itse en oo sitä jaksanu tehdä kun käytän neljää eri selainta ja ne kolmannen osapuolen evästeet on joskus hyödyllisiäkin. Ja sitten kerran päivässä lähtee spywaret automaattisesti tarkistuksen yhteydessä.

Vierailija

Mitkä ihmeen mainokset? Onks se jotain syötävää..?

Näin torjun mainoksia: Selaimeni on joku muu, kuin Internet Explorer. JavaScript, Active-X kikkareet ja muut lisukkeet on pois päältä. Myös kaikki evästeet ovat pois päältä. Selaimeni estolistalla on erittäin pitkä luettelo haitallisista nettisivuista joita se ei edes yritä avata. Voin käydä jopa mtv3 nettisivuilla ilman, että saan päänsärkyä vilkkuvista mainoksista. Jos joku sivusto ei toimi ilman JavaScriptiä, silloin minun ei tarvitse mennä sinne.

Uusimmat

Suosituimmat