Ulkomaalaiset puolisot

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tämä aihe sopinee juuri tänne.

Palstalla on varmasti sellaisia, joilla on ulkomaalainen/ulkomaalaistaustainen puoliso, seurustelukumppani tai on joskus ollut tai muuten vain tietää ystävien, suvun, tms. kautta kerrottavaksi asti.

Minä olen ollut avoliitossa vasta lyhyen aikaa thaimaalaisen naisen kanssa ja se on minulle ihan uutta. Ei ole ollut kokemusta aasialaisista naisista aiemmin. Kaikenlaisiin pikku juttuihin sitä törmää, joissa en ole varma liittyykö kulttuuriin vai kyseiseen persoonaan. Tosin tämä on asunut jo kauan suomessa.

Minusta tänne voisi kirjoittaa myös niistä ennakkoasenteista, joita sitten voitaisiin yhdessä ruotia.

Esimerkiksi minkälainen on tai minkälaista on asua vaikkapa venezuelalaisen kanssa verrattuna suomalaisiin kokemuksiin. Hyviä ja huonoja puolia.

Sivut

Kommentit (17)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Ei espanjalaisia miehiä kannata ottaa. Ne on hulluja vaimonhakkaajia.

Itellä ei oo muijaa.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

el6
Seuraa 
Viestejä1457
Liittynyt12.2.2007

Kyllä se vaan suomalainen nainen on parasta meille suomalaisille äijille.

Ollaan edes suuriinpiirtein samoilla linjoilla, mutta rakkaushan ei kysele rajoja.

Onnea mallakselle!

.

Vierailija
mallas
Minä olen ollut avoliitossa vasta lyhyen aikaa thaimaalaisen naisen kanssa ja se on minulle ihan uutta. Ei ole ollut kokemusta aasialaisista naisista aiemmin. Kaikenlaisiin pikku juttuihin sitä törmää, joissa en ole varma liittyykö kulttuuriin vai kyseiseen persoonaan. Tosin tämä on asunut jo kauan suomessa.

Puhuit joistakin pikkujutuista joihin olet törmännyt? Minkälaisia kokemuksia sinulle on sitten kertynyt tästä suhteesta jotka eroaa sitten aikaisemmista suhteistasi suomalaisten naisten kanssa?

Itte en oo varsinaisesti seurustellu vakavammin kenenkään ulkomaalaisen tytön kanssa. Eräänä kesänä oli jotain säätöä virolaisen tytön kanssa. Kiva tapaus oli, nätti ja mukava "naapurintyttö", ei mikään bilehile. Ei virolaisissa naisissa hirveästi ole eroa suomalaisiin naisiin, paitsi ehkä avoimempia ovat ilmaisemaan itseään ja tunteitaan kuin suomalaiset sisarensa (joka näkyy ehkä myös pukeutumisessa). Tämä tarttui minua yökerhossa persuuksiin.

Kaveripiirissä pari kaveria joista yksi seurustelee unkarilaisen ja toinen kroatialaisen tytön kanssa. Molemmat tytöt vaikuttavat oikein mukavilta. Siitä vähästä mitä olen päässyt heihin tutustumaan on vaikea keksiä mitään varsinaisia suuria eroja vaikkapa suomalaisiin naisiin. Ehkä heille on tyypillisempää hieman uskonnollisempi ja perhekeskeisempi elämänkatsomus kuin suomalaisille, juuri muuta ei nyt tule mieleen.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Ei espanjalaisia miehiä kannata ottaa. Ne on hulluja vaimonhakkaajia.

Ei suomalaisia miehiä kannata ottaa. Ne on hulluja vaimonhakkaajia.

Vierailija
el6
Kyllä se vaan suomalainen nainen on parasta meille suomalaisille äijille.

Ollaan edes suuriinpiirtein samoilla linjoilla, mutta rakkaushan ei kysele rajoja.

Onnea mallakselle!

Kiitos el6

Vierailija
Riemuidiootti

Puhuit joistakin pikkujutuista joihin olet törmännyt? Minkälaisia kokemuksia sinulle on sitten kertynyt tästä suhteesta jotka eroaa sitten aikaisemmista suhteistasi suomalaisten naisten kanssa?

Vastaan tähän vähän myöhemmin arvoisa Riemuidiootti.. Katsotaan miten aihe kehittyy

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Minä seurustelin slovakin kanssa ja kesä asuttiinki kimpassa. Suomalaisesta miehestä hän erosi siinä että teki enemmän taloustöitä kuin suomalaiset miehet yleensä. Piti paikat siistinä. En tosin usko että kyse olisi ollut kulttuurierosta vaan hänen siististä luonteestaan ja siitä että äitinsä oli opettanut tavoille. Yksi piirre tosin oli, hän oli kohteliaampi kuin suomalaismiehet, kuten slovakit yleensä ovatkin. Joo ja perhekeskeisyys näkyi hänenkin ajattelussaan. Sitten "isona" hän haaveili palaavansa kotikyläänsä ja naivansa sieltä jonkun mukavan naapurintytön. Kuten monet slovakkimiehet haaveilevat. Tyyppi koki synnintuskia kun ei käynyt kirkossa kahteen kuukauteen...

Hämmentää.

Vierailija

Juu, ja latinonaiset parikymppisinä ihquja.
Mut kolmekymppisinä ne tarvii partakoneen.
Kyllä se kotimainen lyhytjalkanen on kuitenkin paras.

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Maailman väestö
http://www.worldmapper.org/display.php?selected=169

Maailman vauraus
http://www.worldmapper.org/display.php?selected=2

Johtopäätös, Rakkaus Kysyy rajoja!

Sivariaikanani luonani asui Kenialaisen yläluokan, Kikuju heimon edustaja Phillip Wainaina, hän kertoi minulle tahtovansa olla rehellinen arkaluontoisessa asiassa.

Naiset keniasta kohtelevat suomailaisia miehiä tavatessaan niitä todella kuin kukkaa kämmenellä, mutta saadessaan kansalaisuuden katoavat jonnekkin ja yks kaks tuovatkin miesystävänsä ja skidinsä keniasta Suomeen. Ja suomalainen
läskipaska muuttuukin yhtä-äkkiä kakaksi kämmenellä, jota ei suinkaan heitetä pois vaan pestään siististi näkymättömiin.

Itsekin voisin mennä ruman ja ylipainoisen itseäni vanhemman miljonäärittären kanssa naimisiin päästäkseni vaurauteen jos se olisi päällimmäinen motivaationi lähde mikä näyttää olevan kehitysmaista vapaaehtoisesti tulevilla toiminnan vaikuttimina.

Eli yhteenvetona rakkaus ulkomaalaisen kanssa ei ole aitoa,mikäli kumppani tulee kehitysmaasta.

-

250585
Seuraa 
Viestejä621
Liittynyt5.12.2006

Erittäin kauniin thaimaalaisen naisen kanssa eräänä kesänä olin jonkin aikaa. Hän asui ja asuu Suomessa. Olihan tuo kovin iloinen ihminen. Köyhistä oloista tulleena se asia, kun hän sai rahaa, alkoi minusta näyttää siltä, että raha olisi kuin Jumala. Sitä oli ikävä siitä sivusta seurata. Jätin hänet pääosin siksi. Liian turhamainen. Viidenkin vuoden jälkeen tuo vielä silti joskus tekstailee minulle. Haluaisi nähdä. Terveellistä ruokaahan nuo laittoivat äitinsä kanssa. Sillä ravinnolla ei kolestrolit nouse. Jotenkin aivan eri maailmasta nuo aasialaiset.

Puolalaisen kanssa olin eräänä syksynä kolmisen kuukautta. Kovin temperamenttinen näin suomalaiseen makuun oli. Ja 27-vuotiaana tuo katolilainen oli vielä neitsyt... Hassua oli se kun tuo vaihtarineiti tuli talvella yliopistolle hiihtäen! Monot jalassa käveli pitkät hiuksensa takamuksen korkeudella liehuen yliopiston ruokalaan. Jätin sitten, liian kiivas makuuni. [size=50:e42u2ei5](Ja liian neitsyt..)[/size:e42u2ei5]

Ranskalaisen kanssa olin eräänä syksynä muutaman kuukauden. Sivistynyt, iloinen, sosiaalinen, perhekeskeinen, hellä. Oikeastaan aivan loistava ihminen! Pystyi puhumaan yhteiskunnallisista asioista, filosofiasta, tieteestä, eri teorioista useilla eri tieteen aloilla. Karvoja ne ei nuo kaikki ajele kainaloistaan ja... (jak). Jätin kun en halunnut muuttaa hänen kanssaan Bostonin liepeille kun Harvardiin halusi jatkaa väitöskirjansa valmistumisen jälkeen.

Kovin erilaisia ovat nuo ulkomaalta tulleet. Iloisempia ihmisiä. Varsinkin hyvällä tuulella ollessaan Suosin suomalaista!

Jotain nokkelaa.

Vierailija
baal1984

Eli yhteenvetona rakkaus ulkomaalaisen kanssa ei ole aitoa,mikäli kumppani tulee kehitysmaasta.

Hyvä pointti. Esimerkiksi venäjä on hyvä esimerkki. Venäjällä on enemmän naisia kuin miehiä ja elintaso on suuressa osassa itänaapuriamme surkea.
Alla esimerkkilinkki. On selvää, että siellä ollaan valmiita naimaan elintasoa.
http://www.anastasiaweb.com

Mutta esimerkiksi minun thaimaalaisella naisella on omaisuutta enemmän kuin minulla monin verroin, vaikka itse thaimaassa elintaso onkin erilainen. Myös sillä venäläisellä kullalla saattaa olla enemmän omaisuutta kuin sinulla.

Siispä ei kannata katsoa "lähetysmaata"

250585
Seuraa 
Viestejä621
Liittynyt5.12.2006
mallas
250585
Jotenkin aivan eri maailmasta nuo aasialaiset.
No tahtoisin kuulla lisää

Ovat hyvin iloisia ihmisiä. Nauravaisia siis, ainakin perhepiirissä tunnelma on synonyymi ilolle. Eivät kuitenkaan kerro niin helposti todellisia ajatuksiaan, etenkään jos joku asia vaivaa. Kohteliaisuus menee siis jo tietyllä tavalla epärehellisyyden puolelle; ollaan kohteliaita silloinkin kun suomalainen jo kaivaa Moraa tai kaulinta esille Minulle eivät olleet kertaakaan millään tavalla epäkohteliaita.

Ruokailu on tärkeä hetki. Riisikammo voi pitemmän päälle iskeä! Arvostavat suomalaista rehellisyyttä mutta vähän ahdistuvat jos olet rehellisesti avoin, joissain asioissa.

Ota itse lopuista seikoista selvää ja lykkyä tyko

Jotain nokkelaa.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
mallas

Hyvä pointti. Esimerkiksi venäjä on hyvä esimerkki. Venäjällä on enemmän naisia kuin miehiä ja elintaso on suuressa osassa itänaapuriamme surkea.
Alla esimerkkilinkki. On selvää, että siellä ollaan valmiita naimaan elintasoa.
http://www.anastasiaweb.com

Ja mitäs toi nettisivu osoittaa? Onko suomalaisetkin valmiita juoksemaan elintason perässä? http://treffit.suomi24.fi/
Nykyähään venäjällä on ihan hyvät olot siellä kotimaassa.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat