Auton vakuutusmaksut

Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Minä en tule koskaan tuntemaan autoa täysin omakseni, koska siitä joutuu maksamaan vakuutusmaksua. En vaan yhtään tykkää ajatuksesta että vaikka olen jo sen hankkinut, maksanut siitä, niin joudun maksamaan edelleen, silloinkin kun en käytä sitä. Se on kuin vuokralla asumista. Minulla on niin että kun ostan jotain, haluan maksaa sen kerralla, niin ettei sen jälkeen enää tarvitse maksaa mitään, korkeintaan käytöstä. Muuten en vaan voi tuntea sitä täysin omakseni. En halua maksaa omistamisesta, ei omistamisesta kuulu maksaa, ainoastaan ostosta.

Mites teillä muilla, onko muilla samanlaisia tuntemuksia? Vai onko se ihan ok maksaa niitä vakuutusmaksuja, onko se oma rotisko siinä pihalla siitä huolimatta se oma mukava ajokki, ikioma?

Haluaisin jotenkin niin että vakuutusmaksuja joutuisi maksamaan ainoastaan auton käytöstä, vähän kuin bensankin. En vaan tiedä miten sellainen olisi käytännössä mahdollista.

Liittyykös noihin autoihin jotain muitakin jatkuvia maksuja, en niistä pahemmin tiedä kun en ole vielä omaa autoa koskaan hommannut. Saa nähdä hommaanko edes.

くそっ!

Kommentit (14)

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

niin eikös ole jännää ostat rahoituksella auton jolloin auton omistaa rahoitusyhtiö/pankki mutta silti maksat siitä vakuutukset ja käyttöverot aivan kuin se olisi sinun?

eli ennemin maksan ihan omasta autosta edellä mainitut maksut kuin että luulottelisin että auto olisi myös minun vaikka se on luottolaitoksen.

onhan sinullakin ronron varmaan kotivakuutus?

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija

Vakuutus on tavallaan sijoitustapa. Jos paljonkin aikoo kolaroida, ehdottomasti kannattaa vakuuttaa.

Ilman vakuutusta vaikkapa kunnon viiden auton risteyskolarin korvaaminen omasta pussista tulisi tyyriiksi tavikselle.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Olli V
Vakuutus on tavallaan sijoitustapa. Jos paljonkin aikoo kolaroida, ehdottomasti kannattaa vakuuttaa.

Ilman vakuutusta vaikkapa kunnon viiden auton risteyskolarin korvaaminen omasta pussista tulisi tyyriiksi tavikselle.

Näin o. Se on oiva tapa tienata.

Vierailija
Ronron
Mutta kunpa sitä voisi maksaa vain käyttöä vastaan, eikä autotallissa säilyttämisestä.

Millä esität tämän valvonnan rahoitettavan?

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Olli V
Ronron
Mutta kunpa sitä voisi maksaa vain käyttöä vastaan, eikä autotallissa säilyttämisestä.

Millä esität tämän valvonnan rahoitettavan?

Niin, tiedän että se on mahdotonta varmaankin.

くそっ!

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Tämän takia en ajanutkaan autokorttia, enkä hanki autoa, kun ei viitsi maksaa omasta roinasta muille. Säästääpä siinäkin kuukausitulon verran rahaa.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Tämän takia en ajanutkaan autokorttia, enkä hanki autoa, kun ei viitsi maksaa omasta roinasta muille. Säästääpä siinäkin kuukausitulon verran rahaa.

Aloin säästämään 18-vuotissynttäreiltä lähtien rahoja, jotka olis menny autokouluun, kärryyn ja sen kuluihin. Niinpä mulla on kohta kokonaan maksettu oma kämppä.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Olli V
TERÄS NALLEPUH

Aloin säästämään 18-vuotissynttäreiltä lähtien rahoja, jotka olis menny autokouluun, kärryyn ja sen kuluihin. Niinpä mulla on kohta kokonaan maksettu oma kämppä.

Sepäs se. Sen summan mikä autoon kuluu, niin voi käyttää paljon hyödyllisemminkin. Kyllä noilla busseilla pääsee ihan hyvinkin. Tosin täytyy myöntää että mun haaveena on ryhtyä karavaanariksi.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Kyllä noilla busseilla pääsee ihan hyvinkin. Tosin täytyy myöntää että mun haaveena on ryhtyä karavaanariksi.

Ei tartte bussissa ite ajaa.

Karavaanariudella on puolensa. Mukavaa vapaudentunnetta ja kemiallinen WC. Rahaa saa palamaan enemmän kuin keskitason kämppään, mutta mutta... lämpimämpää puuhaa kuin veneily.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Olli V
TERÄS NALLEPUH
Kyllä noilla busseilla pääsee ihan hyvinkin. Tosin täytyy myöntää että mun haaveena on ryhtyä karavaanariksi.

Ei tartte bussissa ite ajaa.

Karavaanariudella on puolensa. Mukavaa vapaudentunnetta ja kemiallinen WC. Rahaa saa palamaan enemmän kuin keskitason kämppään, mutta mutta... lämpimämpää puuhaa kuin veneily.

Joo, se vapauden tunne onkin siinä mielenkiintoisinta tai mikä vetää puoleensa.
Nykyään voi jo netissäkin olla moisessa autossa, kun on langattomat nettiyhteydet jo niin kehittyneet, niin eipä tarvitse siitäkään jäädä paitsi.

Mutta, eipäkai se ny niin kallista oo ku keskivertokämppä? Asuntoauto taitaa maksaa siinä 10-40 tonnia. 50-80 tonnilla saa hyvän ja ison. Ainakin mitä olen katsonu noita mainoksia.

Hmm..sais jonkun etätyön mitä vois koneella tehdä, niin eipä se elämä paljoaa paremmaksi voisi mennä.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH

Mutta, eipäkai se ny niin kallista oo ku keskivertokämppä? Asuntoauto taitaa maksaa siinä 10-40 tonnia. 50-80 tonnilla saa hyvän ja ison. Ainakin mitä olen katsonu noita mainoksia.

Hmm..sais jonkun etätyön mitä vois koneella tehdä, niin eipä se elämä paljoaa paremmaksi voisi mennä.

Noh, keskiverto outer-kehäkolme yksiö Auton arvo tippuu kyllä paljon nopeammin kuin kämpän.

Mä tein opintojen ohella, viis vuotta etätöitä. Oli aluks ihan ISDN -yhteys! Mutta etätyössä joutuu naputtamaan tietovärkkiä yksikseen. Ei ole kivaa. Kokopäiväisenä en halua etätyötä.

Uusimmat

Suosituimmat