Re: Raamattu kieltää homoseksuaalisuuden

Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
JeesusKristus
Raamatussa lukee selkeästi, että se kieltää samaasukupuolta olevat liitot. Raamattu voi kuitenkin heidät pelastaa. Suosittelen antamaan syntisille sukulaisillenne raamatun.

Toivottavasti et anna, koska raamattu ei kiellä:
- pedofiliaa
- orjuuttamista
- joukkomurhia ja etnisiä puhdistuksia
- kiduttamista
- eläinrääkkäystä
- ym.

On se vallan hienoa, että nuo "kymmenen käskyä" muistavat
helvetin uhalla meitä "pyhittämään lepopäivämme", mutta edellä mainittujen suhteen raamattu lähinnä kehottaa harrastamaan em. törkeyksiä.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Kommentit (10)

Vierailija

oisit voinut lisätä ettei raamattu myöskään kiellä insestiä... tosin se ei kahden AIKUISEN välillä olekaan mielestäni rikos.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
sakkimies
oisit voinut lisätä ettei raamattu myöskään kiellä insestiä... tosin se ei kahden AIKUISEN välillä olekaan mielestäni rikos.

Kyllähän raamattu insestin kieltää, ja hyvinkin yksityiskohtaisesti.

Vierailija

onko näin ? mutta eikö se tuoda esille myös neutraalissa tai peräti positiivisessa mielessä? tarkoitan vanhassa testamentissa...

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
sakkimies
hyvä ding ding ,et vastannut kysymykseeni...

Vastasinhan ensimmäiseen kysymykseesi. En tiedä onko insesti tuotu raamatussa esille positiivisessa mielessä. En ole lukenut raamattua koulun jälkeen. Kiellettyä insesti siinä ainakin on, se on helppo todeta.

Vierailija

ok, muistelin itse että vanhan testamentin alkupuolella joku häiskä makaa tyttäriensä kanssa, eikä sitä tuomita mitenkään .... tuodaan vain neutraalisti esille...toteamalla. ristiriitaisuudet eivät ihmetytä jos ymmärtää että raamattu ei lopultakaan ole muuta kuin juutalaisten kansalliseepos johon on koottu tarinoita sieltä sun täältä....esikuvat henkilöhahmoille on varmaankin olleet olemassa... kuin myös kalevalassa väinämöiselle ja muille.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Lothar
sakkimies
ok, muistelin itse että vanhan testamentin alkupuolella joku häiskä makaa tyttäriensä kanssa

Moabilaisten ja ammonilaisten syntyperä

Tuo pätkä lienee kirjoitettu niihin aikoihin kun israelilaiset kävivät sotaa moabilaisten kanssa.

Vierailija

Lisäksi Aabraham ja Saara olivat sisarpuolia. Jostain nuoremmasta polvesta muistan vain että joku mies raiskasi sisarpuolensa, ja tyttö uikutti miestä ottamaan hänet vaimokseen koska "isämme ei minua sinulta kiellä" tai jotain sinnepäin.

Koska sisarusten väliset liitot olivat arkipäivää Egyptin kuningashovissa, olenkin mielelläni teoretisoinut että israelilaistenkin alkuperä olisi jossakin kuningashuoneessa (Sumerin ehkä, kuten Zecharia Sitchin on arvellut).

Raamattu on ehdottomasti K18-kamaa.

Erityisen ihmeellisenä pidän kohtaa jossa Nooa maata retkottaa genitaalit levällään, päissään kun on. Kun yksi hänen pojistaan todistaa isänsä alennustilan, tästä hyvästä isukki kiroaa pojan jälkeläiset orjiksi. Tätä seikkaa on sittemmin käytetty hyväksi afrikkalaisten orjuuttamisessa, on nimittäin kuviteltu että mustaihoiset olivat tuon tietyn kirotun sukuhaaran jälkeläisiä.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Minulla oli pienenä semmoinen raamattusetti, missä oli 10 osaa, jossa kerrottiin jeesuksen eri vaiheista. Se oli semmoinen piirretty kirja ja sitten niissä osissa oli semmoinen kertomakasetti joka luki sitä tekstiä. Se oli ihan hyvä kirja sarja. En tiedä, että onko ne tallessa enää.

Oli mulla kolmepientä porstasta kirja kasettina kanssa.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Uusimmat

Suosituimmat