Robottipölynimuri

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vaikka yleensä olen luddiitti, on minua alkanut himottaa robottipölynimuri. Semmoinen litteä lätty, joka itseksensä ryömii pitkin lattioita, kiertää esteet ja menee lopuksi kuin lehnä ruokinta-automaatille eli lataukseen. Minä saisin keskittyä kutittelemaan Pappa.

Vaan onko kellään kokemusta k.o. vehkeestä? Imurista, ei Papasta . Jälkimmäiset voi välittää yv:nä. Palaute tulee kirveen kanssa ja pikimmiten.

Miten hyvin imuri kiipeää matolle?
Rynniikö se hirmuisella voimalla huonekaluja vasten? Lähteekö mimmoinen ääni?
Minne kaikki pöly menee?
Kuinka usein tarvii tyhjentää?
Entäs pölypussit?
Mistä niitä saa ja mitä ne maksaa?
Entäs imuttajan hinta?
Onko merkeillä eroa?

Linkki kuluttajatestiin olis kiva, mutta kuulopuheetkin riittää.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Lattiat kannattaa pitää tyhjinä ainakin pikkutavarasta, koska se joko syö ne tai alkaa hoipperoimaan sekopäisenä akkunsa tyhjäksi. Aina kannattaa vilkaista onko sen kidassa koruja tai muuta sälää.

olli-san
Seuraa 
Viestejä419
Liittynyt28.1.2007

Ainakin täällä on erilaisia robotti-imureita myynnissä. Hintahaarukka näyttää olevan 300 ja 1200 euron välissä. Mitään kokemusta ei ole, mutta vanha viisaus "halvalla ei saa hyvää" pitänee paikkansa tässäkin tilanteessa.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8919
Liittynyt18.8.2008

Mielnkiintoisia kysymyksiä, joihin en vastaa, vaikka hyvin tietäisin.

Varoituksen sana kuitenkin. Lehden "Kotimikro"/12/2008 mukaan Tanskan Odensessa "Robotti-imuri otti ritolat". Ensimmäisenä työpäivänään karkasi ovesta eikä ole sen jälkeen vehjettä näkynyt. Oisko lähtenyt Kuusamoon, missä kuulemma Elvis majailee.

Vierailija

Nämä robottilelut ovat kyllä hauskoja ja hyödyllisiä. Toisinaan kuitenkin tuntuu, jotta ihmisille kaupataan jotain sellaista, mitä he eivät todellakaan tarvitsisi. Päivää, minä olen robottiroskis.

Roskakori automaattikannella 5L Aukeaa automaattisesti kun viet käden tai roskan noin 15 cm päähän kannesta, pysyy auki kunnes ottaa käden pois. Tilavuus 5 litraa. Metallinen. Erillinen muovisanko sisällä. On / off kytkin. Vaatii 4 kpl "C"-koon paristoa. Toimii noin 5400 aukaisua yhdellä paristo setillä. Ei sisällä paristoja! Pyöreä.
Mitat: Halkaisija 22cm , korkeus 29cm (korkeus kun kansi auki 50cm). Takuu 1v.

Vierailija

OOtko syytinki tyttönimeltäsi valtiokonttorin elätti? Miksi olet ruvannut tietoja pihtaamaan? Jo rippileirillä isoispojat opettivat, että iloista antajaa jumala rakastaa.

Kiitos kiihottavasta linkistä, olli-san. Noissa selostuksissa on semmosia sanoja, jot ei wanha aivo ymmärrä. Mikä esmes on virtuaaliseinä?

Syytingille joka tapauksessa kiitos turvavinkistä. Jos robo-Hultan hommaan, niin pistän oven takalukkoon enkä anna avaimia. Kuusamoon elvistelemään, muka.

Lisää, mera, pliis!

Vierailija
CE-hyväksytty
Virtuaaliseinä on infrapunasäde joka voidaan asentaa johonkin minkä yli imurin ei haluta menevän.

Siis semmonen, joka risteilee punaisena valona ryöstettäviksi tarkoitetuissa jalokivigallerioissa?

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
tietää
Lattiat kannattaa pitää tyhjinä ainakin pikkutavarasta, koska se joko syö ne tai alkaa hoipperoimaan sekopäisenä akkunsa tyhjäksi. Aina kannattaa vilkaista onko sen kidassa koruja tai muuta sälää.

Joo ja huonekalut kannattaa ripustaa seinille, jotta robotin on helpompi liikkua asunnossa.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8919
Liittynyt18.8.2008
Mummo
OOtko syytinki tyttönimeltäsi valtiokonttorin elätti? Miksi olet ruvannut tietoja pihtaamaan? Jo rippileirillä isoispojat opettivat, että iloista antajaa jumala rakastaa.

Kiitos kiihottavasta linkistä, olli-san. Noissa selostuksissa on semmosia sanoja, jot ei wanha aivo ymmärrä. Mikä esmes on virtuaaliseinä?

Syytingille joka tapauksessa kiitos turvavinkistä. Jos robo-Hultan hommaan, niin pistän oven takalukkoon enkä anna avaimia. Kuusamoon elvistelemään, muka.

Lisää, mera, pliis!

Ei ole, olen poika. Tosin joskus on hiukan tyttömäinen olo kun nuo rinnat (lue: rintalihakset) ovat ruvenneet portaissa hyppimään.

Olen nähnyt robottitestin jossain, oisko ollut Mikrobitti. Muuta ei jääny mieleen kuin se, että kallein ei ollutkaan paras. Tosin saatan olla siinäkin väärässä.

Vierailija
Mummo
CE-hyväksytty
Virtuaaliseinä on infrapunasäde joka voidaan asentaa johonkin minkä yli imurin ei haluta menevän.

Siis semmonen, joka risteilee punaisena valona ryöstettäviksi tarkoitetuissa jalokivigallerioissa?

Tosin joka ei tietenkään oikeasti ole punainen, eihän ihmissilmä infrapunasäteilyä havaitse.

Vierailija

Jossain telkkariohjelmassa kerran vertailtiin tuollaisia. Oli muun muassa testinä että kaatuuko lattialle jäänyt vesilasi. Kalleimmat mallit (jotka siis todellakin olivat ainakin vielä silloin kalliita) onnistuivat senkin välttämään jonkinlaisen tutkan/kaikuluotaimen avulla. Halvimmat taas olivat aika onnettomia.. Epäilisin että tuotekehitys ja hintojen lasku voi olla aika nopeaakin, joten kyllä nuo jossain vaiheessa tulevat yleistymään. Vielä nyt saattaa olla touhu turhan lapsen kengissä.

Itse ihmettelen että miten ne saavat pyöreän mallisina nurkat imuroitua?

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
Joza
Mummo
CE-hyväksytty

Tosin joka ei tietenkään oikeasti ole punainen, eihän ihmissilmä infrapunasäteilyä havaitse.

Vai olisko ne punaisia lasereita ?
Joza
Itse ihmettelen että miten ne saavat pyöreän mallisina nurkat imuroitua?

Jospa tulevaisuuden asuntoihin ei tehdäkään kulmallisia nurkkia ?

Vierailija

Toista vuotta on tämän poikamiesboxini peruspölyttömyydestä huolehtinut halpa iRobot Roomba SE malli. Muistaakseni maksoin siitä n. 300 eur ja se oli jo silloin ylivuotinen malli. Toisin sanoen valmistajalta oli tullut sitä seuraava sukupolvi markkinoille. Ajattelin kuitenkin että kokeilen tuolla vanhemmalla kun ei hinta ollut juuri kummoinen. Ja hyvinhän se toimii, ei ole valittamista. Aamulla duuniin lähtiessä voi painaa nappia jolloin se surisee kämpän lattian läpi ja menee sitten takaisin telakkaan. Muistaa vain nostaa lattialla lojuvat sukat sun muut pois tieltä, niin että sillä on esteetön kulku huonekalujen lomassa.

Useampien huoneiden kokonaisuudessa tuolla omalla botilla tulee vaikeuksia koska se ei käsittääkseni piirrä karttaa lay-outista minkä uudemmat vehkeet tekee. Tuo jää myös maton hapsuihin kiinni jos sellaisia on lattialla, minulla ei. Nurkat se siivoaa sivuharjallaan. Täysin käypä värkki, ja uudemman sukupolven vehkeistähän nuo pikkuominaisuudetkin ovat poistuneet.

Melkein jos nyt tarvitsisin uutta niin ostaisin tuon:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=28247

Hintahaarukka kannattaa pitää 300-500 eurossa. Yhtään enempää ei ole järkevää maksaa ellei se värkki sitten siivoamisen lisäksi tiskaa tai pese pyykit myös (eli ei). Maahantuojalta saa kaikki varaosat (suodattimet ja harjat mm.) ja esim ebay on täynnä osia noihin.

Pari linkkiä:
http://www.youtube.com/watch?v=fqlBruE8C7U
http://www.youtube.com/watch?v=D0DEPpFL9OY
http://www.youtube.com/watch?v=DlkxQMxJmEU

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat