virtsaamisen vaikeus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

olen parikymppinen mieshenkilö, virtsaamisen käynnistys on usein vaikeaa vaikka rakko täynnä ja virtsasuihku melko heikko joskus, tätä on jatkunut jo usean vuoden, mutta saamattomuuttani ei oo lääkärillä tullu käytyä.
Mikähän on todennäköisin syy yllämainittuihin oireisiin? eturauhasssyöpä?

Kommentit (7)

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Kannattaa mennä lääkäriin heti ensi viikolla?

Onko sinulla lääkitystä, joka voisi myös aiheuttaa virtsaamisvaikeuksia. Monet tehokkaammat kipulääkkeet aiheuttavat juurikin näitä (Esim. panacod, tramal, opioidit/aatit).

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Vierailija

Lääkäriä suosittelen minäkin. Varsinkin jos ei ole aina ollut tuollaisia ongelmia.

Voi tulla kohta kiire...

Vierailija
Armitage
... Varsinkin jos ei ole aina ollut tuollaisia ongelmia.

Mistäs tälläinen johtuu?

Ehkä niitä on ollu jossain määrin mulla ainakin teini-iästä asti...

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
JuurikinNiin
Kannattaa mennä lääkäriin heti ensi viikolla?

Onko sinulla lääkitystä, joka voisi myös aiheuttaa virtsaamisvaikeuksia. Monet tehokkaammat kipulääkkeet aiheuttavat juurikin näitä (Esim. panacod, tramal, opioidit/aatit).

Jaa siitä se tosiaan johtui! Minä ihmettelinkin kun kerran vahvan kipulääkityksen alaisena ilmeni suuria vaikeuksia virtsata, luulin että kyse oli jostain paniikkilukkiutumisesta mutta ilmeisesti se johtuikin tosiaan noista kipulääkkeistä. Oli kova hätä mutta ei vain saanut tulemaan. Onneksi lopulta onnistui, muuten olisin ollut hukassa.

くそっ!

Vierailija

Isoilta pojilta kuultua:

Nk. Kusilukkoon auttaa, kun suihkuttelee terskan päälle lämmintä vettä toimituksen aikana

Vierailija
massu1
olen parikymppinen mieshenkilö, virtsaamisen käynnistys on usein vaikeaa vaikka rakko täynnä ja virtsasuihku melko heikko joskus, tätä on jatkunut jo usean vuoden, mutta saamattomuuttani ei oo lääkärillä tullu käytyä.
Mikähän on todennäköisin syy yllämainittuihin oireisiin? eturauhasssyöpä?

Ahtautunut virtsaputki, stressi, virtarakon sulkijalihaksen toimimattomuus ja/tai hermostollinen sairaus.
Esim. yleisessä vessassa voi alkuun pääsy olla hankalaa stressin takia, siihen auttaa kun ei ajattele mitään.
Jos rakko on jatkuvasti täynnä, siihen tottuu eikä hätä tunnu enää yhtä helposti.
Tyhjenemättömyys voi venyttää rakkoa ja aiheuttaa munuaisvaurioita.
Eturauhassyöpä on aika harvinainen nuorilla, jotain kasvaimia voi silti olla mm. virtsarakossa.
Kannattaa ehkä selvittää mistä vaiva johtuu, ettei tule suurempia ongelmia.
Vaivan nimi on virtsaumpi.

Vierailija

Paljo istumatyö ja stressi voi aiheuttaa (sukupuoleen katsomatta) kroonistunutta lihaskireyttä lantionpohjassa, joka sitten oireilee virtsaamisvaikeuksina ja/tai kipuiluina. Nimimerkillä kokemusta on. Eli jos urologi ei löydä vaivaa, seuraava osoite voisi olla fysiatri.

Uusimmat

Suosituimmat