Uskotko rakkauteen ensisilmäyksellä?

Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Niin. Minä en usko. En pidä sitä mahdollisena. Käsitykseni rakkaudesta on nykyään sellainen että se rakentuu kokemuksille, toisen tuntemiselle ja arvostamiselle jne. Eli toinen pitää tuntea jotta voi arvostaa häntä oikeasti ihmisenä ja kunnioittaa ja - rakastaa. Uskon toki ihastukseen ensisilmäyksellä mutta se on mielestäni aivan eri asia kuin rakkaus. Tosin en ole rakkautta ikinä kokenut, ainoastaan omistushaluista katkeraa tykkäämistä. Mutta on minulla silti tietty käsitys rakkaudesta.

くそっ!

Sivut

Kommentit (117)

Vierailija

Ei tuo ole mikään uskonasia. Yhden silmäyksen perusteella tehdään jo kattava analyysi, ainakin sillä rajataan pois pahimmat luuserit.

Rakkaus on.. feromoneja, MHC-peptidejä, testosteronia, dopamiinivirtaa tegmentumissa , noradrenaliinin ja serotoniinin eritystä, amygdalan ja monien muiden aivoalueiden aktivoitumista.

250585
Seuraa 
Viestejä621
Liittynyt5.12.2006

En todellakaan usko.

Alkuihastus voi johtaa rakkauteen mutta se ei tarkoita sitä, että jo heti ensisilmäyksellä toiseen rakastuu. Sitä vain "rakastuu" tiettyihin asioihin siinä toisessa. Kun epäsymmetrisen informaation ongelmaa on supistettu sen verran, että voidaan luoda kattava katsaus toisesta ihmisestä, niin jos sen jälkeenkin on syvästi ihastunut, niin voidaan jo sanoa hänen olevan rakastunut.

tietää
Ihastuminen: Haluat työntää sen häneen.
Rakastuminen: Voit työntää sen oksasilppuriin hänen vuokseen.

Mutta miksi hän haluaisi, että työntäisit sen sinne. Ja jos haluaisi, niin millaista "rakkautta" se sellainen oikein olisi. Sadomasokistista kait, luulen.

Jotain nokkelaa.

Vierailija

Rakkaus saa uhrautumaan. Ei ihastuminen. Se on vain vaihtokaupan haluamista.

Ihastunut on määritellyt itsensä kelpoiseksi tarjoutumaan. Rakastunut määrittää itsensä kohteen suhtautumisen kautta. Kipeäkin häilyminen on merkki valinnanvaikeudesta, onko kohde rakkauden arvoinen.

Vierailija
tietää

Rakastuminen: Voit työntää sen oksasilppuriin hänen vuokseen.

Tai voit tappaa ja hakata muita ihmisiä hänen vuokseen, vaikka he eivät olisi ansainneet sitä.

Vierailija

Ihmisillä on erilainen käsitys rakkaudesta ja ensisilmäyksestä. Ah ja kyllä minä olen ihastunut 100-0 4 kertaa elämässäni erittäin lyhyessä ajassa. Viimeksi pari kuukautta sitten tähän nykyiseen. Ensisilmäys kesti 22 päivää. Sitten lapseni äiti ja sitä ennen oli 2, mutta siitä onkin jo sitten aikaa. Mitä pahaa siinä ihastumisessa ja rakastumisessa on Antaa palaa vain.

Vierailija

En tiedä. Itse en mitenkään voisi rakastua ensisilmäyksellä tai en ainakaan uskoisi sellaiseen pystyväni, vaan on paljon pitempi prosessi varmasti minulla ainakin.
En usko kuitenkaan, että ihastumista, rakastumista, rakastamista, tai vaikka pelkkää seksuaalista vetoa voi ihan täysin eritellä omiin lokeroihin.
Pystyykö muuten rakastumaan, jos ei koe saavansa minkäänlaista kiinnostusta vastapuolelta?

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Ei ehkä kuulu tavallaan tähän aiheeseen, mutta voiko lumoutua pelkästään jonkun toisen ihmisen persoonaan tai tuntea voimakasta vetoa siihen? Itse olen nimittäin netissä kokenut tällaista sekä naisten että miesten suhteen ja toisinaan ollut molemminpuolistakin. Olen esim. ystävystynyt naisen kanssa, jonka kirjoituksiin kiinnitin huomiota eräällä toisella foorumilla ja hänkin sitten omiini ja hän otti sitten valvojan kautta yhteyttä kysyen, josko voisi vaihtaa ajatuksia kanssani ja hän on tällä hetkellä sitten yksi parhaista ystävistäni.

Jotkut ihmiset näyttävät omaavan aivan erityisen hehkun, joka sitten vetää puoleensa ihan samalla tavalla kuin jotkut tuntuvat löyhkäävän vastenmielisesti. Tällä palstallakin on niitä, joitten kirjoitukset jotenkin tuovat esiin heidän erityisellä tavalla säihkyvät persoonansa ja joiden sanoista saa tietynlaista mielihyvää. Ovatkohan nämä sitten niitä karismaattisia kirjoittajia vai voiko pelkästään persoonattomana kasvona sitten tuntea toisiin persooniin vetoa, vaikka ei ole hajuakaan ko. henkilön fyysisistä tuoksuista, olemuksesta jne. ?

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija

Tuohon olisi pitänyt laittaa vaihtoehdoksi myös että riippuu tilanteesta.
Ja rakkaus-sana lainausmerkkeihin koska se nimenomaan riippuu tilanteesta ja lienee surkeimmin on niillä, joilla -tilanteen ollessa päällä- roikkuu .

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
Kuukkeli
Tuohon olisi pitänyt laittaa vaihtoehdoksi myös että riippuu tilanteesta.
Ja rakkaus-sana lainausmerkkeihin koska se nimenomaan riippuu tilanteesta ja lienee surkeimmin on niillä, joilla -tilanteen ollessa päällä- roikkuu .

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

En ole koskaan rakastunut muulla tavalla kuin ensisilmäyksellä tai jos sitä voi niin luonnehtia. Ulkonäöstä sen verran että ovat toki nättejä mutta eivät kuitenkaan sellaisia joiden perään kaikki ällöt kuolaavat. Ovat sellaisen yläpuolella.

Ekaa sellaiset 20 vuotta ja tokaa 10 vuotta ja kai vieläkin. On vain oppinut heiltä niin paljon asioita joita ei ennen tiennyt ettei heitä voi unohtaa. Harmi vain ettei elämä ollut niin turvallisella pohjalla että olisi voinut päästää lähelle tai kertoa.

Äitinikin kun näki valokuvasta tämän toisen niin sanoi sitten että tässäpä sulle sopiva. En tiedä miten arvasi.

En usko että enää rakastun.

Teoretisoin ja pystyn piirtämään ja näkemään piirrokset tietynlaisena informaationa. Kun ajattelee että kun kauneus on informaatiota niin piirroksen tarkoitus olisi luoda eräänlaisia informaatiomaksimeita. Tällainen maksimi siitä millaisena näen kauniin naisen antaa tällaisen muodon. Jotain samaa näköä on kyllä näiden naisten kanssa.

Tietenkin arvostan naisessa sisäistä kauneutta enemmän mitä fyysistä. Vaadin sisäistä kauneutta ja ymmärrän ettei ulkoista kauneutta sovi vaatia. Ymmärsin sen silloin kun tajusin tämän piirroksen.

Kuva matchaa näköjään 96% Krista Allenin kanssa

90% Rachael Leigh Cookia

90% Laetitia Castaa

86% Katie Holmesia

86% Bridget Moynahania

83% Adriana Carembeauta

83% Julie Andrewsia

83% Priscilla Presleytä

83% Grace Kellyä

83% Kate Beckinsalea

http://www.myheritage.com/FP/Company/fa ... od=myFiles
Saman sivuston mukaan muistutan hieman Josh Grobania, Nicholas Cagea, David Schwimmeriä ja Peter Welleriä.

Vierailija
Stinger
Ei ehkä kuulu tavallaan tähän aiheeseen, mutta voiko lumoutua pelkästään jonkun toisen ihmisen persoonaan tai tuntea voimakasta vetoa siihen? Itse olen nimittäin netissä kokenut tällaista sekä naisten että miesten suhteen ja toisinaan ollut molemminpuolistakin. Olen esim. ystävystynyt naisen kanssa, jonka kirjoituksiin kiinnitin huomiota eräällä toisella foorumilla ja hänkin sitten omiini ja hän otti sitten valvojan kautta yhteyttä kysyen, josko voisi vaihtaa ajatuksia kanssani ja hän on tällä hetkellä sitten yksi parhaista ystävistäni.

Jotkut ihmiset näyttävät omaavan aivan erityisen hehkun, joka sitten vetää puoleensa ihan samalla tavalla kuin jotkut tuntuvat löyhkäävän vastenmielisesti. Tällä palstallakin on niitä, joitten kirjoitukset jotenkin tuovat esiin heidän erityisellä tavalla säihkyvät persoonansa ja joiden sanoista saa tietynlaista mielihyvää. Ovatkohan nämä sitten niitä karismaattisia kirjoittajia vai voiko pelkästään persoonattomana kasvona sitten tuntea toisiin persooniin vetoa, vaikka ei ole hajuakaan ko. henkilön fyysisistä tuoksuista, olemuksesta jne. ?

Taidat sinäkin Stinger kuulua laululla lumottaviin. Minä myös viehätyn helposti sanoista ja sytyn niiden kirjoittajaan.

Väinämöisen valta käy feromoneinkin ylitse.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat