"Becel alentaa kolesterolia"

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miten näin voidaan mainostaa?

No ei varmasi alenna kolesterolia, jos ei yleensä käytä voita/margariinia lainkaan.

Kusetusta.

Kommentit (6)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Lisäksi on syytä miettiä kannattaako sitä kolesterolia edes yrittää laskea. Onko siitä korkeasta kolesterolista todistetusti mitään haittaa? Ei. Nuo "terveyslevitteet" ovat myrkkyä, tehty jotenkin keinotekoisesti härskistyttämällä vai miten se oli. En moisia söisi, maistuukin muoviselta. Voi on hyvää ja terveellistä, syökää voita.

くそっ!

marliini
Seuraa 
Viestejä197
Liittynyt18.5.2008

Sen jälkeen kun ihmiset ovat ruvenneet syömään kevyttuotteita ja halpamargariineja, niin ovat vaan lihonneet ja sairastuneet kahta kauheammin.

Aidossa voissa ei ole lainkaan lisäaineita. Ja maku, niin sitä ei voi verrata mihinkään muuhun rasvaan.

Lisäaineet ja sokeri lihottaa ja aiheuttaa sisäelimien vääränlaisen toiminnan.

Eikä kevyttuotteista lähde edes nälkä.

Johan se jo jossain tutkimuksessa todettiin, jotta määrätyt lisäaineet lisäävät lasten ylivilkkautta. Eiköhän se tee samaa hallaa aikuisten aivoille.

Syö vähän vähemmän ja liikkuu, niin pysyy hoikkana ja terveempänä kuin ihmetuotteilla.

Vierailija

Eikös Ronron ollut se, joka valitteli jossain ketjussa alipainoaan ja sitä ettei painoa saa nousemaan, vaikka yrittäisi? Ja syöt voita ym. "epäterveellisiä" tuotteita? Olen harkinnut margariinin käytön lopettamista, luulen että se käsittelemätön ja luonnollisin vaihtoehto on aina paras vaihtoehto ihmiselle.

Miksi kevytmaito on jotenkin normaalimaitoa? Siitähän on poistettu rasvaa ja se on kevyttuote!

...syyllistävät katseet kassajonossa kun osan punaista maitoa...

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
would
Eikös Ronron ollut se, joka valitteli jossain ketjussa alipainoaan ja sitä ettei painoa saa nousemaan, vaikka yrittäisi? Ja syöt voita ym. "epäterveellisiä" tuotteita? Olen harkinnut margariinin käytön lopettamista, luulen että se käsittelemätön ja luonnollisin vaihtoehto on aina paras vaihtoehto ihmiselle.

Joo, olen alipainoinen, mutta en tiedä pitäisikö siitä vetää yhteyttä siihen että syön voita ja kevytmaitoa ja tuolleen. Syön varmaan kokonaisuudessaan suht vähän. Tosin siitä en tiedä, miksi syön kokonaisuudessaan niin vähän. Olen aina ollut alipainoinen.

くそっ!

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Tuossa joku vuosi sitten multakin mitattiin kolesteroliarvot. Olivat koholla. Lääkäri sanoi että pane Beceliä leivälle. Minä siihen että kun en käytä mitään levitettä leivän päällä, eikös se ole parempi? Niin lekuri vaan tylysti että olis paree alkaa köyttään. Että kai siinä Becelissä joku taika on kun sitä lääkäritkin suosittelevat.

Ja eihän Suomessa saa edes tuotetta markkinoida noin vahvoilla lauseilla jos ne eivät ole totta. Laki on erityisen tiukka terveysvaikutteisten elintarvikkeiden kohdalla lääkinnällisiä ominaisuuksia sisältävistä puhumattakaan (vrt. ksylitoli.)

Lakia em. tuotteiden markkinoinnista kiristettiin jokunen vuosi sitten kun sana "terveysvaikutteinen" uhkasi menettää merkityksensä kun sitä ruvettiin käyttämään joka ikisen vitaminisoidun mehun yhteydessä.

Hämmentää.

Vierailija

En nyt tiedä Becelin lisäaineista mutta esim. Raision aikoinaan kehittämässä Benecolissahan on kasvistanolia, joka saadaan kasvisteroleista. Nämä kasvisstanolit (ja -sterolitkin) vähentävät tutkitusti säännöllisesti käytettynä LDL-kolesterolipitoisuutta 10-20% seerumissa. Tämä siis ihan siitä huolimatta vaikka ei aikaisemmin ikinä mitään rasvaa olisi leivän päälle lykännytkään. Kyseessä on siis eräänlainen hyvin lievä "kolestorolilääke".

Uusimmat

Suosituimmat