Kielien opiskelu

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Niinpä niin, kuten otsikossa lukee, niin kielijutskista olisi nytten kyse, eli onko jotakin koulutuksia missä voisi opetella vaikkapa venäjää tai espanjaa? Semmosia ilmasia, mitkä valtio rahottais niinku tuolla työkkärillä on niitä kaikennäköisiä pieniä ilmaiskoulutuksia kuten haarukkatrukkikuskin koulutus sun muita turhia koulutuksia. En halua opiskella muuta, vaan kieltä. Vai pitääkö mennä lukioon ja ostaa pelkät venäjänkielen kirjat?

Venäjä ois kiva kieli ja espanja kanssa. Niistä on kanssa muuten tosi paljon hyötyä työpaikkojen saamisessa, kun niissä aina kysytään kielitaitoa. Kieliaineet onkin tärkeimpiä aineita kouluissa, joista on aidosti hyötyä työnsaanninkannalta, toisin kuin muut aineet on aikalailla turhia.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Kommentit (9)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Niinpä niin, kuten otsikossa lukee, niin kielijutskista olisi nytten kyse, eli onko jotakin koulutuksia missä voisi opetella vaikkapa venäjää tai espanjaa? Semmosia ilmasia, mitkä valtio rahottais niinku tuolla työkkärillä on niitä kaikennäköisiä pieniä ilmaiskoulutuksia kuten haarukkatrukkikuskin koulutus sun muita turhia koulutuksia. En halua opiskella muuta, vaan kieltä. Vai pitääkö mennä lukioon ja ostaa pelkät venäjänkielen kirjat?

Venäjä ois kiva kieli ja espanja kanssa. Niistä on kanssa muuten tosi paljon hyötyä työpaikkojen saamisessa, kun niissä aina kysytään kielitaitoa. Kieliaineet onkin tärkeimpiä aineita kouluissa, joista on aidosti hyötyä työnsaanninkannalta, toisin kuin muut aineet on aikalailla turhia.

Kuulemma yliopistossa voi lukea myös kieliä muun ohessa. Sinne vaan, jos rahkeet vähänkin riittää!

Itse kävin yhden maksullisen saksan kurssin joskus avoimessa. Sillä ei pitkälle pötkitä, kun ei ole kaikenlaisten paskapäiden vihaamiselta oikein viitsinyt ylläpitää lukurutiinia. Käsittääkseni kuitenkaan yhteen asiaan keskittyminen ei ole paras mahdollinen tapa oppia, joten kaikennäköistä muutakin kannattanee yrittää opiskella; tosin itse olen huomannut, että lukurutiinin kadottamisen jälkeen voi helposti ns. haukata liian suuren palan, jos rutiinia on ikinä edes ollutkaan. Tälläkin saralla vaikuttaisi tapahtuvan kehitystä reippaastikin, mutta tulevan kehityksen arvioiminen on toisaalta aina hieman ongelmallista, erityisesti, jos yrittää arvioida etäisyyttä jonkinlaisesta maalista, jos sellaisia on.

Näin ohimennen on mainittava, että tuo työelämäpropaganda opiskeluihin liittyen muuten oli aivan saatanan huonosti motivoiva lähestymistapa, mitä nyt lukioaikojen utuisia muistoja kaivelen mieleni syövereistä, varsinkin kun "miksi vitussa teen tätä" -kysymyksiä ei sen enempää pohdittu ja ne olivat kuuluneet lähinnä laiskojen, tottelemattomien ja tyhmien oppilaiden sanavarastoon silloin, kun esim. lapselliset kirjoitelmat ja muu luova työ tarjosi aivokuolleita lähinnä käsiään tahattoman väkivaltaisesti ympäriinsä heiluttamaan kykeneviä lukuunottamatta kenelle tahansa kakaran mittapuulla palkitsevaa tekemistä. Nämä varmaan monen jakamat lähtökohdat pistävät aina yksilökohtaisesti miettimään, josko jonkinnäköiset mielenterveyskuntoutujille suunnatut palvelut olisivat tilanteeseen sopivampia ; näin periaatteessa, itselläni kun ei ole oikein käsitystä siitä, mitä ne pitävät sisällään terapeutille höpisemisen lisäksi. Töihin ei kenenkään kannata mennä.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Aikuislukiot on ilmaisia, mutta jos haluaa opiskella jotain tiettyä oppiainetta. niin sitten joutuu maksamaan siitä.

Koko lukiota ei tarvitse käydä, mutta jos käy säännöllisesti niin saa ilmaiseksi koko paskan.

Ainakin venäjää voi opiskella aikuislukiossa.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
CE-hyväksytty
Mun ratkaisuni on työväenopisto.

Mikä se on?

Vatkain
Muuta paikan päälle vuodeksi. Opit tehokkaimmin ja ilmaiseksi.

Enpä taida. Ei oo rahaa. Eikä kyllä taida ilmasiksi oppia, kun menee kaikkiin asuntoihin sun muihin niin paljon rahaa.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
TERÄS NALLEPUH
Vatkain

Enpä taida. Ei oo rahaa. Eikä kyllä taida ilmasiksi oppia, kun menee kaikkiin asuntoihin sun muihin niin paljon rahaa.

Saman se eläminen siellä maksaa kuin Suomessakin ja on halvempaakin. Ainoa lisäkustannus on lentoliput. Ei muuta kuin reppu selkään ja radalle!

Hämmentää.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Vatkain
TERÄS NALLEPUH
Vatkain

Saman se eläminen siellä maksaa kuin Suomessakin ja on halvempaakin. Ainoa lisäkustannus on lentoliput. Ei muuta kuin reppu selkään ja radalle!

Joo! Säästäisi sitten rahaakin kun ei tarvitsisi kuleksia pitkää matkaa että pääsisi iloisten tyttöjen luokse.

stume618
Aikuislukiot. En vaan tiedä onko ne sitte ilmasia.

Kyllä ne taitaa olla ilmasia. Ainakin monet. Se on kanssa hyvä puoli aikuislukiossa, kun siinä on vähemmän eri opintojutskia, niin päivät on lyhempiä.
Itse olen ajatellutkin että joskus kävisisin aikuislukion.

Noh, käväsimpä tänään kirjastossa ja hain kaksi venäjänkielen opettelu kirjaa&cd:tä. Että ajattelin opiskella hieman itsestäni sitä kieltä. Saas nähä mitä tulee. Vaikealtahan se vaikuttaa kun on semmosia ihme kirjaimia.
No jos ei kirjallisena opi, niin kuhan oppii puhumaan ees ja ymmärtämään pikkuisen puhetta niin olisi hyvä. Oishan siitä sitten hyötyäkin jos joskus aikoo mennä aikuislukioon opiskelemaan venäjää, niin olisi hieman helpompaa kun on jo pieni alkuosaaminen. Pääsee helpommin kärryille ja läksytkin olisi helpompi tehdä.

Uusimmat

Suosituimmat