IRC-Galleria

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Tiäkste tän irc-gallerian? Vähäkö jotkut on pellejä. Ottaa nyt itestään kuva ja laittaa se johonki nettiin. Niin ku tyyliin että mä oon niin hyvän näkönen. Mä en vaan taju.

Kommentit (8)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Se on sitä varten että saadaan ystäviä ja seksikumppaneita netistä. Kun aina kysytään "onks sulla kuvii" niin voi galtsun linkittää. "vähäks oot söpö" ja illalla naidaan. Lisäksi onhan se mukavaa pönkittää omaa itsetuntoa miljoonilla "kavereilla" joita siellä on, mitä enemmän, sitä suositumpi tyyppi, sitä parempi itsetunto. Facebook se vasta onkin jotain! Kannattaa tutustua, siellä voi lähetellä kaikenmaailman perseennuolenta-ilmoituksia, ihan automaattisesti, "oot ässä!" jne.

Kyllä, minulla on jotain henkilökohtaista noita vastaan.

くそっ!

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

niin irc galleriahan oli ensialkuun meille jotka "irkkaavat" tunnistautumis keino että tunnistamme toisemme kylillä. nykyään kun nuorisolta kysyy mikä on irc he tarkoittavat sillä galleriaa tai ii2.orgia.

irc on ihan suomalainen keksintö joka lähti liikkeelle vuonna 97 tai 98. allekirjoittanut on ollut mukana keskusteluissa 10 vuotta aika tarkasti muutaman päivän tarkkuudella.

todellisuudessa irc on interaktiivinen keskustelu mukana on keskimäärin suomalaisista n. 1 miljoona päivässä ja kanavia on monia tuhanseja eri kielillä. kanavan nimenä toimii sana joka kuvaa kanavaa sekä kanavan nimen alussa on yleensä ! tai # merkki. esimerkiksi #kukka on kanva jossa jutellaan loogisesti kukista, #tuulivoima luonnollisesti tuulivoima ja uusiutuva energia yleensä.yms.

koska irc-galleriasta tuli massamediaa ja rahantekokone jolla nyyhdetään pissaliisojen sekä liimalassien viikkorahat sekä osa rahoista vanhemmilta myös on perustettu alkuperäistä ideaa kunnioittava ilmainen tunnistautumis sivu irkkaajille http://www.irkkaajat.org/ joka muuten on irc-gallerian alkuperäisten kehittäjien tekele.

tältä näyttää se oikea irc (näkymä vähän riippuu käytettävästä ohjelmistosta mutta se teksti on tärkein)

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija
sinnipirtti
irc on ihan suomalainen keksintö joka lähti liikkeelle vuonna 97 tai 98. allekirjoittanut on ollut mukana keskusteluissa 10 vuotta aika tarkasti muutaman päivän tarkkuudella.

Eli siis 1988 Jarkko Oikarisen ansiosta.

IRC on tekstiprotokolla, mikä tarkoittaa sitä, että kaikki siirtyy selkokielisenä tekstinä verkon yli. Nykyisin moni IRC-verkko tukee myös SSL-protokollalla salattua yhteyttä.

IRC-protokollassa ei ole määritelty merkistökoodausta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kukin asiakas päättää itse, mitä merkistöä käyttää. Eli tiedossa aaÂ^ÅA^ÅOAkkJOkauS(ääkkös)ongelmia kun ei käytetä UTF-8:a.

Vierailija

Kun tarttin jonkun paikan, mistä voin näyttää kuvani netitse, niin icr oli tähän ihan hyvä. Sinne on tainnut jäädäkin 3 kuvaa. En jaksa ainakaan vielä poistaa. Sellainen on ihmeen uuvuttavaa.

Uusimmat

Suosituimmat