Gallup: Oletko oppinut tieteestä tältä palstalta?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Oletteko oppineet aidosti jotain uutta tämän palstan keskusteluista? Jos olette, niin kertokaa mitä. Olisi kiva tietää, kuinka yleissivistävä sivu tämä on, vai onko ollenkaan.

Minä olen mm. oppinut mitä on perkloraatti, että tuulivoimalat voivat mennä rikki liian kovassa tuulessa, että alaverenpaine on tärkeämpi kuin yläverenpaine, että karppaaminen merkitsee vähähiilihydraattista ruokavaliota, oppinut uusia sanoja ja saanut vaikutteita lukea palstalla mainittuja kirjoja.

Sivut

Kommentit (94)

MaKo71
Seuraa 
Viestejä1467
Liittynyt15.11.2006

On tullut opittua, tosin vaikea yksikäsitteisesti muistaa, että mitä. Avaruusjuttuja ainakin, esimerkiksi luotaimista.

väläys

P.S Miten gallup -äänestys tehdään?

Ainakin silloin, kun teet uutta ketjua, pitäisi olla sen tekstiboksin alapuolella valikko äänestyksen lisäämiseksi. Voi olla, että saat sen esille muokkaa -napillakin ja pääset lisäämään äänestyksen. EDIT: Näköjään löysitkin jo sen

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

En ole kai oppinut mitään. Jos jotakin uutta olen saanut tietää, olen sen jo unohtanut koska ei ole kiinnostanut joku heinäsirkan latinankielinen nimi. Edes sen terskan ja esinahan yhdistävää ihopoimun nimeä en muista.

くそっ!

Vierailija

Lähes kaikilta keskustelujen pää-aiheista olen saanut lisävalaistusta, uutta näkemystä, ajateltavaa. Erityisesti historia, geologia/maantiede, tähtitede/kosmologia sekä tekniikka kiinnostavat eniten.

Sitten on sellaisia kevennysketjuja, kuten tuo Mossahdus, jota ihan viihteeksi selailen. Vapaa sanaakin joskus vilkaisen. Uskotopuolta en juuri koskaan

Tämän foorumin keskustelut (mielipiteet) ovatkin eniten seuranassani niistä foorumeista, jota ylipäätään seuraan. Parhaita ovat linkit. Niitä ei oikein muuten aina osaisi etsiäkkään.
Tämä ketju on oppimismielessä mieleenpainuvin "Ketä tunnistat kuvasta" viewtopic.php?t=24139

Negatiivisimmät ketjut olivat Vastaaja_s24fi ydinvoima-ketjut. Ne ei sitten loppupelissä olleetkaan enää hauskoja.

Vierailija
Ronron
En ole kai oppinut mitään. Jos jotakin uutta olen saanut tietää, olen sen jo unohtanut koska ei ole kiinnostanut joku heinäsirkan latinankielinen nimi. Edes sen terskan ja esinahan yhdistävää ihopoimun nimeä en muista.

Frenulum.

Vierailija

En ole itse vielä tanunnut, mutta mikä merkitys sillä frenumilla oikein on? Miksi esinahka on erillinen? Esinahka on tietysti miehelle tärke, vaikka juutaöaiset sanoisi mitä vain.

Vierailija

Olen oppinut lukuisia uusia käsitteitä:

Aivopieru (tärkein kaikista)
Argumentointivirheet
Diskurssi
Eetos (toisaalta hieman epäselvä käsite, mutta oletan ymmärtäväni)
Mussutus

Vierailija
Sakarias
Olen oppinut lukuisia uusia käsitteitä:

Aivopieru (tärkein kaikista)
Argumentointivirheet
Diskurssi
Eetos (toisaalta hieman epäselvä käsite, mutta oletan ymmärtäväni)
Mussutus

Joo. Todellakin hieman epäselvä on Eetoksen toiminnan tarkoituskin http://org.utu.fi/yhd/eetos/

Vierailija

Onko täällä näin vilkasta tänään, vai miksi ketju ei näy vasemmassa listassa, vaikka äsken kirjoitin uuden viestin?

Vierailija
väläys
Onko täällä näin vilkasta tänään, vai miksi ketju ei näy vasemmassa listassa, vaikka äsken kirjoitin uuden viestin?

Näyttää olevan softa taas sekaisin, äsken meni viesti keskelle ketjua.
Näytä aktiiviset viestiketjut-osasto kai toimii normaalisti.

Vierailija

Oppimimistapahtumaan liittyy usein oma osallistuminen. Eli jos haet tietoa jostain muualta vastaksesi vastapuolen esittämiin väittämiin, niin saatat oppia itse paljon jostain asiasta. Jotkut ovat menneet jopa niin pitkälle, että ovat lainanneet yliopistosta kirjoja asian pohjalta. On täysin turha kuvitella, jotta voisitte pelkästään oppia jotain lukemalla ylimalkaisesti toisten juttuja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat