Afrikkalaiset vie mun työpaikat. :(

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

En mää saa mitään töitä kun afrikasta tuodut tehokkaat työläiset vievät kaikki duunit mun nenän eestä. Viimeisen 5 päivän aikana tein 2 työhakemusta, eikä vieläkään ole edes soittoa tullut. Mä jään ikuisesti työttömäksi ja joudun kirjoittelemaan tai vilkuilemaan 24tuntia päivässä tätä palstaa.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Kommentit (30)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
CE-hyväksytty
Kaksi kappaletta?!

Joo. Ei löytyny enempää. Tampereelta etin. Etin mä muualtakin mutta muualla ei ollu. Saattaa siellä ehkä olla 1-2 lisää, kun katselin pikasesti niitä tänään uudestaan.
2 on ihan hyvä määrä. Jos on 50% mahis päästä kummassakin jutussa, niin todennäköisyyksien mukaan mun pitäisi päästä jommalle kummalle. Ei yksinkertaisesti löydy vaan enempää. Viimevuonna tein samaanaikaan 20 työhakemusta.

tiäremiäs
No joo, kyllä kannattaa tehdä useampi.

5 päivää lyhyt aika.

J

Niikai, jos löytää. Täytyy yrittää. Ne on vaan rasittavia tehdä.

Joo katoin uudestaan, ei ollu muuta.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Työpaikan saanti voi tosiaa viedä aikaa. Minultakin se vei kuukausia. Soita ensi viikolla uudestaan, päätöstä ei ole vielä tehty, firmassa on kiire, päättäjät ovat lomilla, olet väärää sukupuolta... ja viikkojen odottelun, kyselyjen ja saivartelevien vastausten jälkeen "arpa ei tällä kertaa osunut sinuun". Voisivat perkele sanoa edes suoraan, että emme halua sinua edes haastatteluun. Muuta ei kuitenkaan voi kuin hakea uudelleen ja uudelleen...

Vierailija

Teeppä 300 hakemusta ja sitten tilastoa miten kävi: moneenko haastatteluun pääsit, pääsitkö toiselle haastattelukierrokselle, pääsitkö soveltuvuustestiin, paljonko oli hakijoita, jne?

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
En mää saa mitään töitä kun afrikasta tuodut tehokkaat työläiset vievät kaikki duunit mun nenän eestä. Viimeisen 5 päivän aikana tein 2 työhakemusta, eikä vieläkään ole edes soittoa tullut. Mä jään ikuisesti työttömäksi ja joudun kirjoittelemaan tai vilkuilemaan 24tuntia päivässä tätä palstaa.

No, voi helevetti, miten surkea kohtalo sinulla. Hanki koulutus ja ole valmis muuttamaan. Päivääkään en ole ollut työttömänä sen jälkeen, kun 60 -luvun lopulla menin yliopistoon opiskelemaan ja samalla osa-aikatyöhön. Ei ollut silloin opintorahoja eikä paljon muitakaan sossun tukia, joiden kustannuksella olisi voinut makailla uuninpankolla läppärin kanssa valittamassa hirveää kohtaloaan. Valtion takaamaa opintolainaa onneksi sentään sai. Eipä silloin ollut internetiäkään.

Vierailija
Rere
Päivääkään en ole ollut työttömänä sen jälkeen, kun 60 -luvun lopulla menin yliopistoon opiskelemaan ja samalla osa-aikatyöhön.

Onko elämäsi ollut merkityksellisempää kuin työttömän?

Onko sinulla enemmän rakkaita ihmisiä ympärillä, oletko viisaampi ihminen, onko sinun helpompi antaa anteeksi ja ymmärtää erilaisuutta?

Oletko ylpeä, että tuet yhteiskuntaa, jossa heikommat jäävät vahvempien jalkoihin, vaikka heilläkin voisi olla vaikka mitä annettavaa?

Oletko onnellinen? Tuntuuko siltä, että elämälläsi on merkitystä, vaikka olemmekin vain kvarkin kokoinen näppylä jossain maailmankaikkeuden peräkolkassa?

Vierailija

Pst, nallepuh. Eihän niiden hakemustensa perään kannata soittaa. Ei. Kyllä ne tietävät kaikki hakemuksen lähettäjät niin avuttomiksi, että heille pitää firmasta soitella. Ja senhän he tekevät EHDOTTOMASTI.

No ei, vitsit vitseinä. Soita firmaan hakemuksesi perään. Joku pomo olisi hyvä saada luurin päähän, ja kertoa sille, että olet jättänyt hakemuksen, jne.

Vierailija

Puh puh puh nyt kyllä meni todennäköisyyslaskentasi päin persettä. Jos sinulla on kumpaankin työpaikkaan 50% mahdollisuus, niin todennäköisyys, että pääset toiseen on 75% eikä 100%. (Ja todennäköisyys että pääset molempiin on 25%)

Vierailija

Mikäli vastaa työpaikkailmoitukseen, tulee muistaa että hakijoita voi olla satoja tai jopa tuhansia muitakin. Suurimmille kaupungeille esimerkiksi lähetetään vuoden aikana kymmeniä tuhansia työnhakuja. Eihän niistä voi valita kuin osan työhön.

Piilotöitä kannattaa kaivella. Niitä mitä ei julkisuuteen esitetä.

Mä en ole koskaan päässyt itse hakemalla mihinkään töihin. Sen sijaan piilotöihin olen päässyt useaan paikkaan. Ja nyt mulla on vakkarisopimus.

Oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Parasta olisi käydä kasvotusten kerjäämässä töitä. Jos vain saa varattua johtoasemassa olevalta ajan. Vain pomojen kanssa kantsii paikasta keskustella. Ja milloin tapaaminen? Ei vissiin maanantaina kello 8:00 tai perjantai-iltapäivänä.

Annukka
Seuraa 
Viestejä145
Liittynyt1.9.2008

Voi ressukkaa..

Kokeile laittaa ihan avoimia hakemuksia, eli laittele kiinnostaviin firmoihin hakemuksia ja muotoile ne hyvin. Joissain tapauksissa kannattaa liittää oma kuva mukaan.. Ja CV tietty aina..

Vierailija
Annukka
Joissain tapauksissa kannattaa liittää oma kuva mukaan.. Ja CV tietty aina..

Jonnekka sitten kirjataan enemmän harrastuksia, kuin todistuksia ja pätkätyökokemuksia.

Jos harrastaa vaikka metsästystä, ja työpaikalla kaivataan metsäporukkaan seuraa, ompi siitä plussaa.

Vierailija
Olli V
Annukka
Joissain tapauksissa kannattaa liittää oma kuva mukaan.. Ja CV tietty aina..

Jonnekka sitten kirjataan enemmän harrastuksia, kuin todistuksia ja pätkätyökokemuksia.

Öhh, en ainakaan itse laittanut CV:n mukaan harrastuksia, vaan ne kaikki työt, joita olin tehnyt.

Vierailija
tyson
Öhh, en ainakaan itse laittanut CV:n mukaan harrastuksia, vaan ne kaikki työt, joita olin tehnyt.

Sehän on makuasia. Jos on kertoa vaikka http://www.jyvaskyla.fi/hallinto/kaupunginjohtaja/cv tuollainen, niin eipä siellä tartte enää mainita sitä parin viikon työtä kaupan hyllyntäyttäjänä. Tai pyöräilyharrastusta.

En tiiä kumpi parempi harrastusten kertomiseen CV vaiko hakemus. Ehkä hakemus silti...

Kannaattaa miettiä, mitä kertoo tehneensä niinä vuosina, joille ei ole mainintaa CV:ssä. Olin työkkärituella ja join olutta - ei oikein hyvä.

Ja sitten se intti. "En jaksanut." Miten niin sanovan uskotaan jaksavan töissä? Mieluummin valehtelee vaikka selkävammasta.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Muuta afrikkaan kaivamaan tantaalia kännyköihin ja tietokoneisiin. Siellä on lepposat duunit. Palkkakin on hyvä. Tai ainakin luulisi olevan kerta kännyköitä ja tietokoneita myydään nykyään niin paljon.

Tai muuta indonesiaan purkamaan tietokoneita ja muita kodinkoneromuja ja erottelemaan niistä arvoaineet sivuun. Siitäkin maksetaan todella hyvin. Eläkkeellekin pääsee hyvissä ajoin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat