Sivut

Kommentit (329)

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887

Mitähän se Palin nyt oikeen miettii, jos aikoo ehkä joutua konfliktiin venäjän kanssa. (perhaps so, sanoi siinä haastattelussa).

Venäjä kun ei ole mikään afganistan tai irak, jonka ilmapuolustuksen saa rikki muutamassa päivässä. Venäjä sen sijaan on ydinasevaltio, joka on modernisoinut kalustoaan vuosi vuodelta. Sen asevoimat kaiken kaikkiaan on niin puolustuskykyiset, että Usalla, tai millään muullakaan valtiolla ei ole varaa ryhtyä moiseen typeryyteen.

Mistä Sarah luulee värväävänsä sotilaita moiseen operaatioon, edes punaniskaisimmat jenkit tuskin lähtee sotimaan Venäjää vastaan, johonkin iraniin kyllä ehkä.

Niin ja miten on muiden nato-maiden laita?

Hullua sanoa tuommosta missään mediassa, saattaa näet kannatuslukemat hieman tipahtaa!

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Toope
Seuraa 
Viestejä27088
Toope
GradStudent
Minä vertasin Sarah Palinin tilannetta Tarja Halosen tilanteeseen Suomessa. Politiikan ulkopuoliset seikat (mm. naiseus) molemmissa tapauksissa näyttävät merkitsevän paljon. Onko sinulla sanomista tähän väitteeseen, vai ainoastaan väitteen esittäjää kohtaan?

Voitko antaa mieluiten referee-arvioituja tai muutoin tieteellisesti uskottavia referenssejä väitteesi tueksi?

Que?
Miten paljon luulet olevan olemassa Suomen ja USA:n naisjohtajien akateemista vertailua? Veikkaan, ettei sitä käytännössä ole, vielä. Se ei tarkoita kuitenkaan sitä, etteikö asiasta voisi sanoa mielipidettään.

Minä olen niin, niin, niin, monta kertaa sanonut, että akateemisen ihmisen ei pidä piiloutua akateemisen tutkimuksen taakse. Tutkimusta pitää käyttää hyväksi, jotta sitä voidaan johtaa uuteen tutkimukseen. Vanhempi tutkimus on ase, ei suojakeino.

Acecia
Ottaen huomion McCainin terveyden ja iän, niin suomalaisten täytyy nyt vain toivoa parasta. Meidän etujemme mukaista ei ole Venäjäfobisen teokratian nousu USA:ssa. Minä kun luulin että Bush oli punaniska on stereoids.

En itse näekään kovin Venäjä-vastaista rintamaa USA:ssa. Jossain määrinhän näin aina on, koska Venäjä on kuitenkin potentiaalinen kilpailija. Jos Venäjä pelaa korttinsa hyvin, sen asema maailmanlaajuisena energiajättinä kasvaa. Sen asema talous- ja tiedejättinä ei kuitenkaan näytä olevan kasvamassa. Ei se USA:a ykkösenä haasta seuraavaan kymmeneen vuoteen, ei mitenkään.

Tarkkanahan sen toki kannattaa olla silloin, kun sen intressit kohtaavat USA:n; Iran ja nyt viime päivinä Venezuela on riidanhaastamista, eikä tule välttämättä päättymään kauniisti.

Palinin julkisesta imagosta huolimatta veikkaan, että nykyinen republikaanikaarti on paljon maltillisempi kuin 4 ja 8 vuotta sitten valtaan noussut porukka, Palinin retoriikasta huolimatta. Ei se silti venäläisiä nöyristele, tai Irania...

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

"Ruotsikin oli pirullinen maa ennen kuin tajusivat tuon monikulttuurin. Peppit ja Lindgrenit ovat niin eilispäivää, pommi-iskut ja jengit ovat sitä monikulttuurista Ruotsia, se on kehitystä." Liian monien mielestä"!"
http://tinyurl.com/jbs6kqp

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Toope

En itse näekään kovin Venäjä-vastaista rintamaa USA:ssa. Jossain määrinhän näin aina on, koska Venäjä on kuitenkin potentiaalinen kilpailija.

En olisi noin vakuuttunut. Kyllä tässä on Huntington II syntymässä. Muslimit unohdetaan kohta, kenties aletaan joskus taas tukitoimiin, liittoudutaan pahaa ateistista Venäjää vastaan yhdessä. Ai niin, ei se olekaan enää ateistinen. No liittoudutaan kuitenkin.

Toope
...talous- ja tiedejättinä ei kuitenkaan näytä olevan kasvamassa. Ei se USA:a ykkösenä haasta seuraavaan kymmeneen vuoteen, ei mitenkään.

Paitsi USA itse. Jo Bushin toimet on saanu aikaan merkittävää aivopakoa ja takapakkia tällä saralla, tosin ei kaikilla tieteen aloilla. Esim, tähtitiede porskuttaa aika hyvin Bushin Kuu & Mars innostuksen ansiosta, vaan ei sekään ihan kaikilla sektoreilla.

Veikkaanpa Intiaa aika hyvänä nousukkaana tällä saralla. Venäjä ei näytä mitään merkkejä ja Eurooppa tuntuu purskuttavan paikoillaan, ja oikeastaan ennakoitavissa on että Euroopan tiedekehitykset tulee "taantumaan" kun rahavirtoja ohjataan tärkeimpiin kohteisiin. Fuusioreaktoria joka tapauksessa saadaan odottaa vielä suunnitellun 50v(luku on ollu 50v jo viimeiset 10v eikä mitään ole tehty, paitsi sijainti sovittu) lisäksi tovi..

acedia
Toope

En itse näekään kovin Venäjä-vastaista rintamaa USA:ssa. Jossain määrinhän näin aina on, koska Venäjä on kuitenkin potentiaalinen kilpailija.

En olisi noin vakuuttunut. Kyllä tässä on Huntington II syntymässä. Muslimit unohdetaan kohta, kenties aletaan joskus taas tukitoimiin, liittoudutaan pahaa ateistista Venäjää vastaan yhdessä. Ai niin, ei se olekaan enää ateistinen. No liittoudutaan kuitenkin.

Venäjä on kyllä hyvä potentiaalinen seuraaja "terroristeille", vaan saas nähdä. Pientä merkkiä oli tuosta kyllä jo ilmassa Georgian hässäkän aikana. Melko moni aluksi kuului luulevan Venäjän hyökänneen heidän Georgiaan. Uutisointi epäselvää.. kait..

Kiinaakaan ei passaa seuraavaksi kohteeksi ottaa, ja Afrikan omistaa kohta kiina. Eu on liian kova kauppakumppani, ja liittolainen. Entäs Etelä-Amerikka.. miksei.. Hmm.. Hugo ja se Bolivian kaveri tässä on puhunutkin kummia.. Miten olis Huumeiden Vastanen Sota II?

GradStudent
Voitko antaa mieluiten referee-arvioituja tai muutoin tieteellisesti uskottavia referenssejä väitteesi tueksi?

Toope
Que?
Miten paljon luulet olevan olemassa Suomen ja USA:n naisjohtajien akateemista vertailua? Veikkaan, ettei sitä käytännössä ole, vielä. Se ei tarkoita kuitenkaan sitä, etteikö asiasta voisi sanoa mielipidettään.

Minä olen niin, niin, niin, monta kertaa sanonut, että akateemisen ihmisen ei pidä piiloutua akateemisen tutkimuksen taakse. Tutkimusta pitää käyttää hyväksi, jotta sitä voidaan johtaa uuteen tutkimukseen. Vanhempi tutkimus on ase, ei suojakeino.

Olkiukko. Jos ajattelit keskustella henkilön kanssa, joka työkseen lukee mm. historiasta, kulttuureista ja USA:sta, ja esittää tälle ilman mitään lähteistöä väitteitä Halosen ja Palinin kannattajien ja ympäröivien ilmiöiden yhtenevyydestä, siis tehdä poliittisen filosofian ja yhteiskunnallisen tutkimuksen piiriin kuuluvia spesifejä, ei yleisen tason, väittämiä, eivät mielipiteesi ole mutuilua kummemmat. Esitit nähdäkseni painavia väitteitä autoritaariseen sävyyn kirjoittamalla mm.:

"Politiikan sisältö on aina vain osa kampanjaa, imagoseikat ovat äärimmäisen tärkeitä. Mutta kuten olemme nähneet, tuo pätee yhtä lailla Suomessakin. Tarja Halonen voitti imagollaan ja naiseudellaan 2 presidenttikautta, ei suinkaan politiikallaan."

Sekä

". . . maiden yhteiskunnissa on valtavasti yhtäläisyyksiäkin, ovathan molemmat länsimaisia demokratioita . . . Minä vertasin Sarah Palinin tilannetta Tarja Halosen tilanteeseen Suomessa. Politiikan ulkopuoliset seikat (mm. naiseus) molemmissa tapauksissa näyttävät merkitsevän paljon."

Tässä on koko nippu kovia oletuksia, rinnastuksia ja tieteellisen tutkimuksen piiriin kuuluvia väitteitä, jolloin niiden väittäminen mielipiteiksi pudottaa niiden uskottavuudelta pohjan pois. Näin se menee mitä tietoon tulee. En näet oikein usko, että mielipiteesi on kuunneltavampi kuin asiantuntijoiden, se olisi melkoista hybristä. Jokin tarttumapinta kirjallisuuteen pitää olla kaikella yhteiskuntateorialla ollakseen uskottavaa.

Ellen näe väitteistä koskien em. alueita asiantuntijuuteen tai tutkimuksellisiin teorioihin perustuvaa dataa, en oikein voi ottaa niitä tosissani.

PS. Huomautan vielä, että olet jälleen ristiriidassa itsesi kanssa: aiemmin totesit, että suomalainen demokratia on luonteeltaan erilaista USA:n kanssa, eikä Suomi-USA-vertailuja ole hedelmällistä tehdä. Nyt oletkin jo vertailemassa Halosta ja Palinia ja kytkemässä Suomea samaan rintamaan kuin USA. Ei millään pahalla, mutta kanssasi on hankala keskustella, koska siirtelet maalitolppia paljon, naureskelet akateemiselle lähteistölle ja poseeraat itse auktoriteettina melko itsevarmaan sävyyn. Esimerkiksi tuo väite Halosen nais-statuksesta riittävänä syynä kahteen kauteen on erittäin kyseenalainen ilman lähteitä, ja yhä hullummaksi mennään siirtäessäsi tätä olkiukkomaista ilmiötä rapakon taa todisteena siitä, että olemme "samaa perhettä" USA:n kanssa tai että vaalijärjestelmämme on dynamiikaltaan samanlainen.

Itse arvostan sitä, että ihminen myöntää tietämättömyytensä asioissa, joista tietoa ei ole hankkinut, lukee asioista, ja repii vasta sitten suutaan.

Toope
Seuraa 
Viestejä27088
GradStudent
Olkiukko. Jos ajattelit keskustella henkilön kanssa, joka työkseen lukee mm. historiasta, kulttuureista ja USA:sta, ja esittää tälle ilman mitään lähteistöä väitteitä Halosen ja Palinin kannattajien ja ympäröivien ilmiöiden yhtenevyydestä, siis tehdä poliittisen filosofian ja yhteiskunnallisen tutkimuksen piiriin kuuluvia spesifejä, ei yleisen tason, väittämiä, eivät mielipiteesi ole mutuilua kummemmat.

Olin aika lähellä turvautua tuohon samaan argumenttiin, kunnes huomasin, ettei minun tarvitse.

GradStudent
Tässä on koko nippu kovia oletuksia, rinnastuksia ja tieteellisen tutkimuksen piiriin kuuluvia väitteitä, jolloin niiden väittäminen mielipiteiksi pudottaa niiden uskottavuudelta pohjan pois. Näin se menee mitä tietoon tulee. En näet oikein usko, että mielipiteesi on kuunneltavampi kuin asiantuntijoiden, se olisi melkoista hybristä. Jokin tarttumapinta kirjallisuuteen pitää olla kaikella yhteiskuntateorialla ollakseen uskottavaa.

Jälleen toistan, että meistä kahdesta minulla on akateeminen tutkinto. Väitän, että minulla on myös vahvempi kirjallinen tausta tutkintooni. . Se on nimittäin todistettu. Tuo köyhä argumenttisi on edelleen so fucking surkea, ylioppilas...

Älä todellakaan heitä minua kohtaan mitään lukemattomuusargumentteja, säälittävä typerys, osasin lukea ennen kuin isältäsi laskeutuivat pallit, jos näin perheessänne koskaan tapahtui.

Ei minulla ole todisteltavaa, koska ei siihen ole tarvetta. Sinulla on, ikuinen ylioppilas.

Onnea kahdeksannelle vai yhdeksännelle, vai kymmenennelle "lukukaudelle"...

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

"Ruotsikin oli pirullinen maa ennen kuin tajusivat tuon monikulttuurin. Peppit ja Lindgrenit ovat niin eilispäivää, pommi-iskut ja jengit ovat sitä monikulttuurista Ruotsia, se on kehitystä." Liian monien mielestä"!"

Toope
GradStudent
Olkiukko. Jos ajattelit keskustella henkilön kanssa, joka työkseen lukee mm. historiasta, kulttuureista ja USA:sta, ja esittää tälle ilman mitään lähteistöä väitteitä Halosen ja Palinin kannattajien ja ympäröivien ilmiöiden yhtenevyydestä, siis tehdä poliittisen filosofian ja yhteiskunnallisen tutkimuksen piiriin kuuluvia spesifejä, ei yleisen tason, väittämiä, eivät mielipiteesi ole mutuilua kummemmat.

Olin aika lähellä turvautua tuohon samaan argumenttiin, kunnes huomasin, ettei minun tarvitse.

GradStudent

Jälleen toistan, että meistä kahdesta minulla on akateeminen tutkinto. Väitän, että minulla on myös vahvempi kirjallinen tausta tutkintooni. . Tuo köyhä argumenttisi on edelleen so fucking surkea, ylioppilas...

Älä todellakaan heitä minua kohtaan mitään lukemattomuusargumentteja, säälittävä typerys, osasin lukea ennen kuin isältäsi laskeutuivat pallit, jos näin koskaan tapahtui.

Ei minulla ole todisteltavaa, koska ei siihen ole tarvetta. Sinulla on, ikuinen ylioppilas.

Taidat kirjoitella kännissä näitä traktaatteja. Uho on jo näköjään kova, aitoon jenkkityyliin. Yleensä sisältöä, akateemisuudesta puhumattakaan, moisessa uhossa ei ole, vain eräänlaista röyhkeää suun repimistä ja villitsemistä. Nyt alat kuitenkin jo nolata itseäsi pahemmin mitä asiakeskusteluun tulee.

Substanssiltaan tämä vastinekin on... Kovin köyhä, kenties jopa köyhin palstalla koskaan saamani. Odottelen, hengitystäni kuitenkaan pidättelemättä, listaa suosittelemistasi teoksista ja artikkeleista, joille poliittinen ja yhteiskunnallinen ajattelusi erityisesti USA:sta rakentuu. Lisäksi olisin kiinnostunut, mistä lähteistä on peräisin näkemyksesi yhteneväisyyksistä Halonen-Palin -suosioiden välillä ja Suomen ja USA:n välillä presidentinvaalien imagokysymysten yhtäläisessä merkittävyydessä. Näyttää näet, että ne vain sopivat omaan, hyvin väkevään ideologiaasi vailla sen kummempaa kivijalkaa.

Toope
Seuraa 
Viestejä27088
GradStudent
Lisäksi olisin kiinnostunut, mistä lähteistä on peräisin näkemyksesi yhteneväisyyksistä Halonen-Palin -suosioiden välillä ja Suomen ja USA:n välillä presidentinvaalien imagokysymysten yhtäläisessä merkittävyydessä.

Mutta hyvänen aika, minähän tämän sinulle jo selitin.

Onko perjantai, vai mikä on syynä?

Naiskysymyksen olen selvittänyt jo aikoja sitten. Jos et ymmärrä, älä ymmärrä. Lopeta silti valehtelu, etten olisi vastannut.

Jos sinulla on asiaa, sano se.

Toope
[

Jälleen toistan, että meistä kahdesta minulla on akateeminen tutkinto. Väitän, että minulla on myös vahvempi kirjallinen tausta tutkintooni. . Se on nimittäin todistettu. Tuo köyhä argumenttisi on edelleen so fucking surkea, ylioppilas...

Älä todellakaan heitä minua kohtaan mitään lukemattomuusargumentteja, säälittävä typerys, osasin lukea ennen kuin isältäsi laskeutuivat pallit, jos näin perheessänne koskaan tapahtui.

Oho! Vaikka olen usein ollut kanssasi eri mieltä niin tapasi keskustella on ollut sellainen etten ole tuntenut tarvetta kommentoida. Toisin sanoen pidin sinua asiallisena kaverina. Nyt alitit riman pahasti. Rapatessa tietysti roiskuu ja kännissä varsinkin mutta nyt taisit paljastaa todelliset karvasi.

Tutkinnoilla rehvastelee yleensä ihminen jolla sellaista ei edes ole. Muilla foorumeilla olen saanut pari jantteria tästä kiinni ja hitto kun olen ylpeä.

t. ammattikorkeaurpo

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14246

Jaahas, jälleen aihe ei kiinnosta kuin passiivisessa mielessä (Palin on itsestäänselvästi Tuote™ jenkkien vaa'ankieliosavaltioiden fundamentalistikristittyjen mielistelemiseksi).

Tulipahan muuten syy vilkaista salkkareita pitkästä aikaa, kun se namimpi Palin eli Saija alkoi näyttelijäksi.

Toope
GradStudent

Ai toteat että jumalansanasi riittää, koska väität omaavasi akateemisen loppututkinnon?

Mistä aiheesta teit gradun? Kysyn näin hlökohtaisia koska monille gradussa opitaan enemmän kuin koko YO-opiskeluaikana yhteensä. Itse tein kandiini enemmän (tausta)töitä kuin monet magnan/eximian graduihinsa.

Perustutkinnonhan saa muutoin kasaan kyllä säveltelmällä ja pulloon pieremällä, se ei ole mikään uutinen. On myös ihan eri juttu puhua 160 ov:n rimanhipoja-maisterista ja kaltaisestani multialahumanistista, jonka lopullinen saldo tulee olemaan luokkaa 250-270 ov, siis aivan kuten alunperin suositeltiinkin. Mitään ylärajaahan opinnoille ei ole ja käytän sen omaa alaani koskevien suositusten mukaisesti mielelläni hyväksi.

Humanistien viimesyksyisessä mielenosoituksessa ei mielestäni otettu tätä ilmeistä seikkaa huomioon – yksi humanististen tieteiden maisteri kun vastaa akateemiselta sivistystasoltaan noin 1½ - 2 yhteiskuntatieteellisten alojen putkimaisteria.

Tässä myös yksi keskeinen syy, miksen arvosta "rimanhipoja-maistereita" kovinkaan korkealle. Olen jo nyt näitä perehtyneempi akateemisesti ja tiedän sen. Haistakaa vittu.

Toope
GradStudent
[size=85:24t5xe59]Tässä on koko nippu kovia oletuksia, rinnastuksia ja tieteellisen tutkimuksen piiriin kuuluvia väitteitä, jolloin niiden väittäminen mielipiteiksi pudottaa niiden uskottavuudelta pohjan pois. Näin se menee mitä tietoon tulee. En näet oikein usko, että mielipiteesi on kuunneltavampi kuin asiantuntijoiden, se olisi melkoista hybristä. Jokin tarttumapinta kirjallisuuteen pitää olla kaikella yhteiskuntateorialla ollakseen uskottavaa.[/size:24t5xe59]

Jälleen toistan, että meistä kahdesta minulla on akateeminen tutkinto.

Montako kertaa sinulle pitää teroittaa, että tiputat akateemisen loppututkinnon arvoa tällä mutuilevalla paskanjauhannallasi kuin lehmänhäntä? Itse en ole missään ikinä ratsastanut opinnoillani, muutoin kuin toteamalla millaiselle koulutukselle minua on tähän mennessä ehdollistettu. Maisterinleimalla pyyhkin persettäni.

Toope
Väitän, että minulla on myös vahvempi kirjallinen tausta tutkintooni. . Se on nimittäin todistettu. Tuo köyhä argumenttisi on edelleen so fucking surkea, ylioppilas...

Ääliö...

"GradStudent" on englantia ja tarkoittaa meilläpäin väitöskirja-tutkijaa, eli jatko-opiskelijaa. Mikäli et tosiaan ole tässä vaiheessa älynnyt että GS tekee väitöskirjaa filosofiasta, tarvitset kognitiivista aromaterapiaa. GS on auttanut minuakin eräissä tärkeissä kysymyksissä useilla osuvilla lähdeviitteillä. Vittuilun sijaan suosittelen sinullekin nöyrempää asennetta.

Toope

Mitä sanoinkaan yllä vittuilusta?

Itse luin jo kauan ennen peruskoulua, opettelin itse muovikirjaimilla. Milloin itse?

Toope

Hemmo on pitänyt täällä kokonaisia luentoja tieteenfilosofiasta ja yhä kuvittelet, ettei hänellä ole akateemista loppututkintoa?

Onko kaikki ihan varmasti kotona? Kukkuu?

Toope

Kuuluuko historiatieteen maisterintutkintoon nykyisin vaatimus oppia haistattelemaan jatko-opiskelijoille?

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

acedia
Sigmund
Jäi toiseksi Miss Alaska-kilpailussa.

No niinpä näkyy hopeaa saaneen. Hieman pulskahko tyttönen.
http://www.usmagazine.com/news/sarah-pa ... ty-contest
Koska kaivetaan ensimmäiset alastonkuvat esiin?

Näin viime yönä unta, että photoshoppasin Palinille alastoman vartalon. Se ei olisi mahdoton tehtävä; kuva on mustavalkoinen ja siitä on havaittavissa, että yläkroppa on jo valmiiksi suojaamaton. Tämä lisää uskottavuutta. Sitten postaisi kuvan sopiville keskustelufoorumeille ja kohta se leviäisi ympäri tellusta. Jollakin nörtillä saattaisi olla nyt konkreettinen tilaisuus vaikuttaa maailmanpolitiikkaan, tai ainakin tapaus saisi julkisuutta, jos työnjälki olisi ammattimaista.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031

Kuten eilen kirjoitin, Palin oli vain toinen perintöprinsessa, vaikka ei se sinänsä ole kovin tärkää oliko hän toinen vai kolmas. Mediassa tuo on erehdyksessä muuttunut muotoon "sijoittui toiseksi", eli tuskin tässä on kyseessä republikaaneista lähtenyt maomainen saavutusten liioittelu.

Samassa kisassa mukana ollut ja tittelin voittanut nainen vahvistaa asian laidan:

[list:yk8a9h0z]Blackburn told us that, contrary to some reports, Palin was second runner-up, not the second-place finisher, and that Palin competed again in ‘85 but didn’t place.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 00094.html[/list:u:yk8a9h0z]

Toope
GradStudent
Lisäksi olisin kiinnostunut, mistä lähteistä on peräisin näkemyksesi yhteneväisyyksistä Halonen-Palin -suosioiden välillä ja Suomen ja USA:n välillä presidentinvaalien imagokysymysten yhtäläisessä merkittävyydessä.

Mutta hyvänen aika, minähän tämän sinulle jo selitin.

Onko perjantai, vai mikä on syynä?

Naiskysymyksen olen selvittänyt jo aikoja sitten. Jos et ymmärrä, älä ymmärrä. Lopeta silti valehtelu, etten olisi vastannut.

Jos sinulla on asiaa, sano se.

Kova on itseluottamus näköjään. Toistan vielä, selvyyden vuoksi, että mutuna ladeltuja yhteiskuntapoliittisia näkemyksiä en ota tosissani, vaikka kuinka toivoisit.

Eli vielä kerran: Toteat Palinin ja Halosen menestyksen taustalla vaikuttavan dynamiikan samanlaiseksi, mikä sinulla on millään tavoin perustelematta ja osoittamatta, ja katsot voivasi selittää Halosen uudelleenvalinnan tällä. Toteat myös tähän liittyen, että Suomessa ja USA:ssa on yhtä paljon merkitystä imagokysymyksillä presidentinvaaleissa. Tästä huolimatta Suomen ja USA:n politiikka ei ole mukaasi vertailukelpoista, mikä on kontradiktio. Saan vaikutelman, että yrität ikään kuin naittaa Suomen ja USA:n samaan leiriin subjektiivisessa maailmankuvassasi, kenties tehdäksesi USA-reseptiota sympaattisemmaksi.

Molemmat ovat laajoja väitteitä, enkä henkilökohtaisesti usko väittämien paikkansapitävyyteen. Näkökulmastani et siis ole vastannut yhtään mihinkään, etkä pääse pakoon julistamalla yo. väitteet mielipiteiksi. Argumentatiivisessa ja tutkimuksiin nojautuvassa, siis ei yleisessä tai käytännön elämää koskevassa, debatoinnissa pelkkä mielipiteily ei auta, koska perusteettomat argumentit ovat vain olkinukkeja sisällöstä riippumatta.

Sortuminen yllä todistamamme kaltaisiin purkauksiin vain pahentaa tilannetta omalta osaltasi. Asia taisi loppua kesken. Kehoitan edelleen lukemaan enemmän ja yrittämään sitten uudelleen. Jos jo olet mielestäsi lukenut kaiken olennaisen kysymyksistä, mikä sinulle tuntuu olevan tärkeää, pyydän siinä tapauksessa esittämään lähteesi politiikantutkimusta ja USA:n yhteiskuntaa koskien, joihin perustat väittämäsi/kuvasi näistä asioista.

mirab
Seuraa 
Viestejä3017
Toope
mirab
Mutta näin ei saa sanoa (osaksi aivan oikein) - se on vino, liian vasemmistolainen näkökulma.

Älä vääristele. En ole väittänyt, etteikö erilaisia mielipiteitä saisi sanoa. Totesin vain Gradin olevan väärässä.

Kyllä tähän täysyy vastata, että älä itse vääristele.

Sinun epärehellisyyteesi on täällä jo kiinnitetty huomiota. Näin helpollako ajattelit livistää poliittisesti valikoivista relativistista kannoistasi?

Rere väittää: Israel on rasistinen ja ihmisoikeuksien vastainen
"vihapuhetta saa tehdä kunhan kohde on juutalainen"
Sianliha on Israelissa kielletty
Maailmanpankki kirjoitti: MENA-maiden non-oil-vienti on paljon suurempi kuin Suomen.

GradStudent

Eli vielä kerran: Toteat Palinin ja Halosen menestyksen taustalla vaikuttavan dynamiikan samanlaiseksi, mikä sinulla on millään tavoin perustelematta ja osoittamatta, ja katsot voivasi selittää Halosen uudelleenvalinnan tällä.

Kummallista torailua, puhutte toistenne ohi. Missä on pihvi? Toki tyylikkäällä naiseudella on kampanjallista tehoa yli rajojen. Erityisesti voimakas naiseus näyttää purevan.

Ding Ding
Kuten eilen kirjoitin, Palin oli vain toinen perintöprinsessa, vaikka ei se sinänsä ole kovin tärkää oliko hän toinen vai kolmas. Mediassa tuo on erehdyksessä muuttunut muotoon "sijoittui toiseksi", eli tuskin tässä on kyseessä republikaaneista lähtenyt maomainen saavutusten liioittelu.

Äh, eihän tuollaisten elämänkertatietodetaljien lähde ole luultavasti kukaan muu kuin Palin itse. Ja on löytynyt toinenkin luokkakaveri joka on puolestaan väittänyt että Palin ei itse asissa voittanut myöskään sitä Miss Congeniality -pokaalia, vaan kertoja itse kävi pokkaamassa sen. Hankala sanoa kuka valehtelee, mutta en nyt yhden webistä löydetyn väittämän en takia julistaisi jotakin joksikin, kuten omana tapanasi – anteeksi vain – säännönmukaisesti on. Kaikki muut lähteet kun ovat toistaiseksi toista mieltä.

Olen eri mieltä myös siitä onko asia tärkeää vai ei: Jos Palin on valehdellut kummassakin asiassa, seikalla voi olla suurtakin merkitystä kampanjan suhteen. Joka kusettaa pienissä asiossa virtsii myös suuret.
http://salon.glenrose.net/?view=plink&id=8228

Echi
Sitten postaisi kuvan sopiville keskustelufoorumeille ja kohta se leviäisi ympäri tellusta. Jollakin nörtillä saattaisi olla nyt konkreettinen tilaisuus vaikuttaa maailmanpolitiikkaan, tai ainakin tapaus saisi julkisuutta, jos työnjälki olisi ammattimaista.

Echi, ei sinun tarvitse vaivautua. Eiköhän tuhannet photoshopit jo ympäri maailmaa ole jatkamassa tuota kuvaa prosessorit hottina.

Tulee olemaan suosittu kohde. Tällainen väärennös kiertää nyt nettiä:

Uskomatonta . olemme tuhon omat jos pässit rapakon takana mokaavat jo toisen kerran vaalit. Nyt pitäisi mennä koko Hollywoodin lakkoon niin tulisi jenkeille isompi hätä käteen ja Palini lähetettäs Alaskaan ahvenia narraamaan.
Miten voi Nainen olla noin pihalla. Missä ne kaikki järkevät amerikkalaist on? Tehkää nyt jotain tai teillä ei ole enää maata kohta jos tuo hullu pääsee ohjuskoodeihin käsiksi.

mirab
Seuraa 
Viestejä3017
acedia
GradStudent

Eli vielä kerran: Toteat Palinin ja Halosen menestyksen taustalla vaikuttavan dynamiikan samanlaiseksi, mikä sinulla on millään tavoin perustelematta ja osoittamatta, ja katsot voivasi selittää Halosen uudelleenvalinnan tällä.

Kummallista torailua, puhutte toistenne ohi. Missä on pihvi? Toki tyylikkäällä naiseudella on kampanjallista tehoa yli rajojen. Erityisesti voimakas naiseus näyttää purevan.

Mmm. onkohän tästä kyse... siis että naiseus olisi ylitse kaiken muun.

Halonen on profiloitunut ennenkaikkea vahvan hyvinvointivaltion puolustajana, johon suomalaisten valtaosan on ollut helppo samaistua. Kokoomuslaiset löysivät helposti sisäisen demarin itsestään.

Samoin usalaisista - käsittääkseni - valtaosan on aika helppo samaistua kreationistiin, aseintoilijaan ja ajatteluun, jossa (heimo)jumala on Amerikan puolella.

Clinton kun ei ollut tällainen nainen, niin hän kohtasi raivokasta vastarintaa, joka olisi - jos hänet olisi aikanaan virkaan valittu - tehnyt presidenttikaudesta varsin vaikean.

Rere väittää: Israel on rasistinen ja ihmisoikeuksien vastainen
"vihapuhetta saa tehdä kunhan kohde on juutalainen"
Sianliha on Israelissa kielletty
Maailmanpankki kirjoitti: MENA-maiden non-oil-vienti on paljon suurempi kuin Suomen.

mirab

Mmm. onkohän tästä kyse... siis että naiseus olisi ylitse kaiken muun.

Huomaa että en väittänyt kaiken naiseuden olevat tehokasta. Perinteinen huolehtija-naiseus ei tunnu toimivan yhtä hyvin kuin naiseus joka on ottanut roolikseen kovan mieheyden.

mirab
Halonen on profiloitunut ennenkaikkea vahvan hyvinvointivaltion puolustajana, johon suomalaisten valtaosan on ollut helppo samaistua. Kokoomuslaiset löysivät helposti sisäisen demarin itsestään.

Näin on, ehkä siinä Kokoomuksen strategisista syistä omaksumat perinteiseset vasemmiston reformistiset arvot hieman backfirettivät.

mirab

Clinton kun ei ollut tällainen nainen, niin hän kohtasi raivokasta vastarintaa, joka olisi - jos hänet olisi aikanaan virkaan valittu - tehnyt presidenttikaudesta varsin vaikean.

Mutta ei Obamakaan ole, eikä B. Clinton ollut. On väärin sanoa että taantumuksellinen tribalisimi hallitsee amerikkalaisten mieliä, kansa on jakautunut melko tasan kahtia. Näkisin että ongelma on viime vuosikymmeninä ollut siinä että oikeisto on liukunut hyvin kauas oikealle. GOP:n vasemmisto ja keskusta on kadonnut jonnekin.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat