Älykön stereotyyppi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Todella raivostuttavaa, kun älykköjä pidetään aina kirjakieltä puhuvina, oopperoissa käyvinä kemistisnobeina. Joka helvetin elokuvassa tämä stereotyyppi esitetään näin.
Kaikkein vit*umaisinta tässä on se, että suurinosa ihmisistä on niin TYHMIÄ, että luulee vaikka mailman typerintä idioottia neroksi, jos se lausuu muutaman sivistyssanan. Varsinkin naiset.
Jos haluat tavata näitä tyhmiä paskoja, katso big brotheria ja sen katsojia.

Kommentit (11)

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007
kabus
Todella raivostuttavaa, kun älykköjä pidetään aina kirjakieltä puhuvina, oopperoissa käyvinä kemistisnobeina. Joka helvetin elokuvassa tämä stereotyyppi esitetään näin.
Kaikkein vit*umaisinta tässä on se, että suurinosa ihmisistä on niin TYHMIÄ, että luulee vaikka mailman typerintä idioottia neroksi, jos se lausuu muutaman sivistyssanan. Varsinkin naiset.
Jos haluat tavata näitä tyhmiä paskoja, katso big brotheria ja sen katsojia.

Sarjamurhaajat ole selvästi keskimääräistä älykkäämpiä.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Vierailija

ei naiset älystä piittaa. jos piittais, mulla pitäisi olla keskimääräsitä enemmän naisia. ÄO riippuen testistä 100-160. tieteenkuvalehden anto 129. Ehkä kuitenkin naiset piittaavat "tunneälystä" jota mulla ei kauheesti oo.

Vierailija
Viisas
ei naiset älystä piittaa. jos piittais, mulla pitäisi olla keskimääräsitä enemmän naisia. ÄO riippuen testistä 100-160. tieteenkuvalehden anto 129. Ehkä kuitenkin naiset piittaavat "tunneälystä" jota mulla ei kauheesti oo.

Tunnetusti älykkäillä ei ole naisia, mutta tarkoitin näitä tekoälykkäitä.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Juu ei ne piittaa. Paitsi jotkut. Mutta ne ei koskaan saa tietää olenko mä älykäs vai en. Kun ei ne ikinä juttele mun kanssa. Ne luulee mua sekoksi. Siksi ne väistelee eikä uskalla riskeerata. No eipä mun matkaani kyllä kannatakaan lähteä. Elämänsä siinä pilaa. Sitä paitsi mä olen jo naiseni valinnut. Se tuntee mun älyni ja hupaisuuteni. Tietää se myös varjopuolet.

Se pitäis vaan saada takas. Itku.

Vierailija
Viisas

Eli sait Mensan testistä ensin 100 pojoa ja sen jälkeen 160? Tapausta kannattaisi tutkia, olen kyllä lukenyt psykologisia tutkimuksia, joissa on pohdittu tuota iän myötä tapahtuvaa IQ:n pomppausta, mutta noin korkeista lukemista en ole vielä kuullut. Tosin Occamin partaveitsi taitaa tarjota paremman selityksen: olet oikeasti niin tyhmä, jotta kuvittelet nettitestien kertovan jotain todellisesta IQ:sta.

Mitä tulee naisten älykkyyden arvostamiseen, niin olet väärässä. Molemmat sukupuolet ovat arvostaneet evoluution saatossa älykkyyttä, tästä kielii jo se että miehillä ja naisillla on keskimääräisesti sama IQ. Tosin interpersoonallinen älykkyys on kovaa valttia. Laajojen kyselytutkimuksien avulla (Buss, Evolution of desire 2003) kartoitettiin naisten mieltymyksiä, arvostus kohdistui pääsääntöisesti aivan tietynlaiseen älykkyyteen, tämä riippumatta kulttuurista. Naiset suosivat eniten sosiaalisesti älykästä miestä, eivät niinkään huippulahjakasta koodarinörttiä. (ellei tällä ole sosiaalista statusta)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
CE-hyväksytty
Juu ei ne piittaa. Paitsi jotkut. Mutta ne ei koskaan saa tietää olenko mä älykäs vai en. Kun ei ne ikinä juttele mun kanssa. Ne luulee mua sekoksi. Siksi ne väistelee eikä uskalla riskeerata. No eipä mun matkaani kyllä kannatakaan lähteä. Elämänsä siinä pilaa. Sitä paitsi mä olen jo naiseni valinnut. Se tuntee mun älyni ja hupaisuuteni. Tietää se myös varjopuolet.

Se pitäis vaan saada takas. Itku.

Ilmanen vinkki: kiikari kannattaa irroittaa aseesta ennen tiirailua. Tämän jälkeen sekopisteesi tippuvat. Samoin trenssin alla olisi suotavaa pitää edes kalsareita.

Hämmentää.

Uusimmat

Suosituimmat