Tee

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Millasta teetä juotte? Mikä on paras tee? Itse juon tavallista keltasta teetä. Ei jaksa hirveesti erilaisia teejuomia ostella, kun monet on niin pahoja maidon tai kerman kanssa, niin ei viitsi tuhlata rahoja turhaan.

Teetä voi myöskin tehdä nokkosista, kun pistää niitä teeveteen ropisemaan. Nuoret nokkoset taisi olla paremmanmakuisia mitä vanhemmat nokkoset. Vai olikohan se toisinpäin? Ei muista, kun en ole tehnyt moneen vuoteen nokkosteetä.

Itse juon myöskin ilman sokeria. Metsähunajankanssa tee on kanssa hyvää, mutta en mie sitäkään käytä ennää.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Kommentit (27)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Tee tuoksuu aina hyvältä mutta maku on poikkeuksetta pettymys. Liian mautonta. Jos liottaa liian kauan tulee vain kitkeräksi.

くそっ!

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Itse olen juonut myöskin jotakin englantilaista olikose ööh "queen elizabethiä" tai mitä liekkään, mustassa pakkauksessa taisi olla ja musta se merkki mistä pidetään sitä. Se oli kanssa hyvää, ja halvempaa kun toi keltainen lipton tee.

Ronron
Tee tuoksuu aina hyvältä mutta maku on poikkeuksetta pettymys. Liian mautonta. Jos liottaa liian kauan tulee vain kitkeräksi.

Mulla on taas päinvastoin. Itselleni tee ei juurikaan haise, paitsi yrttiteet kuten minttu. Kahvi taas on päinvastoin. Se haisee hyvälle, mutta maku ei yleensä olekkaan niin hyvää, ellei pistä sokeria kilotolkulla.

Vierailija

Tuleehan sitä teetä oikein juomalla juotua joka päivä. En juo kahvia.

Mulla on pariakymmentä eri teetä. Melkein kaikki puruteetä, mitä liotetaan sillä teepihdillä, vai mikä tuo onkaan.

Vierailija

Teki jotenkin mieli vastata "ehkä" vain siksi että se oli jotenkin niin hassu vaihtoehto.

Juon vihreää tai mustaa teetä, mutta tapaan dipata siihen jotain muuta, kuten valkoista herkkua.. Saatan myös joskus hurvitella laittamalla makeaa hunajaa hitusen tai sitten maitoa. Muutenhan juon teen teenä.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Joskus opiskeluaikoina join "regeneroitua" teetä.
Ts. teetä, jossa jo (ainakin) kerran käytetyt teepussit kuivatettiin lämpöpatterin päällä ennen käyttöä.

Erityisesti pidin vahvasta regeneroidusta teestä.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija
Seppo_Pietikainen
Ts. teetä, jossa jo (ainakin) kerran käytetyt teepussit kuivatettiin lämpöpatterin päällä ennen käyttöä.

Nerokasta. Paitsi että vaatii kämpän jossa lämpöpattereissa on lämpöä. Tulee mieleen kylmiä muistoja.

Vierailija
CE-hyväksytty
Kyllä mä joisin. Mutta mä en tiedä mihin ne pussit pitäisi laittaa silloin kun ne on vielä kuumia. Voi palaa pöytään reikä.

Kyllä se 100 asteinen vesi riittää, ei tarvi painejärpäkkeitä.

Varaa teepusseja varten vaikka juomalasi siihen pöydälle. Helpottaa elämää.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Seppo_Pietikainen

Onko sillä lämpöpatterilla kuivattamisella jotain erityistä merkitystä?

CE-hyväksytty
Kyllä mä joisin. Mutta mä en tiedä mihin ne pussit pitäisi laittaa silloin kun ne on vielä kuumia. Voi palaa pöytään reikä.

Kahvikuppiin. Piät keittiössä jossakin reunalla yhtä kahvikuppia mihinkä tunget sen kuuman teepussin siihen. Itse ainakin teen niin ja näin voin käyttää samaa pussukkaa useammankin kerran. Itsekäytän siinä yleensä 3-4 kertaa samaa pussia. Joskus enemmän, joskus vähemmän, riippuen sen kyseisen pussin ja aineen laadusta. Ja myöskin saatan kerätä niitä useampia jos huomaa että ei tuu tarpeeksi väriä veteen siitä pussista, niin sitten kun on niitä kertyny kaksi tai useampi, niin niitä voi käyttää kaikkia yhtäaikaa niin saa vielä ainakin yhen mukillisen teetä.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Seppo_Pietikainen

Onko sillä lämpöpatterilla kuivattamisella jotain erityistä merkitystä?

Kuivattamisen jälken pussit on kuin uusia. Ja homettakin vähemmän.

Ostinpa muuten vahingossa mansikkateetä. On muuten yllättävän epämiellyttävä maku. Jääpi vierasvaraksi.

Vierailija

Juon minttu- ja sitrusmaustettua vihreää teetä (ilman makuja vihreä tee on liian karvasta). Joskus myös persikkamaustettuakin.

Näiden lisäksi menee joku ananastee ja olikohan se Marokko-tee (nämä ovat samannäköisissä laatikoissa), eräs sekoitus jossa on kamomillaa (yäk, mutta pitäisi olla vatsalle hyväksi), ruusunmarjatee, minttutee sekä tsai latte (en jaksa tarkistaa kirjoitusta) johon sekoitetaan maitoa.

Aiemmin join vain mustaa teetä maidon ja sokerin kera, mutta se oli silloin se, ja nykyään en käytä makeutusta, paitsi joskus rippusen hunajaa. Jossain vaiheessa käytin kaikenlaisia maustettuja mustia teitä. Mustasta teestä luovuin tykkänään vatsakatarrien vuoksi, mutta nykyisin vaikuttaisi siltä että vihreääkin kannattaa välttää jos vatsahapot oikein mellastavat.

Vierailija
Qadesha
mutta nykyisin vaikuttaisi siltä että vihreääkin kannattaa välttää jos vatsahapot oikein mellastavat.

Paha sanoa korrelaatiosta, mutta olen havainnut vihreän teen jälkeistä närästystä.

Vierailija

Vähän luulen että mikä hyvänsä teekasvista tehty tee aiheuttaa vatsavaivoja jos on siihen taipumusta. Luulin joskus että mustan teen läpikäymä käsittely olisi merkittävästi vaivoja pahentava tekijä, mutta enpä tiedä enää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat