Foorumilaisten liikuntaharrastukset talvella

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Käykö täältä miten moni hiihtelemässä tai pelaamassa jääkiekkoa tai kaukalopalloa tai muuten vain luistelemassa?
Itse en ole kovin paljoa viime talvina harrastanut näitä.
Ehkä 10-40 kilometriä tullut hiihdettyä talvessa, vaikka joskus olen kyllä jonkun verran enemmän tavannut hiihdellä.

Nuorempana tuli myös jäällä oltua melkein joka ilta kaukalopalloa pelaamassa, mutta sekin on jäänyt vähän vähemmälle nyt. Kelit eivät tosin ole olleet kovin suotuisat, kun ei ole ollut kovin pitkiä kylmiä jaksoja.
Laskettelua en kovin paljoa ole koskaan harrastanut, mutta silloin tällöin kuitenkin ala- ja yläaste aikana. Viimeksi varmaan joku 5-8 vuotta sitten ja oli jollain hiekkamontulla varmaan kolmen kaverin kanssa yöllä sängynpatjalla, kun olen tullut rinnettä alas

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Kyllähän mailan kanssa jäälle lähtisi, jos olisi joku kenen kanssa pelata. Vanha peliporukka on hajonnut ajat sitten.

Hiihtoa kannattaa harrastaa vielä kun voi. On jotain mitä muistella eläkepäivien ruskeina talvina.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Yksin jääkiekkoa on aika tylsä pelata ja olen kyllä sitäpaitsi todella huonopelaan. Ei mulla ole mitään liikuntaharrastuksia talvella. Laskettelu kyllä kiinnostaisisi mutta ei siihen ole oikein varaa. On parempiakin kohteita pistää rahaa. Sekin kun ei oo takeita että pystyn kunnolla laskettelemaan kun ei polvet kestä kovia rasituksia hirveesti.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Jotenkii kannattaa liikkua, ettei käy niinku siinä nettilevityskuvassa, aiheena ihmisen evoluutio.

Ite oon harkinnu punttisjäsenyyttä, kun ulkoilma ei oikein pimeällä ja märällä säällä jaksa innostaa.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Ennen oon pelannu jäkistä ja talvisin luistelen. Tosin nyttemmin se on jääny ja liikuntana on ollu vaan kirjastokäynnit. Nyt aattelin alkaa tänä talvena hiihtämään Tosin kiitos ala-asteen ekan liikunnan openi, olen vältellyt hiihtoa 17 vuotta joten saa nähä kuin sujuu vapaaehtoislatuilu...

Potkurilla on mahetsua viilettää kauppaan! Paitti kaupungissa ovat liikaa hiekottaneet

Hämmentää.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

Hiihto, kuntosaleilu ja juoksu.

Talvi on hyvää juoksuaikaa vastoin yleisiä ennakkoluuloja. Voi pukeutua melko kevyesti ja tarkenee silti hyvin, eikä läkähdy lämpöön kuten kesällä. Kaupungin hyvin hoidetuilla kevyen liikenteen väylillä kelpaa hölkätä. Alusta on pehmeämpi kuin kesäaikaan ja aina on sopivan hämärää. Raikas talvi-ilma on usein puhdasta, hapekasta ja piristävää. Juostessa ei liukastuminenkaan uhkaa läheskään samalla tavoin kuin esim. kävellessä. Vauhti pitää pystyssä.

Vain muutama päivä talvessa on ns. pääkallokelejä, jolloin ei ole turvallista ja mukavaa juosta. Silloinkin voi kyllä laittaa nastat kenkiin jos on hc-juoksija.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija

Juoksu tai pieni hölkkäily on kyllä talvi-iltoina ihan mukava harrastus myös ja kaupungissa, jos asuu, niin ainakin tulee vähäsen harrastettua. Maalla vain sukset jalkaan ja kotopihasta jostain peltojen tai mettien poikki suoraan lähimmälle ladulle tai esim. kestävällä hangella mukava hiihtää yöllä pellolla, kun on täysikuu.

Vierailija

Pääosin kotitreeniä ja hieman kuntosalilla käyntiä. Joskus tulee varmasti myös jääkiekkoa ja laskettelua harrastettua, mutta lähinnä enemmän huvimielessä kuin säännöllisen liikunnan merkeissä.

Vierailija

Hiihtoa harrastin joskus nuorempan, mutta nykyään se on jäänyt.. Luistelisin, mutta kun ei ole varaa luistimiin eikä oikein innostustakaan niin se jää.. Talvella juoksen niinkuin kesällä. Se ei maksa mitään ja siinä samalla saa selventää ajatuksiaan.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Ajan joka päivä vuoden ympäri n. 13 km polkupyörällä enkä koskaan käytä hissiä. Siinä minun liikuntani.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Kyllä sitä varmaan tulee pilkittyä ja käveltyä. Liikutaharrastukissa kannattaa muistaa, että se vanhentaa ja kuluttaa elimistöä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat