Windows xp service pack 3

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuommoinen update ois tarjolla. Onko kokemuksia sen asentamisen hyödystä/haitasta?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Niinhän ne meinaa että sen pitäisi vain sisältää paremmin paketoituna monet muut päivitykset. Itse asentelen paljon koneita ja ainakin jokin aika sitten vielä meni update-järjestelmä sekaisin kun sen koitti asentaa. Luulen kuitenkin että mikäli se tulee automaattisten päivitysten mukana niin pitäisi asentua oikein.

Vierailija

Muutaman työkoneeseen tuon asentanut WIndows/Microsoft Updaten kautta eikä ongelmia ole ollut. Käyttöön tuo ei ole vaikuttanut oikeastaan mitenkään mitä nyt (varmistamattomien?) netistä ladattujen tiedostojen kohdalla varoittelee tietoturvariskeistä.

[OT rutinaa]
Ristus tätä meidän puljun ulkoista ATK-tukea. Selaimet ja service packetit ym ym ovat ikivanhoja aikoihin päivittämättömiä versioita. Paskiaiset eivät tee mitään erikseen pyytämättä ja kun työntekijöiden kiinnostus mokomia asioita kohtaan on mikä on niin heikoilla mennään. Olen kyllä maininnut asiasta mutta kun minulle ei ATK-tuesta makseta niin olkoon. [/OT]

Vierailija

Jees. Pakko kysellä kun on mennyt luottamus mikkisoftaan sen genuine-asennuksen jälkeen. Aikamoista kieroilua prkls.

Ei o muuten mikään genuinentarkistuksen poisto asennus vielä toiminut.

Vierailija

Jos kiinnostaa ladata Windowsin päivitykset jonkin muun selaimen kuin Internet Exploderin kautta, niin suosittelen käyttämään windizupdate -sivustoa. Ei taida siellä tehdä myöskään tuota "genuine"-tarkistusta, en tosin hetkeen ole windizupdatea käyttänyt, joten en ole varma.

Windizupdate vaatii asentamaan pluginin, mutta se on täysin harmiton ja tarkoitettu vain selvittämään mitä päivityksiä koneella on ja mitä ei.

Vierailija
Alaston_Apina
Jees. Pakko kysellä kun on mennyt luottamus mikkisoftaan sen genuine-asennuksen jälkeen. Aikamoista kieroilua prkls.

Asenna vaan se SP3, pääsee paljon helpommalla kuin asentamalla ne kaikki palikat erikseen. Jos koneessa ei ole "genuine"-pakettia, niin se ei mene sinne kolmosellakaan...

Ja niin, netti on pullollaan ohjeita miten sen genun saa pois. Suurin osa ohjeista ottaa sen pois ja se tulee sitten takaisin päivitysten mukana jos sulla on automaatti päällä. Osa ohjeista on sellaisia, millä estetään sen tulo/asentuminen.

Jälleen kerran voin sanoa, että paras ohje on käyttää jotakin Linux-asennusmediaa ja sen jälkeen käyttöjärjestelmäsi on pysyvästi ja virallisesti _genuine_ ja asiasta ei tarvitse kantaa huolta enää koskaan. ei myöskään "service packeista". Fedoraa suosittelen itse (Ubuntun sijaan).

Vierailija

No niin, asensin tuon windizupdaten ja kokeilin. Varmaan ihan hyvä systeemi. Tosin kun aiemmin tuossa roll-backkäsin windows media playerin 11:sta kymppiin niin sille se ei löytänyt päivitystarvetta.

Kiitos vinkeistä.

edit: toi wmp 10 toimii ihan mainiosti. WMP 11 taas kyseli aitouden perään. Niin, aikoinaan kun sen genuinen poiston asensin niin poistin autoupdatesta sen uudelleen asennuksen, mutta ei toiminut silti. vaan edelleen kyseli aitouden perään.

Vierailija

Latasin ja asensin SP3-paketin. Eipä vaikuttanut silminnähtävästi koneen toimintaan tai nopeuteen. Eräänä yksityiskohtana mainittakoon, että SP3:n myötä koneellani on nyt kaksi messengeriä. Johtuu varmaankin siitä, että olen puukottanut mesen toimintakyvyttömäksi, vaikka ohjelma sinänsä on edelleen koneella. Päivityspaketti sitten asenteli sen varmuuden vuoksi uudelleen. (jonka myös invalidisoin saman tien, hä, hää )

Vierailija
jussipaita
Latasin ja asensin SP3-paketin. Eipä vaikuttanut silminnähtävästi koneen toimintaan tai nopeuteen. Eräänä yksityiskohtana mainittakoon, että SP3:n myötä koneellani on nyt kaksi messengeriä. Johtuu varmaankin siitä, että olen puukottanut mesen toimintakyvyttömäksi, vaikka ohjelma sinänsä on edelleen koneella. Päivityspaketti sitten asenteli sen varmuuden vuoksi uudelleen. (jonka myös invalidisoin saman tien, hä, hää )

Miksi sitä meseä pitää sörkkiä, jos ei sitä edes käytä? Kun estät asetuksista mesen käynnistymisen koneen käynnistymisen yhteydessä, niin miksi sitä sen enempää tarttisi kikkailla?

Templebar
Seuraa 
Viestejä1216
Liittynyt13.9.2007
Alaston_Apina

Mitä haittaa on genuinen asentamisesta? Yritän itse välttää kaiken ylimääräisen paskan asentamista koneelleni, mutta ilman tuota genuinea päivitykset eivät toimi. Miksi se siis pitäisi poistaa?

Vierailija
Olen
Miksi sitä meseä pitää sörkkiä, jos ei sitä edes käytä? Kun estät asetuksista mesen käynnistymisen koneen käynnistymisen yhteydessä, niin miksi sitä sen enempää tarttisi kikkailla?

Varmuuden vuoksi. Toki olen estänyt mesen käynnistymisen koneen käynnistyksen yhteydessä. Tämän lisäksi pikku lisätakuu, ettei esim. mahdollinen haittaohjelma tai innokas käyttäjä käynnistele messengeriä. Eipä tuosta vaivaa ole, alle 20 sekunnin homma jäädyttää mese.

Vierailija

Itse ajattelin odotella jonkin aikaa että asenna, että saavat korjattua suurimmat bugit.

Nimittäin kun kun se vaihtoehto pamahti eka kertaa ruudulle niin, ajattelin että no miksipäs ei.

Asennuksessa sitten ehdotettiin että teeppäs varmuuskopio järjestelmästä, ihan varmuuden vuoksi, saattaa olla että asennus aiheuttaa jotakin häikkää , niin jätin väliin.

Vierailija
Lettu Haimakainen
Asennuksessa sitten ehdotettiin että teeppäs varmuuskopio järjestelmästä, ihan varmuuden vuoksi, saattaa olla että asennus aiheuttaa jotakin häikkää , niin jätin väliin.

Sitä ominaisuutta ei siitä poisteta. Se on ihan ihmisiä varten. Jos nimittäin sattuu olemaan joku heikompi härveli koneessa kiinni, josta M$ ei ole kuullutkaan eikä SP3 enää tuo tätä härpäkettä. Koskee kuiteski melkoista marginaalihärpäkkeistöä. Jotain itse kolvailtuja vehkeitä lähinnä.

Vierailija
Alaston_Apina
Tuommoinen update ois tarjolla. Onko kokemuksia sen asentamisen hyödystä/haitasta?

Tiere-foorumi ainaskin näkyy erillaiselta FireFoxin silmin nähtynä.
Ainaskin jotkut osioiden väliviivat puuttuvat.
Näin:

Muut tiedeaiheet

Vierailija
Lettu Haimakainen

Jätätkö aina varmuuskopioinnit väliin?

99% varmuudella ei tule mitään ongelmia, mutta järjestelmä voi aina mennä sekaisin kun siihen asennetaan jotain. Mutta mikään ei ole niin varmaa kuin idioottivarma.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat