Hyväntekeväisyys

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Taitaa parhaimmat hyväntekeväisyyttä olevat tahot olla psykopaattien kehitelmiä.

Jollekin psykopaatille on vaan päähän naksahtanut että vois olla reilu.

Just sillä hetkällä kun on mieli ollut herkimmillään niin on naksahtanut päähän tälläinen?.

Kommentit (11)

syytinki
Seuraa 
Viestejä8913
Liittynyt18.8.2008
tiäremiäs
Taitaa parhaimmat hyväntekeväisyyttä olevat tahot olla psykopaattien kehitelmiä.

Jollekin psykopaatille on vaan päähän naksahtanut että vois olla reilu.

Just sillä hetkällä kun on mieli ollut herkimmillään niin on naksahtanut päähän tälläinen?.

Taidat olla oikeassa. Ei kai kaikkien psykojen tartte keskittyä pahantekoon. Voipi tosiaan joku eksyä Jeesukseksikin.

En tosin tiedä, en ole ennen ajatukseen törmännyt.

Vierailija

Eiköhän ne psykot keskity hyväntekeväisyydessäkin jollakin tavoin näkymään hyväntekijöinä julkisesti tai loistamaan jossakin hyväntekeväisyysjärjestössä nauttien yhteisön arvonantoa ja kunnioitusta, loistamaan "hyvänä" ihmisenä.

Parasta aitoa hyväntekeväisyyttä lienee se ettei julista omaa hyväntekeväisyyttään turuilla ja toreilla, kunhan itse tietää mitä tekee ja saa itse siitä hyvän mielen.Tämän näen pyyteettömänä hyväntahtoisuutena.

Ikävä ajatus tuo että parhaat hyväntekeväisyysjärjestöt olisivat kaikenlaisten narsistien aikaan saattelemaa toimintaa.Tosin en henkilökohtaisesti täysin tuohon usko, mutta miksei joskus näinkin voisi olla.

Vierailija

Mä tienaan omasta mielestäni liikaa. Rahaa jää yli. Haluan käyttää rahaa hyväntekeväisyyteen. Lähinnä luonnonläheistä toimintaa rahoitan. En mitään ihmishenkiä säästävää.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Kuinka moni ihmisistä, jotka lahjoittavat katusoittajille kolikoitaan, itseasiassa tekee tuon eleen sen tähden että muut näkee? Oletetaan että lahjottaisit peräti 10 euron setelin soittajalle, sehän on jo iso raha. Tekisitkö tämän niin, että soittaja näkee paljonko lahjoitat? Voisitko antaa tuon lahjoituksen niin, että pidät seteliä piilossa nyrkissä niin ettei soittaja näe että juuri sinä annoit sen 10 euroa? Hän sitten päivän päätteeksi tutkisi saamiaan rahoja ja toteaisi yllättyneenä että kas, joku on antanut 10 euroa, huh. Ilahtuisi, mutta ei tietäisi kuka sen antoi. Entä sama 500 eurolla?

くそっ!

Vierailija

Ympäröivien ihmisten aiheuttama paine varmasti aiheuttaa lisätuloja katusoittajille. Jos olisi kadulla tyhjää, yksin ihminen kulkisi soittajan ohi, tuskin rahoja heittelisi.

Ameriikassa tietyt hyväntekeväisyyteen pannut rahat muuten voi vähentää veroista.

kytoann
Seuraa 
Viestejä1906
Liittynyt16.3.2005
Olli V
Ympäröivien ihmisten aiheuttama paine varmasti aiheuttaa lisätuloja katusoittajille. Jos olisi kadulla tyhjää, yksin ihminen kulkisi soittajan ohi, tuskin rahoja heittelisi.

Onko noin? Ainakin minun kohdallani vaikutus on päinvastainen. Ja jos joskus haluaisin antaa kympin tai viissatasen, varmasti pistäisi sen käden sisällä mahdollisimman salaa.

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Vierailija
kytoann
Olli V

Onko noin? Ainakin minun kohdallani vaikutus on päinvastainen. Ja jos joskus haluaisin antaa kympin tai viissatasen, varmasti pistäisi sen käden sisällä mahdollisimman salaa.

Riippuu tietty soittajasta ja ohikulkijasta. Mua ei nämä katutaiteilijat yleensä säväytä. Kerran olen pikkukolikoita heittänyt jollekki ukolle.

Vierailija
Kuparikuu
Eiköhän ne psykot keskity hyväntekeväisyydessäkin jollakin tavoin näkymään hyväntekijöinä julkisesti tai loistamaan jossakin hyväntekeväisyysjärjestössä nauttien yhteisön arvonantoa ja kunnioitusta, loistamaan "hyvänä" ihmisenä.

Parasta aitoa hyväntekeväisyyttä lienee se ettei julista omaa hyväntekeväisyyttään turuilla ja toreilla, kunhan itse tietää mitä tekee ja saa itse siitä hyvän mielen.Tämän näen pyyteettömänä hyväntahtoisuutena.

Ikävä ajatus tuo että parhaat hyväntekeväisyysjärjestöt olisivat kaikenlaisten narsistien aikaan saattelemaa toimintaa.Tosin en henkilökohtaisesti täysin tuohon usko, mutta miksei joskus näinkin voisi olla.

Olen samaa mieltä.
Oman hyväntekeväisyytensä esilletuominen on jotenkin absurdia.
Ei sillä, että se rahallisesti huonontaisi lopputulosta, mutta
tuntuu tarkoitushakuiselta.
Hyväntekeväisyydessä on kai ennemminkin kyse elämänasenteesta. Mutta se ei lopultakaan vaikuta yksitysen ihmisen antamaan apuun.
Kannattaa myös katsoa mille organisaatoille rahansa antaa, etteivät ne mene turhan hallinnon ylläpitämiseen.
Lisäksi järjestöt, jotka kehittävät heikompiosaisia auttamaan itseään, eli tulevaisuudessa oppimaan ovat merkittäviä.
Jos jossakin on todellinen akuutti hätä, niin mielellään rahaa tietysti sinne.
Todellisia kohteita kyllä löytyy.

Vierailija
kytoann
Olli V

Sama juttu kun kytoann:illa. Ja mää ainakin laitan rahaa kaikenmaailman keräyksiin mahdollisimman nopeesti ja huomaamattomasti vaikka kassalla ohimennen, että ihmiset ei aattele että tossa taas tommonen jeesustelija

Mut mää oon pitkään miettiny että laittaako ihminen hyväntekeväisyyteen rahaa sen takia että ittelle tulee hyvä olo, näin se taitaa olla. Kun tunteekin taidetaan harrastaa ihan oman ittensä takia. Mut ihminen taitaa tehä ihan kaiken ihan vaan ittensä takia vaikka sitä ei niin aatteliskaan. Aina tulee toisten auttamisesta itelle hyvä olo itelle, eli siitä on ittelle hyötyä

Vierailija
normaalilapsi

Sama juttu kun kytoann:illa. Ja mää ainakin laitan rahaa kaikenmaailman keräyksiin mahdollisimman nopeesti ja huomaamattomasti vaikka kassalla ohimennen, että ihmiset ei aattele että tossa taas tommonen jeesustelija

Mut mää oon pitkään miettiny että laittaako ihminen hyväntekeväisyyteen rahaa sen takia että ittelle tulee hyvä olo, näin se taitaa olla. Kun tunteekin taidetaan harrastaa ihan oman ittensä takia. Mut ihminen taitaa tehä ihan kaiken ihan vaan ittensä takia vaikka sitä ei niin aatteliskaan. Aina tulee toisten auttamisesta itelle hyvä olo itelle, eli siitä on ittelle hyötyä

Hyväntekeväisyyttä harrastetaan näkyvästi myös siksi, että pyritään tekemään asiasta yleisesti hyväksyttävä tapa toimia. Jos syntyy mielikuva, että kaikkihan tähän keräykseen osallistuvat, tulee pientä painetta itsekin tehdä niin. Laumasieluisuuttamme tässä yritetään käyttää hyväntekeväisyyden hyväksi. Niinhän me muihinkin käyttäytymisnormeihin sopeudumme ymäristön antamien mallien ja niiden hyväksyttäviksi julistamisen kautta.

Uusimmat

Suosituimmat