Mikä on urheilua?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Shakki urheilua???

Niin onko?
Mielestäni ei.

Shakki pelinä vaatii henkisiä ja (ehkä) myös fyysisiä avuja, mutta sitä ei voi rinnastaa urheiluun.
Jos näin olisi lähes kaikki seurapelit monopolia myöten voisi
laskea urheiluksi.
Mikä on urheilua?
Käsittääkseni henkisitä ja fyysisiä ominaisuuksia omaavat teot.
Eli tällä perusteella sodat, ojankaivuu ja puutarhanhotokin olisivat urheilua.
Voiko urheilulle vetää jotakin rajoja?
Nyt kun lajeja syntyy tuhka tiheään.
Vuorikiipelily, Saunominen, Akankanto, jne.

Onko urheilu kulttuuria? Tottakai!!!
Pitääkö tehdä eroa urheilun ja ns. kulttuurin välillä?

Onko Sibeliusviulukilpailu urheilua?
Pitääkö taiteesta tehdä urheilua vai urheilusta taidetta?

Vai olisiko syytä pysyä jaottelussa "vanhassa linjassa"?

Pitäiskö kulttuuria ja urhelua yhdistää: esim: 3000 metrin esteiden viulunsoitto?

Mitä urheilu on ?
Voiko viulisti soittaa paremmin doupattuna kuten urheilija ja parantaa suoritustaan?

Mikä on urheilun ja natonalismin suhde?

Jos kukaan ei vastaa olen pettynyt!!!!!!!!

Kommentit (8)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Mielestäni urheilu on jotain fyysistä harrastetta jota tehdään huvikseen tai kilpailumielessä. Fyysistä nimenomaan. Pitää jollain lailla koetella fyysistä suorituskykyä.

くそっ!

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Seshat
Jos hevosurheilu on sitä, että hevonen ihmisen ohjastamana urheilee, niin mitä moottoriurheilu sitten on?

Minä en hyväksy moottoriurheilua urheiluksi. Mielestäni tuo nimitys "moottoriurheilu" on väärin. Harhaanjohtava. Autolla ajaminen ei vastaa käsitystäni urheilusta. Käsitykseni urheilusta voi toki olla päin helvettiä, mutta tässä seison enkä muuta voi, jumala minua auttakoon.

くそっ!

Vierailija

Moottoriurheilu on varsin fyysistä touhua. Karting ajoa ei kauhean montaa minuuttia jaksa huonokuntoisempi ajaa. Mietippä sitten formuloita jossa g-voimat jylläävät ja kuumuus iskee. Kyllä 'moottoriurheilu fyysistä' touhua on, siitä vain testailemaan!

Vierailija

Yleisurheilu.

Turha väittää vastaan. En ole enää mikään nolkkipoika, kun olen kirjoittanut tänne jo yli 1000 viestiä!

Uusimmat

Suosituimmat