Alkoholi vähentää unentarvetta?

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Eli olen pari päivää juonut kohtuullisetsi alkoholia tarkemmin sanottuna pontikkaa, ja olen sen huomannut että olen nukkunut todella vähän. Molempina päivinä menin nukkumaan 5-6 aikoihin ja heräsin 12 kieppeillä.

Tänään nukuin siis alle 6 tuntia ja tunnen itseni todella virkeäksi. Ei väsytä yhtikäsyhtään. Hitto, jos näin on niin pitää alkaa juomaan säännöllisesti. Kyllä aina muutama tunti ektsaa kelpa. Taino siis 4-6 tuntia ekstra vapaa aikaa per päivä. Täytyy katsoa miten huomenna ja ylihuomenna menee, ilman alkohoolia. Vai onkohan tää jo tutkittu juttu?

Mietin myös sitä vaihoehtoa että olen nukkunut unta varastoon,kuten jossakin tiede-lehden artikkelissa sanottiin että sitä voi nukkua talteen unta. Tai sitten siitä syystä, että mun biologinen kello vain yksinkertaisesti käskee heräämään 12-1 aikohin valvoimpa mihin tahansa saakka.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Kommentit (3)

Emotion Science
Seuraa 
Viestejä451
Liittynyt18.3.2008

Alkoholilla on yleinen rahoittava vaikutus ja liika juominen johtaa sammumiseen eli uneen.

Alkoholia ei kuitenkaan voi käyttää rauhoittavana lääkkeenä, sillä rauhoittavaa vaikutusta seuraa vastavaikutus, eli kun alkoholi alkaa haihtua elimistöstä, niin ahdistukset ja pelot voimistuvat. Krapulassa kaikki pelot ja murheet tuntuvatkin tavallista voimakkaammin, jota positiivisessa mielessä voi hyödyntää katsomalla kauhuelokuvia. Alkoholi rauhoitta vain tilapäisesti, lyhytaikaisesti.

Pitemmän ryyppuputken jälkeen ihminen ei saa enää nukutuksi, kun lopettaa juomisen. Jos katkon jälkeen valvoo viikon saamatta nukuttua, niin tilaa täytyy hoitaa lääkkeillä, sillä viikon valvominen voi viedä ihmisen psykoosiin.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Empiirinen tutkimus on valmis.

Data:
1päivä: 6-,6,5 tuntia..join alkoholia.
2.päivä: 5,5-6 tuntia..join alkoholia.
3.päivä: 9,5 tuntia. En juonu alkista.
4.Päivä: 9 tuntia. En juonu alkoholia.

En ottanu niin täysin tarkkoja aikoja ylös.
Eli alkoholi niinkuin vähentää unentarvetta ööh..3 tuntia.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hmm..oudon vähän olen nää kaksi viimestä päivää nukkuna..ehkä johtuu että saan nukuttuu hyvin.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Uusimmat

Suosituimmat