Trolleista

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen melko pitään ihmetellyt suvaitsevaisten kukkahattutätien haukkimista trolleiksi. Ei niin, että pitäisin heidän juttujaan fiksuina saati varteenotettavina, mutta ihmetyttää, että suvaitsevaiset kukkahattutädit leimataan heti trolleiksi. Suomessa on ihmisiä, jotka todellakin ajattelevat suvaitsevaisesti ja haluavat monikulttuurisuutta Suomeen IHAN VAKAVASTI.

Ei sillä. Pidän itsekin erilaisista kulttuureista, ruoista, tavoista, arkkitehtuurista, ajattelutavoista, uskonnoista jne. Mutta en hyväksy arvoja, jotka sotivat sananvapautta ja ihmisoikeuksia vastaan.

Ihminen, joka uskoo asiaansa oli se kuinka irrationaalinen tai vastenmielinen hyvänsä, ei ole trolli.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Vaikuttaa siltä, ettei monikaan trolliksi leimaaja ole kohdannut ihmiskunnan erikoisimpien äärilaitojen edustajia. Yleensä mitä kauempana kirjoittajan maailmankatsomus (ja/tai henkiset kyvyt) ovat omista ja itselle tutuista ihmisistä, sitä suurempi riski on leimata tämän erikoiset lausunnot provokaatioiksi. Tähän voisi auttaa esimerkiksi muutaman kuukauden viettäminen omasta maailmankatsomuksesta mahdollisimman kaukana olevan ryhmän keskustelupalstalla. Kun saa huomata useiden ihmisten ajattelevan asioista tavoilla, jotka itsestä tuntuvat lähinnä mauttomilta piloilta, ei enää tule niin herkästi epäiltyä omituiselta tuntuvia mielipiteenilmaisuja trolleiksi.

Itselle tällainen avartava kokemus oli Suomi24:n Kreationismi-palstan seuraaminen ja ajoittainen sinne kirjoittelu. Voin vakuuttaa, että tuon jälkeen mikään heitto ei ole niin järjetön, etteikö jonkun voisi odottaa sanovan sellaista aivan tosissaan.

Vierailija

Yleensä oletetaan, että vanhat ovat suvaitsemattomia ja jyrkkiä, kun taas nuoret ovat avoimia ja suvaitsevaisia. Tällä palstalla asia tuntuu olevan ihan päinvastoin.

Elää ja antaa toisten elää, son mun mottoin.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
CE-hyväksytty
Minä olen trollannut eräällä nimimerkillä onnistuneesti. Täydestä neni/menee.

Anna kun arvaan... Käyttämäsi nimimerkki on CE-hyväksytty?

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
Mummo
Yleensä oletetaan, että vanhat ovat suvaitsemattomia ja jyrkkiä, kun taas nuoret ovat avoimia ja suvaitsevaisia. Tällä palstalla asia tuntuu olevan ihan päinvastoin.

Mummo hei, koskien sitä ketjuani Vapaaehtoinen lapsettomuus, oletko ihan oikeasti sitä mieltä että pitää suvaita jotain muslimiäijää joka pakottaa vaimonsa tekemään joka vuosi yhden uuden lapsen? Suvaitaan toki sikäli etten ole usuttamassa moista miehen irvikuvaa tappamaan tai rökittämään, mutta vastenmielistä sen miehen toiminta silti on. Eli en sitä hyväksy, toisin sanoen en sitä siis suvaitse. (Voitaisiin toki mietiskellä että mitä pirua se suvaitseminen loppujen lopuksi oikein on?)

Minulla naisten ja lasten puolustaminen menee aina ohi muusta suvaitsevaisuudesta tai pitäisikö sanoa "suvaitsevaisuudesta". Mielestäni se ei ole mitään suvaitsevaisuutta että antaa jonkun ihmisen tehdä pahaa lähimmäisilleen sillä perusteella että hän uskoo tavalla X, on etniseltään ryhmältään ryhmää Y, on iältään ikää Z tai ihan mitä hyvänsä.

Jos nainen sanoo ettei halua enää lapsia ja on äärettömän väsynyt viimeisimmän synnytyksen jäljiltä, niin miten Allah soikoon mies saa viitata kintaalla vaimonsa haluille ja toiveille sen vuoksi että kuuluu uskontokuntaan X?!

Ei, en ole nyt trolli, hyvin kyllästynyt vain tähän loputtomaan suvaitsevaisuuteen.

Vierailija

Puutuin siihen, että kerroit monilapsisen perheen näkeminen telkkarissa yököttävän sinua.

Aiemmin olit kirjoittanut pitkästi päätöksestänne miehesi kanssa olla tekemättä lapsia. Tätä päätöstänne ei yksikään kirjoittaja kyseenalaistanut tai edes moittinut.

Peräsin sinulta vain vastaavaa ymmärrystä toisin valinneita kohtaan. Jokaisella parilla on oltava oikeus ilman ulkopuolista painostusta tai halventamista päättää omasta lisääntymisestään.

En missään puolustellut "muslimiäijää", vaan totesin, että monien uskonkiihkovaisten hiku naistensa pakkolisäännyttämiseen ansaitsi ihan oman keskustelunavauksensa.

Vierailija

Ok. Minulle oli jäänyt pelko/epäilys että otit ns. muslimikortin esiin eli harmistuit näkemyksistäni vasta siinä vaiheessa kun aloin moittia sitä ko. ohjelmassa näkemäni muslimipariskunnan miehenpuolta.

Minusta ketju on ollut aivan mielenkiintoinen mietiskelykanava. Tosi on että minun on hyvin hyvin vaikea ymmärtää ihmisiä jotka alkavat tehdä lapsia oikein läjäpäin, vaikkakin sellaiset 2 - 3 lasta ymmärrän aivan mainiosti siltä kannalta että tekeehän niitä jos oikeasti haluaa rakastaa ja kasvattaa lapsia. Mutta tusina? Miksi...?

No, asiahan ei tietysti minulle kuulu.

Vierailija
Qadesha
Minusta ketju on ollut aivan mielenkiintoinen mietiskelykanava. Tosi on että minun on hyvin hyvin vaikea ymmärtää ihmisiä jotka alkavat tehdä lapsia oikein läjäpäin, vaikkakin sellaiset 2 - 3 lasta ymmärrän aivan mainiosti siltä kannalta että tekeehän niitä jos oikeasti haluaa rakastaa ja kasvattaa lapsia. Mutta tusina? Miksi...?

Jospa vaikeutesi ymmärtää johtuu suvaitsemattomuudesta? [size=50:3qth56yq];-) [/size:3qth56yq]

Vierailija
anomalia
Qadesha

Jospa vaikeutesi ymmärtää johtuu suvaitsemattomuudesta? [size=50:1njsjhzy];-) [/size:1njsjhzy]

Onko mansikka punainen?

Suvaitsemattomuus pitäisi vielä ottaa käsittelyn alle, mutta en tällä hetkellä jaksa aloitella mitään ketjuja. On mielenkiintoista miten yksi sun toinenkin nykyään olettaa että suvaitsemattomuus sinänsä on karmea asia, vaikka lopultakin kysymys voi olla yhtä abstraktista asiasta kuin jokin sellainen kuin että joku ei tykkää kahvista, koirista, teryleenihousuista jne. Konkreettisen lajin suvaitsemattomat eli esim. ne muslimeista jotka eivät suvaitse naisille itsemääräämisoikeutta omassa elämässään ovatkin sitten oma lukunsa. Tuntuu oikeastaan aika surkuhupaisalta näin Suomessa inistä nettifoorumilla ettei tykkää siitä, tästä tai tuosta, kun maailmalla on kuitenkin ihmisiä jotka ovat valmiita aktiivisesti tekemään vaikka millaisia tekoja pannakseen muut ihmiset oman mielensä mukaiseen ojennukseen ja järjestykseen. Mitäs minä pieni piipittäjä täällä...

Vierailija
CE-hyväksytty

Eikö olisi järkevää kieltää täällä altterit ja näin ollen katsoa jos joku postailee samasta ip:stä eri nimellä poistaa tämä altteri samointein.

Vierailija
NanoNuudeli
CE-hyväksytty
Eikö olisi järkevää kieltää täällä altterit ja näin ollen katsoa jos joku postailee samasta ip:stä eri nimellä poistaa tämä altteri samointein.

Miksi haluat kieltää?
Etkö voisi vain ajatella, niin kaikki muuttuisi sinulle paremmaksi?
NanoNuudeli

Minun ajatukseni vaikuttavat elämään ympärilläni hämärämmin kuin kukaan tietääkään.
syytinki
Seuraa 
Viestejä8917
Liittynyt18.8.2008
Qadesha
Mummo

Mummo hei, koskien sitä ketjuani Vapaaehtoinen lapsettomuus, oletko ihan oikeasti sitä mieltä että pitää suvaita jotain muslimiäijää joka pakottaa vaimonsa tekemään joka vuosi yhden uuden lapsen? Suvaitaan toki sikäli etten ole usuttamassa moista miehen irvikuvaa tappamaan tai rökittämään, mutta vastenmielistä sen miehen toiminta silti on. Eli en sitä hyväksy, toisin sanoen en sitä siis suvaitse. (Voitaisiin toki mietiskellä että mitä pirua se suvaitseminen loppujen lopuksi oikein on?)

Minulla naisten ja lasten puolustaminen menee aina ohi muusta suvaitsevaisuudesta tai pitäisikö sanoa "suvaitsevaisuudesta". Mielestäni se ei ole mitään suvaitsevaisuutta että antaa jonkun ihmisen tehdä pahaa lähimmäisilleen sillä perusteella että hän uskoo tavalla X, on etniseltään ryhmältään ryhmää Y, on iältään ikää Z tai ihan mitä hyvänsä.

Jos nainen sanoo ettei halua enää lapsia ja on äärettömän väsynyt viimeisimmän synnytyksen jäljiltä, niin miten Allah soikoon mies saa viitata kintaalla vaimonsa haluille ja toiveille sen vuoksi että kuuluu uskontokuntaan X?!

Ei, en ole nyt trolli, hyvin kyllästynyt vain tähän loputtomaan suvaitsevaisuuteen.

Älä nyt kuitenkaan kiivaudessasi unohda Leastadiolaisia tai muita kotimaisia ääriliikkeitä.

Minkähänlainen tulos tuosta tulisi jos islamilaisfanaatikko naisi ne 4 sallittua muijaa ja jalkavaimot päälle ynnä kaikki olisivat lestadiuksen himokkaita seuraajia.

Vierailija
Mummo

Ymmärsit väärin mummoseni. Kuten varmasti muista aloituksistani tiedät minkäläista suvaitsemattomuutta tarkoitin.

Suvaitsen muita uskontoja, mutten sukupuolielinten silpomista, kansanryhmää vastaan kiihottamista (juutalaisvastaisuutta). Lain rikkomista, väkivaltaisuuksia, sensuuria, ihmisen koskemattomuuden rikkomista. En kannata homojen hirttämistä.

Ihmiset saavat uskoa mihin tahansa, mutta valtion tulee olla sekulaari demokratia, ei edes edustuksellinen demokratia.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Aweb
CE-hyväksytty

Anna kun arvaan... Käyttämäsi nimimerkki on CE-hyväksytty?

Eei... Miksi mä virallisella nimimerkillä trollaisin. Virallisella nimimerkillä kirjoitetaan vakavasti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat