Saakelin skandit

Seuraa 
Viestejä8908
Liittynyt18.8.2008

Sain rompun, jossa kansion nimessä on kirjain "ä". Ei aukee. Tiedostot ovat kunnossa koska sain ne ulos toisella koneella. Ohjelma IsoBuster myös näyttää tiedostot, mutta ei anna kopioida niitä ellen maksa.

Pienellä selauksella en löytänyt lukuohjelmaa, joka olisi pystynyt mokomaan. Periaatteesta kenkuttaa, vaikka kuvat ovatkin tallessa.

Tietääkö joku XP:llä toimivaa ohjelmaa, jolla saa skandi-kansionkin auki.

Huomautan, että en itse pistä koskaan skandeja ym. erikoismerkkejä tiedosto- ja kansionimiin, en myöskään sähköpostin otsikkoon. Puheet skandiyhteensopivuudesta kun ovat hiukan vielä hänessään.

Sivut

Kommentit (17)

syytinki
Seuraa 
Viestejä8908
Liittynyt18.8.2008
Raid
fenomenologi
Ään ja öön saat jollain näppäinyhdistelmillä, joku nappi ja :
Näin on.

Taisin selostaa huanosti. Skandit ovat poltetulla rompulla (UDF), josta syystä se kone ilmoittaa sen olevan tiltissä, mitä se ei ole.

Vierailija

Ilmeisesti Windows-koneella yrität avata sitä kansiota? Ja on ceedeelle poltettu, joten et voi uudelleennimetä sitä? Minä kokeilisin tässä tilanteessa linux live cd:tä jolla kopioisin kansion rompulta kovolle. Sitten sen ehkä voisi nimetä uudelleen ja yrittää avata. Tai voisihan sen kansion koittaa suoraan linuxilla avata ja pudottaa fileet sopivaan paikkaan. Sitten takaisin windowsin puolelle, kun kansio on avattu ympäriltä pois. Luulen, en tiedä.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8908
Liittynyt18.8.2008
jussipaita
Ilmeisesti Windows-koneella yrität avata sitä kansiota? Ja on ceedeelle poltettu, joten et voi uudelleennimetä sitä? Minä kokeilisin tässä tilanteessa linux live cd:tä jolla kopioisin kansion rompulta kovolle. Sitten sen ehkä voisi nimetä uudelleen ja yrittää avata. Tai voisihan sen kansion koittaa suoraan linuxilla avata ja pudottaa fileet sopivaan paikkaan. Sitten takaisin windowsin puolelle, kun kansio on avattu ympäriltä pois. Luulen, en tiedä.

Win-xp:llä juu. Kokeilin kyllä linux:a (Slax ja Ubuntu-levy), mutta - näin jälkikäteen ajatellen - taisin laiskuuttani jättää kieliasetuksen muuttamatta. Saattaa olla, että siksi ei kumpikaan romppua lukenut.

Kokeilen uudestaan joskus. Kunhan taas innostun. Se ilmainen, skandit ymmärtävä cd-lukuohjelma/win olisi silti gutaa.

Vierailija
syytinki

Win-xp:llä juu. Kokeilin kyllä linux:a (Slax ja Ubuntu-levy), mutta - näin jälkikäteen ajatellen - taisin laiskuuttani jättää kieliasetuksen muuttamatta. Saattaa olla, että siksi ei kumpikaan romppua lukenut.

Kokeilen uudestaan joskus. Kunhan taas innostun. Se ilmainen, skandit ymmärtävä cd-lukuohjelma/win olisi silti gutaa.

Sinulla on varmaan englanninkielinen xp, katso http://www.microsoft.fi, löytyykö siihen suomenkielinen kielipakettilisuke.

Vierailija

Minä avaisin tuossa tapauksessa command-promptin ja kirjoittaisin jotakuinkin näin:
xcopy *.* c:\.....\.....

Tai sitten etsisin sen yhden tiedostonimen ja kirjoittaisin nimen lyhyessä "dos"-muodossa käyttäen copy -komentoa.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8908
Liittynyt18.8.2008
fenomenologi
syytinki

Sinulla on varmaan englanninkielinen xp, katso http://www.microsoft.fi, löytyykö siihen suomenkielinen kielipakettilisuke.

Ei ole enklanninkielinen, ellei sitten Xp-pro ole jotenkin erikoinen tuon kielipuolen suhteen eli on salaa englanninkielinen ja suomi valittu jälkikäteen pintakoristeeksi.

Kokeilenpa huvikseni tuota command promptiakin.

kairamo
Seuraa 
Viestejä1517
Liittynyt13.12.2006

Minä pistäisin rompun Macciin ja tuplaklikkaisin kuvaketta.
Se on siinä.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
(Axel Oxenstierna)

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007
kairamo
Minä pistäisin rompun Macciin ja tuplaklikkaisin kuvaketta.
Se on siinä.

ja minä tupla "klikkaisin" lekalla mäkkiä ja polttaisin levyn.

epäilen suuresti että asema ei tue skandeja varsinkin jos kyseessä on vähän vanhempi laitos. itsellä ei läppärin romppu osaa lukea cd:ä jonka hakemistosta löytyy ääkkösiä.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija
fenomenologi
Muistaako joku mistä nappulayhdistelmistä tulee ää ja öö?

Kokeile vaikka näistä naputtamalla sen "desimaalinumeron" Alt-Gr-nappulan kanssa yht'aikaa:

http://www.asciitable.com/
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa245259(VS.60).aspx

Myös "-nappula on hyodyllinen. Eli siis nuo yläpilkut eikä lainausmerkki. Siitä ensin ja sitten merkki perään..
Löytyy ainakin tästä espanjalaisesta näppiksestä tuosta missä suomalaisilla on Ö (ja minä saa Öön vain jos teen juuri edellä mainittua kun tässä näppiksessä ei noita skandeja ole).

Vierailija

miten olis google ja hakusanayhdistelmä isobuster + serial??

Serial-sanan tilalla voi käyttää myös esim. patch- tai crack-sanaa...

syytinki
Seuraa 
Viestejä8908
Liittynyt18.8.2008

Päivitystä

- Ei aukea dos-promptin puolella. Ei tepsi copy eikä xcopy.
- Ei aukaise slax linux.
- Macilla aukaisin jo aikoja sitten, kun halusin kuvat.
- Asema tulkkaa skandit kun kerran IsoBuster ne lukee.
- En ole vielä viitsinyt noita "pimeitä ohjelmia"/google hakea, IsoBusterinkin ensihaku (olikohan Brother- vai Brothelsoft) loppui aluksi phishing-varoitukseen
- Ei lue Nero (5) eikä CdBurnerXP

Nämä tulokset sen vuoksi kun varmaan joku odotti tulosta noista ehdotuksista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat