Pikaformatointi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä muuta eroa formatoinnilla on pikaformatoinnin kanssa, että pikasesti tehty formatointi kestää tuhannesosan siitä, mitä formatointi?

Asensin juuri lisälevyn, ja nyt se ei ole vielä puolessa välissäkään formatointia

Kommentit (6)

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007

Minulla on sellainen käsitys, että pikaformatoinnissa poistetaan vain tiedostojen sijaintiosoitteet levyltä, eikä itse tiedostoihin kosketa millään tavalla.

Sitten tavallinen formatointi tarkastaa samalla levyn pinnan, eli löytyykö levyn pinnasta virheitä ja tämähän tietysti kestää.

Vierailija
mensaani
Mitä muuta eroa formatoinnilla on pikaformatoinnin kanssa, että pikasesti tehty formatointi kestää tuhannesosan siitä, mitä formatointi?

Asensin juuri lisälevyn, ja nyt se ei ole vielä puolessa välissäkään formatointia

Pinnan tarkistuksen lisäksi se korjaa siinä olevat virheet tai poistaa virheelliset osat käytöstä jos korjaus ei onnistu.
Jos on käytetty levy, anna raksuttaa, ei tule myöhemmin yllätyksiä kun jotkut ohjelmat ei toimikaan.

Vierailija
fenomenologi
mensaani

Pinnan tarkistuksen lisäksi se korjaa siinä olevat virheet tai poistaa virheelliset osat käytöstä jos korjaus ei onnistu.
Jos on käytetty levy, anna raksuttaa, ei tule myöhemmin yllätyksiä kun jotkut ohjelmat ei toimikaan.

Uusi levy. Ei vieläkään lopussa --paitsi kalja.
Olis pitänyt laittaa pikana

SamBody
Seuraa 
Viestejä5788
Liittynyt3.5.2008
fenomenologi
mensaani

Itse asiassa juuri uusi plätty kannattaakin formatoida pitkän kaavan mukaan - silloin tulevat esiin mahd. valmistusvirheet. Seuraavalla viikolla tehtävä uusi formatointi on yks' lysti tehdä pikana...
Formatointiprosessi ei kykene levyä korjaamaan, vain merkkaamaan pois käytöstä kelvottomat sektorit.

http://www.vapaakielivalinta.fi/
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi/
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

Vierailija
SamBody

Itse asiassa juuri uusi plätty kannattaakin formatoida pitkän kaavan mukaan - silloin tulevat esiin mahd. valmistusvirheet. Seuraavalla viikolla tehtävä uusi formatointi on yks' lysti tehdä pikana...
Formatointiprosessi ei kykene levyä korjaamaan, vain merkkaamaan pois käytöstä kelvottomat sektorit.

Muistelisin että formatointiohjelma on joskus kertonut löytäneensä viallisen sektorin ja yrittää korjata siinä olevat virheet.
Ehkä se vaan poistaa osaston käytöstä, en tiedä.

Vierailija
fenomenologi
SamBody

Muistelisin että formatointiohjelma on joskus kertonut löytäneensä viallisen sektorin ja yrittää korjata siinä olevat virheet.
Ehkä se vaan poistaa osaston käytöstä, en tiedä.

Viallista ei voi korjata. -se poistaa sen käytöstä!

Uusimmat

Suosituimmat