Tulehduksia ihoon

Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Minullahan on tuo akne, ja sain siihen lääkityksen. Lääkitys on todella poistanut oikeastaan täysin tuon talintuotannon, eikä iho enää rasvoitu, ei ollenkaan. Mutta silti minulla kehittyy noita ihmeellisiä mystisiä ihonalaisia tulehduksia, tuollaisia ihme pahkuroita jotka ovat kipeitä. Mistä ne johtuu, mikä ne aiheuttaa? Meneekö siellä silti vain joku ihohuokonen tukkoon? Mitä minun pitäisi tehdä asian välttämiseksi? Käytän kosteusvoidetta koska tuo lääke kuivattaa ihoa, mutta olen käyttänyt aina muutenkin. Aiheuttaako se noita? Miksi? Miksei muualle kehoon, siis jonnekin vatsaan tai reisiin synny tuollaisia kummallisia tulehduksia, vaikka niihin jotain rasvaa tunkisikin? Miten kasvojeni ja yläselkäni iho eroaa jostain vatsan ihosta niin paljon, nyt kun talintuotantokin on kurissa?

くそっ!

Kommentit (2)

Vierailija
Ronron
Minullahan on tuo akne, ja sain siihen lääkityksen. Lääkitys on todella poistanut oikeastaan täysin tuon talintuotannon, eikä iho enää rasvoitu, ei ollenkaan. Mutta silti minulla kehittyy noita ihmeellisiä mystisiä ihonalaisia tulehduksia, tuollaisia ihme pahkuroita jotka ovat kipeitä. Mistä ne johtuu, mikä ne aiheuttaa? Meneekö siellä silti vain joku ihohuokonen tukkoon? Mitä minun pitäisi tehdä asian välttämiseksi? Käytän kosteusvoidetta koska tuo lääke kuivattaa ihoa, mutta olen käyttänyt aina muutenkin. Aiheuttaako se noita? Miksi? Miksei muualle kehoon, siis jonnekin vatsaan tai reisiin synny tuollaisia kummallisia tulehduksia, vaikka niihin jotain rasvaa tunkisikin? Miten kasvojeni ja yläselkäni iho eroaa jostain vatsan ihosta niin paljon, nyt kun talintuotantokin on kurissa?



Jotkut kosteusvoiteen ainesosat voivat tukkia talirauhasia mm. lanoliini.
Mitä kosteusvoidetta käytät?.
Kun talirauhaset tukkeutuvat ilman tulehdusta, syntyy patti, joka tulehtuu ehkä vasta kuukausien kuluttua ja syntyy paise.
Siitä pääsee eroon vain kun sen saa tyhjennettyä kokonaan.
Rajoita lääkkeiden käyttöä niin paljon ettet tarvitse kosteusvoidetta, iho voi herkistyä jollekin sen aineelle jatkuvassa käytössä.
Patit ja finnit syntyvät siksi koska talia erittyy liikaa ja talitauhaset tukkeutuvat jos ylimääräistä tavaraa ei poista pesemällä.
Kannattaa käyttää mietoa saippuaa, joka ei sisällä formaldehydiä vapauttavia säilöntäaineita, niitä on pääasiassa kaikkein halvimmissa tuotteissa.
Apteekissa myytävä acxex-liuos on aika tehokasta, pyyhkäise sillä jos johonkin meinaa tulla finni.
Älä kuitenkaan pyyhi koko naamaa, se kuivattaa ihoa.
Älä hankaa ihoa pyyhkeellä suihkun jälkeen.
Älä koske naamaan likaisilla käsillä vaikka kutiaisi, poista kutina acnexilla.
Finni alkaa kehittymään pari viikkoa ennen sen ilmestymistä, rauhanen tulehtuu vasta myöhemmin iholla olevien bakteerien takia.
Kun käy riittävän usein suihkussa, eikä vie likaisilla käsillä bakteereita iholle niin finnejä tulee huomattavasti vähemmän.
Stressihormonit lisäävät talirauhasten toimintaa.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005

Käy ihotautilääkärillä. Syynä saattaa olla bakteeri-infektio, jolloin saat tetrasykliinikuurin, tai sienitulehdus, johon annetaan ketokonatsolia.

Nämä voivat siis olla syynä jos isotretinoiini ei pure.

Uusimmat

Suosituimmat