Millaista tunnetta yleensä tunnet?

Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Kun ajatellaan että ihminen tuntee jonkinmoista yleistä olotilaa, niin mitä tunnet sinä sillion?

Itse tunnen että odotan jotain, jotain asennetta - tavallaan vaihdetta joka tekisi maailmankokemuksen miellyttävämmäksi. Se tunne on positiivinen mutta koen että en omaa tarpeeksi energiaa. Tunnen etten tuota tarpeeksi sähköä joka tuntuisi eteenpäin vievältä.

Terve ihminen varmaan tuntee usein että hän on Rambo, täynnä asennetta ja voimaa.

Mitä tunnetta sinä tunnet kaikkein eniten?

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Sivut

Kommentit (68)

Vierailija

Stressiä, ahdistusta, tylsistyneisyyttä, levottomuutta, toisaalta myös uteliaisuutta.

Hyvänä päivänä rauhaa ja inspiroitunutta mielentilaa sekä parhaimmillaan maniaa, känniä ilman viinaa.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
Dominatus
Stressiä, ahdistusta, tylsistyneisyyttä, levottomuutta, toisaalta myös uteliaisuutta.

Hyvänä päivänä rauhaa ja inspiroitunutta mielentilaa sekä parhaimmillaan maniaa, känniä ilman viinaa.

Sä podet sitten samaa tautia kun mä.

Vierailija

Ennen nauroin aina, vaikkei edes ollut kunnon asiaa mille nauraa. Nykyään nauraa hymähtelen, joskus kun todella siltä tuntuu. Sanoisin silti, että nykyään tunnen enemmän vihaa ja halveksuntaa toisia ihmisiä kohtaan, en vain enää jaksa. Ei ole mille nauraa, tää on hyvä tie.

Vierailija
deep'n'dark
Dominatus

Sä podet sitten samaa tautia kun mä.

Tervehdys kuomaseni.

Ahdistus ja stressi kyllä tehokkaasti vievät virran, jonka voisi käyttää johonkin rakentavaankin...itsekin osaan vielä hahmottaa ja muistaa millaista oli joskus olla terveiden ja aikaansaavien kirjoissa.
Mutta ehkä tästä vielä noustaan.

Vierailija

Olipas mielenkiintoinen kysymys. Oikeastaan kaikki on tilannekohtaista. Echinä tunnen ylimielisyyttä ja uteliaisuutta. Inouena koen olevani herkkä, haavoittuvainen ja äärimmäisen avoin ihminen. "Oikeassa" elämässä koen jonkinlaisen hulluuden tunteen jatkuvasti sisälläni; maailma on epätodellinen paikka, ihmiset ovat käveleviä vahanukkeja jotka hölöttävät käsittämättömiä asioita. Kirjoitettu teksti konkretisoi ihmisten ajatuksia, siksi pidän nettikirjoittelusta.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
Echi
Olipas mielenkiintoinen kysymys. Oikeastaan kaikki on tilannekohtaista. Echinä tunnen ylimielisyyttä ja uteliaisuutta. Inouena koen olevani herkkä, haavoittuvainen ja äärimmäisen avoin ihminen. "Oikeassa" elämässä koen jonkinlaisen hulluuden tunteen jatkuvasti sisälläni; maailma on epätodellinen paikka, ihmiset ovat käveleviä vahanukkeja jotka hölöttävät käsittämättömiä asioita. Kirjoitettu teksti konkretisoi ihmisten ajatuksia, siksi pidän nettikirjoittelusta.

Mielenkiintoista. Ihmiset katukuvassa kyllä ovat vahanukkeja ilman muuta. Mietin että miksi he ovat sellaisia. Oiskohan mahdollista että tiede-palstan porukka omaa halua puhua enemmän konkreettisista asioista ja toi vahanukke porukka jostain saippuaooppera jutuista? Jos mä mietin mun tuttavia ja kavereita (joiden kanssa harvoin juttelen mistään syvemmistä) niin mä kyllä tykkäisin että mulla olisi kavereita joitten kanssa puhua asioista tämän palstan tyyliin.

Vierailija

Minustakin tämä on mielenkiintoinen kysymys. Millainen on ihmisen normaali "yleinen" olotila? Ihmisen tunteet vaihtelevat tilanteen ja vuorovaikutuksen mukaan. Tarkoitetaanko yleisellä olotilalla sitä fiilistä, joka ihmisellä on yksin ollessaan? Nettiin kirjoittaessani tunne on kai uteliaisuus.

Vierailija

Olen havainnut, että VAATTEEN värillä ja tyypillä VOI olla tekemistä asian kanssa...

Jos muistaa ylipäänsä OMAN vaatteensa niin tarkasti katsoa...

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
väläys
Minustakin tämä on mielenkiintoinen kysymys. Millainen on ihmisen normaali "yleinen" olotila? Ihmisen tunteet vaihtelevat tilanteen ja vuorovaikutuksen mukaan. Tarkoitetaanko yleisellä olotilalla sitä fiilistä, joka ihmisellä on yksin ollessaan? Nettiin kirjoittaessani tunne on kai uteliaisuus.

Voisi ajatella että millainen on olotila joka on kaiken taustalla ja joka korostuu silloin kun ihminen ei tee mitään, aja mitään takaa.

Jos pitäisi ihmisen jotenkin kuvailla vaihdelaatikon "vapaata"
tai että mikä on yleisin tuntemus kun prosessointia ei ole lainkaan, voisitte pistää 5 yleisintä tunnepohjaista fiilistä joita koet tuntevasi.

Usein tunnen että yritän puristaa mehuja irti kaikesta mitä koen mutta kaikki on niin v.i.t.u.n. kuivaa.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Jonkinlaista välinpitämättömyyttä, turhautumista.. passiivisuutta, väsymystä.. mutta kuitenkin huolettomuutta, en jaksa stressata asioista. Olen vaan. Odotan jotain muutosta, mutta en tiedä mitä. Odotan että tapahtuisi jotain, vaikka en etsi muutosta aktiivisesti. Olen vaipunut oman pääni sisälle. En suutu mistään, en jaksa muodostaa raivoa sisälläni, vaatii liikaa energiaa. Mottoni voisi olla "nyt kävi näin." Tälläinen on siis perustuntemukseni. Kyllähän tuo tuosta vaihtelee välillä.

くそっ!

Vierailija

Yleensä.. Vaihteleehan nuo tunteet onneksi vielä niin ettei mikään ole jämähtänyt päälle, mutta tänään justaan piti soittaa taas päälääkäriin syystä, että ahdistus on muuttunut niin hirvittäväksi *tutukseksi että tekis mieli jo tappaa joko ittensä tai muut. Se on huono homma se. Sairaan mielen merkki ja pahasti sairaan.

Syyt kait on ihan tavallisia, mutta tavallisille syille ei aina löydy helppoja ratkaisuja ja niin mä sit soitin apuva ja ehkä sitä saan?

*tutus on pieninä annoksina ihan ok. mutta isoina huono. Mä en kestä sellaista "normaaliolotilana". Ja purkautuuhan se itsestä vaikka miten pidättelis ja koittais puhaltaa ja laksea sataan. Ihmissuhteilukin on hankalaa. Eikä mihinkään voi töihinkään tuputtaa itseään kun *tuttaa ihan mikä vaan ja hermo on niin pinnasa ettei mitään siedä.

Onneks en asu kenekään kanssa eikä ole mitään sellaisia pakkojuttuja kenekään kanssa ettei pala päreet. Voisin hujauttaa jotakuta turpaan.. tai emmää.. onhan ovissa saranat..
Kamalaa tämä on..

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Pönni. Mistähän johtuu tuollainen jatkuva *tutus? Olen miettinyt. Onko elämässäsi paljon *tuttavia asioita jotka kaatuu kokoajan päälle? Annoit ymmärtää että ei ole. Mistä voi johtua. Ehkä olet lapsellinen idiootti joka ei osaa käyttäytyä niinkuin aikuiselta voisi olettaa vaan purat pienintäkin turhautumista ympäristöön kuin rääkyvä kakara joka ei ole vielä oppinut että kaikkea ei aina voi saada ja elämä on joskus sellaista mitä se on, johtuen huonosta kasvatuksesta tai itsekkäästä luonteesta joka on jäänyt teini-ikävaihteelle loppuelämäksi, kun et ole saanut riittävästi palautetta ympäristöltä ymmärtääksesi asian laidan, tai olet muuten vaan vähä-älyinen etkä ole pysähtynyt miettimään koskaan, vaan käyttäydyt vaan niinkuin käyttäydyt?

くそっ!

Vierailija

Aika kahtiajakautunutta on, mutta noin yleisesti ottaen olen onnellinen ja tyytyväinen. Sitten aina välillä työstressi ottaa otteen ja olo on... stressaantunut ja väsynyt (olisipa tämä jo ohi, vielä kun tämän päivän jaksaa...)

Mutta yleensä olen onnellinen.

Vierailija

Tunnen yleensä tyytyväisyyttä, paitsi silloin kun satun samaan bussiin, kauppaan tai samalle kadulle jonkun ympäristönsä huomiotta jättävän päämäärättä haahuilevan puusilmän kanssa, joka vielä kaiken lisäksi kulkee nenä niin korkealla, ettei senkään vuoksi näe eteensä. Tätä tapahtuu päivittäin.

On hämmentävää, miten moni kulkee elämänsä halki todella näkemättä itseään, muita tai ympäristöään. Ihmiset eivät huomioi sitä mitä heidän ympärillään tapahtuu tai reagoi asioihin, vaan tyytyvät tylsään, keskinkertaiseen sokeuteen.

Joskus tunnen sitä mitä Lotharkin. Yleensä silloin, kun tunnen yht'äkkiä yhteyden tai muiston valon tai tilan vuoksi. Aivan kuin muiston tulevasta, koska se on niin hämärä. Sillä ei ole muotoa. Kummallista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat