"Antienergia" = materiaa.. ?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Totatota.. Materiaksihan kutsutaan tietyntyyppisessä muodossa olevaa "ainetta". Tavallaanhan kaikki mikä on materiaa, se tavallaan on myös energiaa ja se, että materia on liikkeessä, se synnyttää sen energian ja siinä kitkat ja kiihtymiset kuluttaa ja polttaa materiaa ja tuottaa myös jätettä ja jäte jatkaa sitten omanalisenaan aineena muuttumista jälleen enrgiaksi.

Niin että se "antimateria" ei periaatteessa olekkaan mitään muuta kuin energiaa.

Uskonnolisesti voitais loihe lausumaan että herralla on kyllä sana ja hyvät tarkoitukset (=teoria) mutta käytäntö on sitten se helvetin tuli jossa voi kärventyä muutakin kuin persvillat jos materiaa liian ahneesti koitetaan muuttaa "antimateriaksi", eli energiaksi.

Tuohon asti mulle on ihan selvää pässinlihaa kun tuollaisen voi itse testailla jne.
Mutta sitten mua yhä askarruttaa mustat aukot"

Stephen Hawkings ei, eikä kukaan muukaan ole kyennyt todistamaan että infoa katoais mihinkään, ei edes mustiin aukkoihin. Ja.. mitä ne on ne mustat aukot? Olenko ymmärtänyt oikein että muka infoa imuroituis supervauhdilla ja voimalla pois jonnekin tiivistyen niin että esmes kaikki se mikä meidän ajassamme ja paikassamme on nyt nk. materiaa, se vois "luhistua".. elikkäs mun maataisjärkeni ja naisen logiikkani mukaisesti meidän materia vois ajautua niin vinhaan liikkeeseen että se valon nopeudella kiitäessään kärväshtäis muuttuen suureksi määräksi energiaa, joka sitoutuisi johonkin toisaalta tulevaan energiaan ja ..
Sitten.. niin sittenkö se kaikki energia kasaannuttuaan tooosi isoksi energiamassaksi, se vois olla muka isokokoinen musta aukko, joka sit vois mossahtaa?
Pöh?!

Energia.. se ei voi olla mitään paikoillaan olevaa josta on vaikeaa saada havaintoa. Energian läsnäolo tuntuu ja se vaikuttaa kun kyse on nimenomaan liikkeessä olevasta materiasta, kitkasta ja kaikesta siitä toiminnasta jota tapahtuminen on.

Pitäis olla muka antienergiaa.. ja sellaisen ajatteleminen ei mun kaaliini mahdu!?

Antimateria, antienergia..
Antienergiahan on vaan materiaa ja materia on energiaa kun ne muuttaa muotoaan??? Eikös niin?

Korj.
Sorry hyväntahtoiset lukijat.. siis ei entienergia vaan anti..

Kommentit (12)

Vierailija

Käyköhän mulle nyt kuin Salman Rushdille? Saan vihat päälleni kun en laula samaa virttä kuin valtauskovaiset? Uhmaan tieteellistä "koraania", jotakin mihin fyysikot on alkaneet ikäänkuin uskoa. Jota ei näy, jota ei ole kyetty mitenkään todentamaan, jota yritetään nyt sillä hiukkaskiihdyttimellä toteen näyttää, jne.

Ei kait niin? Eihän mustat aukot ole muuta kuin teoria että niitä vois olla. Alkuräjähdyskin sinällään on vain teoria. Toki ihan ok. verrattuna siihen satuun jossa se yks äijä alkaa pyöritellä savea..

Mutta että miks pitäis olla jotakin muuta antimateriaa ja antienergiaa kuin ne mitä on.
Vain siksikö että bisnes voi hyvin teknologiapuolella? Että raha menee taskusta toiseen "pappispiireissä".

Että keisarit voi kulkea ilman vaatteita ja pitää keskenään hauskaa.. Niin kait?

"Antimateria".. "antikristus".. ja anti mun kaikki kestää sadut ja uskovaiset ja muu paskan jauhaminen.
Toisaalta.. jos se ei ole kenkään hyvinvoinnista pois että pappisseminaarilaiset leikkii keskenään niin ihan sama. Mutta onko niin?

Saako arvostella ja onko missään kessään munaa edes vastaamaan? Miten on?

Kun se hiukaskiihdytin päräytetään törmäyttämään niin voi mossahtaa kuin atomipommi. Einstein kääntyis haudassaan kun tietäis mitä täällä taas touhutaan. Kun pöljät leikkii jumalaa ja uskottelee muille että niin muka pitää. Mokomatkin runkkarit.
Papeista ei ikinä ole ollut muuta kuin riesaa.
Ne osaa kuoria kermat päältä ja luoda hienoja teorioita mutta käytäntö mättää aina.
Pappi kuin pappi ja uskonto mikä tahansa.. sama aatteiden kanssa. Idiotismia..

Vierailija

On kyse hyvin yksinkertaisesta EROSTA anti materian ja materian välillä... Ne EIVÄT ole symmetrisiä!

Antimateriassa tarkastellaankin sitä joka KIERTÄÄ! Ja on siitä tehty kaiken energian lähtökohta.

Tavallisessa energiassa on kyse siitä, jota KIERRETÄÄN! Kuten siis elektroni protonia...

Vierailija
Pönni
Käyköhän mulle nyt kuin Salman Rushdille? Saan vihat päälleni kun en laula samaa virttä kuin valtauskovaiset? Uhmaan tieteellistä "koraania", jotakin mihin fyysikot on alkaneet ikäänkuin uskoa. Jota ei näy, jota ei ole kyetty mitenkään todentamaan, jota yritetään nyt sillä hiukkaskiihdyttimellä toteen näyttää, jne.

Agison
Niin, no, koko nykytieteen pahin VÄÄRIN VANNOMINEN liittyy siihen, että ovat VÄÄRIN VANNONEET VÄRIN!

350nm=>700nm kaikki perusvärit... Jaksaako tuohon enää kukaan uskoa? Tietystä alle 4-kympin ikävuoden herkkäuskoisuudesta on kyse, enkä itsekään väitä olevani tuosta HAAVASTA vielä täysin parantunut!

Samasta teoriasta on kyse, kun yrittävät puristaa esiin mielestään vetyatomin kokoa pienempiä kohteita, kuten alle 0,5291774*10^-10m kokoisen kohteen! Jos kerran alkuperäinen KREIKKALAINEN teoria sanoi, että ATOMOS on se pienin JAKAMATON, niin mix ne sitten senkin ovat jakaneet kvarkkeihin sun muihin ruotsalaisiin hapankermoihin?

Ei kait niin? Eihän mustat aukot ole muuta kuin teoria että niitä vois olla. Alkuräjähdyskin sinällään on vain teoria. Toki ihan ok. verrattuna siihen satuun jossa se yks äijä alkaa pyöritellä savea..

Agison
Mustassa aukossa on kyse juuri sellaisista hiukkasista, jotka alkavat valoakin vetää puoleensa, ILMAN että valo pääsee karkuun... Sellainen massakin on olemassa, ja kyse on nk. Shwarzkildin tms. säteestä.

Mutta mix emme usko, että kaikkeudessa on ERI AIKAA käyviä partikkeleja? Kun joku lausuu uuden ja uutukaisen TEORIAN, siirtyy ne, jotka asiaa eivät hyväksy auttamatta menneisyyteen...

Mutta että miks pitäis olla jotakin muuta antimateriaa ja antienergiaa kuin ne mitä on.
Vain siksikö että bisnes voi hyvin teknologiapuolella? Että raha menee taskusta toiseen "pappispiireissä".

AgisoN
Antienergia ei liene yksinkertaisesti "negatiivista energiaa", silla siitähän on kyse kaikessa kiertävässä POTENTIAALIENERGIASSA, oli se atomin tai maapallon ympäri tapahtuvaa... Varmaankin kyse on IMAGINÄÄRISESTÄ energiasta?

Että keisarit voi kulkea ilman vaatteita ja pitää keskenään hauskaa.. Niin kait?

"Antimateria".. "antikristus".. ja anti mun kaikki kestää sadut ja uskovaiset ja muu paskan jauhaminen.
Toisaalta.. jos se ei ole kenkään hyvinvoinnista pois että pappisseminaarilaiset leikkii keskenään niin ihan sama. Mutta onko niin?

Agison
Ääh! Oot nyt turhan vastahakoinen... Eihän antikristuksessa ole todennäköisesti kyse kuin kristuksen ANTI-sukupuolesta?

Saako arvostella ja onko missään kessään munaa edes vastaamaan? Miten on?

Kun se hiukaskiihdytin päräytetään törmäyttämään niin voi mossahtaa kuin atomipommi. Einstein kääntyis haudassaan kun tietäis mitä täällä taas touhutaan. Kun pöljät leikkii jumalaa ja uskottelee muille että niin muka pitää. Mokomatkin runkkarit.
Papeista ei ikinä ole ollut muuta kuin riesaa.
Ne osaa kuoria kermat päältä ja luoda hienoja teorioita mutta käytäntö mättää aina.
Pappi kuin pappi ja uskonto mikä tahansa.. sama aatteiden kanssa. Idiotismia..

Ei ole kyse ihan NOIN suuresta asiasta... Kyse on vain muutamasta hiukkasesta, jotka törmätessään hajottaisivat ATOMOSTA pienempiin osiin, ja sieltää paljastuu kvarkkeja ja Higgsin hiukkanen... Itse uskon, että se löydetään! Laskettu on löydetty! Mikäli ovat todella laskeneet sen ihan perinteisesti ja "klassisesti" oikein...

Vierailija

En mee sen Higgsin hiukkasen takia kuitenkaan hammaslääkäriin - enää...
Joka menee - saa osallistua hiukkasen löytämisjuhlallisuuksiin, ja lihoneeseen lompakkoon, vammautuneen purukaluston ohessa.

Vierailija
Agison
On kyse hyvin yksinkertaisesta EROSTA anti materian ja materian välillä... Ne EIVÄT ole symmetrisiä!

Ovatpas.

Antimateriassa tarkastellaankin sitä joka KIERTÄÄ! Ja on siitä tehty kaiken energian lähtökohta.

Liikettä.. Joo, mä oon ymmärtänyt että fotoneja sinällään yritetään värvätä materiaksi.. toki niinkin mutta ei se mitään muuta siitä että materia ja energia on sama asia.
Perusinfo on vakio. Toista ei voi olla ilman toista kun mikään ei voi nielaista omaa itseään saamatta itsään sisäänsä ja olematta kuitenkin samaa, ei enempää eikä vähempää.

Tavallisessa energiassa on kyse siitä, jota KIERRETÄÄN! Kuten siis elektroni protonia...

Materia vain muuttaa muotoaan. Me voidaana ajatella että energia on tavallaan yhdensorttinen välivaihe..

Jos otettais tarkastelulähtökohdaksi ihminen, ns. elävä ihminen joka on kasauma erisorttisia aineita ja liikkuva ihminen tuottaa energiaa, hehkuu lämpöäkin, jne.. niin kuolleena ihminen hetken on kuin kivi mutta muutosprosessissa, jossa olosuhteet niin sallivat, alkaa jälleen tapahtua ja eliöitä ilmaantuu liikuttamaan sitä mikä oli elossa ja niin käy että jonkin ajan kuluttua on yksi ihmisyksilö vähemmän mutta se mitä hän on ollut, se jatkaa olemistaan hajaantuneena ties minne.

Unelmaa sellainen että jossakin olis "näkymätön käsi" joka tuottaa enemmän kuin on.
Tyhjästä ei voi mitään nyhjästä. Niin se vaan on uskovaiset.

Jos energia lisääntyy niin sitten jostakin on tullut lisää materiaa. Sitten kun polttoaine loppuu niin sammuu myös notski.
Miten tuossa voi olla kenellekkään jotain epäselvää?

Symbolisesti:
Inflaatiovauhti kyllä voi lisääntyä velaksi elämällä mutta näkymätön käsi ei tule ripottamaan taivaan mannaa. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja kaikki on suhteessa toinen toiseensa.

Hiukkaset kiihdytetään huimaan vauhtiin, mutta jos niitten vauhti ylittää niiden oman massan ne hajoaa siinä vauhdissa eikä ole mitään mikä törmää mihinkään. Ihan simppeliä tajuta.. miks se on muille niin vaikeaa?

Vierailija
Agison
En mee sen Higgsin hiukkasen takia kuitenkaan hammaslääkäriin - enää...
Joka menee - saa osallistua hiukkasen löytämisjuhlallisuuksiin, ja lihoneeseen lompakkoon, vammautuneen purukaluston ohessa.

Hä?
Ettäkö koe vaikuttais niin että paikat pomppii hampaista ja vakuutus maksaa korvauksia..
Sitten ei muuta kuin pillillä velliä ja tekarit..

Mä kyl toisaalta oletan tiedetyyppien iloisuudesta päätellen ettei ole tapahtumassa mitään erityistä, ellei siellä sitten ole ihan täysiä typeryksiä, umpihulluja tai .. niin, mistään muusta ei voi olla kyse, jos ihmiset voi nauraa hekotella silloin jos on suuri vaara..

Jolleivät sitten ole esmes LSD:llä huumattuja..

Juu.. ja taas esiin nousee se että pitäiskö tiedehenkilöiden sanohin luottaa kuin kirkkoherran tai piispan tai jumalan?

Mä en usko sanaakaan tuosta musta-aukkoteoriasta. Se on liian utopistinen ja järjenvastainen. Se ei ikäänkuin perustu mihinkään.

Ihmiset tarvitsee yleensä toki ihmeensä mutta mä en ole keksinyt niille vielä muuta kuin viihdekäytön. Multa ei ole ajatteleminen ikinä loppunut enkä mä tarvii mitään tajunnanlaajentimia kun on syntymälahja ymmärtää ja hahmottaa riittävän avaruudellisesti.

Vierailija

Mikään ei tietenkään estä leikkimästä ajatuksilla..

Olemme tottuneet perinteisesti siihen että törmäyksistä syntyy ääntä ja räjähtelyä, siis kun positiivinen ja negatiivinen törmää. Syntyy energiaa kun atomi halkeaa.

Mielikuvitella voi tietenkin että tapahtuis törmäys joka vaimentais äänet, valot himmenis.. vois tapahtua törmäys joka aiheuttais pimeyttä, äänettömyyttä, ei mitään..

Mutta kun sitä järkeilee niin mikä siinä törmäis ja mihin..

Keisarin uudet vaatteet ei tietenkään näkyneet ja jos tiedehenkilöt nyt naurussa suin väittää ns. tavallisille ihmisille että mitään ei kuulu eikä näy kun törmäysreaktion kuuluukin olla sellainen, niin kyse on tietenkin huijauksesta. oikea vuosisadan puhallus. Ei ihme että naurattais kun tavikset olis niin tyhmiä että uskosi.

Mä en naura tyhmyydelle. Enkä tyhjyydelle. En näkymättömille käsille, jne. Pidän kaikkea huijaamista moraalittomana ja typeränä. Erityisesti silloin kun siihen oletettavasti liittyy omaneduntavoittelua ihmisiä kusettamalla.
Vankilaan kuuluu valehtelijat ja varkaat.

Linnaan kuuluis moni uskovainen mutta yhtäläillä tieteen nimissä valehtelijat. Ei pidä antaa tittelien hämätä.
Mutta.. niinkauan kun toimitaan kokeellisesti ja kukaan ei väitä mitään varmaksi totuudeksi niin ihan ok.

Eihän kukaan vielä ole väittänyt että musta aukko on totta!

Vierailija
fenomenologi
Pönni

Eihän kukaan vielä ole väittänyt että musta aukko on totta!

http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=1060
Katso uutinen.
Antimateria ei ole antienergiaa, sillä on vain vastakkainen varaus.

Niin.. kun antimateria on energiaa ja antienergia on materiaa.

Älkää nyt hyvät ihmiset yrittäkö ajatella liian monimutkaisesti.. tai.. älkää ajatelko liian "löysästi"..

Mä olen katsellut kaikenalisia uutsia mutta en ole missään nähnyt uutosta siitä että info tai materia tai energia mikään sinällään lisääntyis tai vähenis universumista..

Mä voin antaa toisen polkupyöräni sille joka mahdollisimman yksinkertaisesti osais selitää päinvastaista kuin mitä minä sanon.

Kukaan ei osaa.
Nämä "keisarin uudet vaatteet" on sellaista ohutta, harsomaisat selitysten, "sivistyssanojen", merkitysten ja muka algoritminen verkkoa että ne kaikessa monimutkaisuudessaan, suurina, isoina ja laajoina näyttävät mahtavalta mutta kyse on taas siitä että on vaan parvi jonka yksilöt voi napsia pois ja jäljelle jäänyt on realistista ja se on se vallitseva totuus mitä mä väitän.

Toki meidän planeetta voi luhistua ja koko universumimmekin. Toki voi olla jopa rinnakkaisuniversumeja. Mutta niinkauan kun niiden infosta ei tapahdu kontaktia tänne.. tai mikäli on vain ääretön universumi jossa ei ole reunoja (niinkuin minä oletan olevan) niin ei ole muuta kuin tämä mitä on.

Onhan tämä tavallaan kuin harha mutta.. "sun kanssas katson maailmaa ja samaa unta nään".. vaikka en aamulla tietäiskään mistä herään..

Vierailija

Lainaus annetusta linkistä:

"19.10.2002
Linnunradan musta aukko varmentuu
Linnunradan keskuksesta tuleva voimakas röntgensäteily antoi jo 30 vuotta sitten aiheen olettaa, että keskuksessa on valtava musta aukko, johon syöksyvä aine lähettää kuumentuessaan röntgensäteilyä.
Todisteita Linnunradan mustasta aukosta on nyt saatu myös toisella tavalla, Nature-tiedelehti kertoo. Saksalaisen Rainer Schödelin johtama tutkijaryhmä seurasi kymmenen vuoden ajan erään tähden liikettä lähellä Linnunradan keskusta. Mittaustuloksista voitiin laskea, että tähti kiertää keskuksen kerran viidessätoista vuodessa. Lähimmillään keskusta se on siitä vain 20 miljardin kilometrin etäisyydellä. (Pluton etäisyys Auringosta on keskimäärin kuusi miljardia kilometriä.) Kymmenen vuoden havainnot kattoivat tähden kiertoradasta kaksi kolmannesta, joten ratatietoja voidaan pitää luotettavina.
Kiertoaika ja lyhin etäisyys johtavat päätelmään, jonka mukaan radan sisäpuolella on massaa noin kolmen miljoonan Auringon verran. Todennäköisin selitys on yksi suuri musta aukko. Muita vaihtoehtoja ovat monta pientä mustaa aukkoa tai valtava määrä neutronitähtiä. Ne kuitenkin törmäisivät näin ahtaalla alueella ennen pitkää toisiinsa ja muodostaisivat suuren mustan aukon. Löydöstä kertoo myös muun muassa Space.com -verkkolehti ja suomen kielellä Avaruus-verkkojulkaisu."

Musta aukko..
Mä voisin sanoa että höpöhöpö.

Vaihtoehtoja luetellaan ja kyseessä ehkä on musta aukko.. suuri tuntematon.. mutta mitäänhän ei tiedetä vielä.. sekin että koko teoria on päin persettä, sekin on mahdollista.

Siihen voidaan vain uskoa.

Vierailija

Kun tota.. mikä voima syöksisi ainetta kohti linnunradan keskusta.. vetovoima.. työntövoima.. mikä vetää, mikä työntää? Sähkövaraukset.. plus ja miinusvaraukset..

Jonkin pitää synntyttää se voima, jostakin pitää jonkin laittaa liike alkuun ja todennäköisesti liike hidastuu jossakin muualla vaikka se menis niinkuin tornado..

Ok.
Mä olen nähnyt vain kuvia jostakin monitorilta siitä mikä olis linnunrata.. oon mä akvaarioplanetaariossa käynyt Särkänniemessä ja nähnyt demonstraatiota universumista ja linnunradasta jolla elelen tätä pienen ihmisen elämää.. olen siis yks ihmiseksi sanottu tyyppi tämän liinunradan "tornadon" sisällä ikäänkuin kiitämässä mieletöntä vauhtia kohti jotain mustaa aukkoa..

Jostakin syystä vaan ei ittestä tunnu erityisen huimaavalta olla täällä maan kamaralla.. senverran herkkä toki olen että jo vaikka puuhun kiivettyä alkaa huimata. Sitten sen jo aistii että lujaa mennään ja kieputtaa.. mutta ei muuten. Monet ei huomaa mitään vaikka heiluis Eiffeltornissa huipulla. Sitä mä vaan en ymmärrä miten ihmiset voi korkeissa torneissa olla jotka huojuu ja ihan pirusti kun ne on oikein korkeita?

Musta-aukko.. työnimi "tornadon" keskukselle.. Mutta toisaalta.. myrskyn silmässähän on aina tyventä. Reunamilla tapahtuu paljon hurjempia.

Mun perspektiivistä aurinko on aurinkokuntamme kesks, city, mutta ehkä mä kattelen väärästä perspektiivistä ja city onkin sit se missä on ihan tyventä eikä tapahdu oikeestaan mitään..

Uusimmat

Suosituimmat