Matrix-unen psykologinen synonyymi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Näin unta, jossa olin jostain syystä Jamaikalaisessa vankilassa. Kuitenkin tästä ystävälleni kertoessa selvisi, ettei kyseinen uni ilmeisesti ollutkaan lucidi. Empiirisiä kokeita unessa suoritettuani kuitenkin huomasin, että esineet menevät toisista esineistä läpi, kunhan ne kohtaavat oikealla voimalla. Näin siis heittäydyin muurista oikealla nopeudella läpi ja pakenin.

Tämä kuulostaa lucidilta, mutta en ollut unen aikana tietoinen siitä, että olen unessa. Minä vain ajattelin unessa, ja jossakin vaiheessa kävi toki epäilyttämään, että miksi olen vankilassa. Mutta vankila oli niin karu, että oletin menettäneeni muistini kuulusteluun liittyvässä, todennäköisessä mukiloinnissa. Eli täytin "todellisuuden" aukot todennäköisimmillä selityksillä.

En löytänyt mistään oikeaa termiä kontrolloidulle unelle, jossa ei kuitenkaan olla tietoisia unesta. Tietäisikö joku?

Kommentit (3)

Vierailija

Ei lucid ole ainut mahdollisuus tehdä yli-inhimillisyyksiä unissa. On lucidkin unta; en sanoisi, että tuota untasi voitaisiin määritellä mitenkään eriäväksi.

E: Eli, tuskinpa tuolle on mitään erityistä termiä.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Jep, unissa tekee monesti kaikkea vallan yliluonnollista. Lucid se on silloin kun oikeasti ajattelee ihan tietoisesti "hei, tämähän on unta.. näen unta, tämä kaikki on minun omaa mielikuvitustani." Eli eiköhän tuo ihan normaalia unta ollut.

くそっ!

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007

Tästä tuli mieleeni nuorena harrastamani meditaatio. Harjoitin meditaatiota parin vuoden ajan. Päivittäinen harjoitteluaika vaihteli, mutta puoli tuntia oli aika normaali. Se oli aika, jossa ehti puhdistamaan ajatukset päivän tapahtumista ja paineista. Meditointi oli hyvin positiivinen kokemus, mutta valitettavan aikaa vievä.

Unien näkemiseen tämä liittyy siten, että pystyin tuona aikana ja vuoden verran vielä meditoinnin lopettamisen jälkeen muistamaan yölliset uneni ja jopa ohjaamaan niitä. Vähitellen tuo taito katosi.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Uusimmat

Suosituimmat