3. Maailmansota! Shakkiin HAAMUNAPPULA!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli tämä sääntö, jonka olemme jo nähneet joissakin leffoissa, joissa ei ole hyötyä siitä, että pääset ENSIN hyökkäämään!

Eli YHDEN(lukumäärästä voidaan neuvotella) nappulasi, jossain pelin vaiheessa, voit ottaa takaisin sillä säännöllä, että se liikkuu kuin ennenkin, mutta sillä syöminen/lyöminen tuhoaa molemmat tai sen lyöminen tuhoaa molemmat...

Yhden >poistetun< nappulan koroittaminen HAAMUKSI vie yhden siirron, ja sen voi pistää mihin muuhun tahansa paikkaan kuin suoranaiseen shakkauspaikkaan...

EDIT: Eikä tietenkään minkään nappulan päälle suoraan.
Itseasiassa varmaan oman nappulan saisi korvata HAAMULLA...

=>23. SHe2, haamusotilas... (jota EI voi koroittaa edelleen kuningattareksi enää)
=>29. - RHf3, haamuratsu, liikkuu kuin tavallinen ratsu
=>30. - LHh8, haamulähetti,
=>49. - THd1, haamutorni...

Tätä nappulaa merkitään jatkossa PIENELLÄ kirjaimella: s,l,r,t,d,k

Haamukuninkaankin voi tehdä...
Näin pelistä pitäisi heti ottaa revanssi... eikä 1-kuolinisku riitäkään enää!

Toki luonnollisinta olisi koroittaa haamuksi siinä ruudussa, missä nappula tapettiin...

Kommentit (6)

Vierailija

Ja ellette tienneet kaikissa Agisonia vastaan käydyissä otteluissa on mahdollista passata, ja jos on siirtänyt ensin kuningasta, se antaa vapauksia sotilaille ja ratsuille(KNIGHTEILLE, ja voipa lähettikin siirtyä yhden vaakatasossa tämän jälkeen).

Laki-aki vauhdissa, mutta kuka on TUOMARI, tuo Ari vai Mari vai Tuomas?

Neljäs kerta toden sanoo: UOLEVI!

Vierailija

Mutta siis, "Sakkimies"!
Daami on nyt 8. De2:ssa Valkean kuninkaan tullessa takaisin haamuna...(edellisessä läpikolutuissa De3:ssa)
(Väite: Olin toki pelannut tuon variaation itsekin jo 33. siirtoon asti...)

(ELI KUNINGAS EI VOI LYÖDÄ ENÄÄ NAPPULAA)
(Mikäli on haamu eikä elossa)
(KRISTUS TULI TAKAISIN!)

Itse olen kuollut sekä hammaslääkärissä, että hyppimällä lasinsirujen päällä...

Itse asiassa ihmettelen mix niin moni selviää hammaslääkäristä hengissä?

5-7 kertaa kuollut Agison!
Hävisinhän yhden Tempon tuossa pelissä, jonka siis perätin, ENKÄ SUOSTU myöntämään että tuo virhe on PAKKO KUMULOIDA, vaikkapa paha korttisi niin väittääkin!

Ettei olisi kristus jo 1. tulemuksessaan noin kuollut... Hän on/oli se Joosua, joka eli Mooseksen jälkeen... Myöhemmin reinkarnoitui Nooa, Daniel, Job kautta Melkisedekiksi, Mikael Nostredamukseksi ja viimein... Keneksi?

Vierailija
sakkimies
otetaan uusiksi!! siirsit daami e2?? vastaan Le7 käytämme kai muuten normaaleja sääntöjä...

8. De2 Le7
9. d3

piti estää sotilaasi eteneminen taas, ja tehdä ratsulle reikä!

Itse asiassa kysyin Karpovilta että mikä taso on 2800 ja hän sanoi, että se on shakkikerrontaa...
Kun nappulat on määritelty pelin alussa ihmisiksi, niitä voi liikutella! Ja se aiheuttaa ajatusmaailmoissa kertomuksia...

Alle 20-vuotiaat(IKÄ EI KOKO) ovat armotta tuomitut sotilaiksi...

Kuka nyt liikkui? Ettei olisi ollut Pekka? Siellä Hän kuuntelee 3. taivasta: Tuleeko lyödyx?

Suunnittellaan siellä Ratsun/Ritarin siirtoa...
Aika ihmeitä saat tehdä, jos TASAPELIN tällä kertaa aiot multa viedä!

Haamun olisin toki voinut ottaa peliin
9. Se4H, mutta annetaan olla... Haamu on joko näkyvä tai näkymätön!
9. d3 siis...

Vierailija

Peli alku meni näin...
Agison vs. Sakkimies
1. e4 c5
2. b3 Rc6
3. Lb2 e5
4. Rf3 d6
5. c3 f5
6. Dc2 fxe4
7. Dxe4 Rf6
8. De2 Le7
9. d3 ???

Oletko Sakkimies vielä linjoilla? Niin pakottavaa 3-5 tempon voittoa et nyt tule saamaan - kuin viimex!

Peloittelin haamunappulalla 9. Se4H, mutta sellaista sääntöä ei vielä virallisesti ole, mutta saahan sitä pelata toki ihan miten tahtoo! Mielekkäintä peli tietysti on, kun mennään ihan sääntöjen mukaan...

15. siirto oli viimex multa katastrofi...

Uusimmat

Suosituimmat