Mitä ihmeen hulluja?

Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007

Tänään kun olin nousemassa rullaportaisiin, edessä oleva ukko kaatui suoraan taaksepäin, flat on his back. En ehtinyt ottaa kiinni. Siitä pelästyneenä ukon mummo kaatui suoraan äijän päälle. Luulin ukon saaneen sydärin, koska kaatui niin suorana, eikä reagoinut ollenkaan nostaessani häntä. Ei ollut mitään mahdollisuutta nostaa molempia itseäni painavampia vanhuksia, yritin vain estää heidän hiuksia ja vaatteita joutumasta liikkuvien portaiden imuun. Huusin: Apua, auttaakaa! Kun ensimmäinen ihminen tuli ostarin ovesta näköpiiriin, käveli hän suoraan ohi. Toinenkin käveli ohi, nopeasti. Onneksi sain pian viereisestä liikkestä pari huutoni kuullutta itseäni ronskimpaa kaveria ja yhden naisen jeesaamaan.

Onneksi ukko ei saanutkaan sydäriä, oli vain jostain muusta syystä hiljaa ja liikkumaton. Ainoa vamma oli pieni vekki mummelin kädessä.

Kysymys kuuluu: Mitä saatanan idiootteja nämä ohitse kävelleet ihmiset olivat? Fysiikasta, vaatteista ja hiuksista päätellen olivat täysin kykeneviä auttamaan. WTF. Voiko olla niin kiire?

Mulgeron

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Ihmiset ovat oikeasti melko välinpitämättömiä. Ihan normaalia. Mitä suurempi kaupunki, sitä vähemmän ketään kiinnostaa muiden asiat. Eiväthän ihmiset muutenkaan ole tekemisissä ventovieraiden kanssa esimerkiksi työmatkalla. Työmatkalla saattaa kävellä satojen ihmisten ohi päivittäin etkä tunne ketään heistä. Ventovieraista tulee ihmismassaa, ja ketä tuntematon ihmismassa kiinnostaisi? Lisäksi useimmat ovat varsin itsekkäitä muutenkin. Poikkeavat tapaukset leimataan usein "hulluiksi". Sitten kotona naureskellaan kuinka joku spurgu oli taas sammunut puiston penkille taikka kuinka joku naurettavan näköinen hippi istuskeli keskellä jalkakäytävää mitä lie protestoinut. Laki tietysti velvoittaa auttamaan hädässä olevaa, mutta eihän niistä aina saa selvää.

Jees, itse ajelen mukavasti autolla, niin ei tarvitse kärsiä epämääräistä ihmislössiä täyteen ahdetuilla kaduilla ja ruuhkabusseissa. Siellä on seassa kurjiin vaatteisiin pukeutunutta tavallista kansalaista mutta myös sitäkin kurjempaa humalaista, köyhää ja vieraita kulttuureita hölisemässä kummallista mongerrusta. Ei tarvitse väistellä lanttia pummaavia alkoholisteja eikä kerjäläisiä ja saan valita itse myös musiikin jota kuuntelen, etnisten viulujen vingutus ei oikein kiinnosta.

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007

Niin, ihmiset ovat mitä ovat. Nämä "pelastamani" vanhukset olivat muuten kaikkea muuta kuin spurgun näköisiä. Ja ne ohi kulkeneet ihmiset, he olivat tulossa ostariin sisälle, ilmeisesti oli kiire kauppaan.

Mulgeron

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007

Siina nurkassa olevat rullaportaat ovat täysin syrjässä. Kyllä ne ihmiset tiesivät, ettei kukaan mukaan ollut siinä vaiheessa tulossa apuun.

Mulgeron

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Kun muutin Helsinkiin niin ensimmäisessä työpaikassa tällä paikkakunnalla oli puhelinvaihteessa. Siellä kaikenlaisia soittajia soitteli ja kerran tapahtu sillain että joku oli laittanut uuden parkettilattian ja remontoinut keittiötä hienoksi. Sitten poralla porannut vesiputkeen ja piti saada huoltomiestä paikalle jonka sai järjestettyä varttitunnissa paikalle.

Kuitenkin työaika oli juuri päättymässä vaikka oli hätätilanne kyseessä. Rahaa joku menettää sekunneissa ihan sikana kuten voi kuvitella.

Toimiston naiset jotka olivat pomoinani ja vastuussa toimistossa järjesteli mun kanssa tätä juttua. Sitten kun kello löi tasan niin naiset löi hanskat tiskiin että nyt lähettiin kotia. Yritin saada vähäksi aikaa ylitöihin ja itsekkin tarjouduin jäämään kun hätätilanne oli.

Mutta kun ei käy. Puhelin vedettiin seinästä vaihteeseen.

Lähtivät kotiin ja itsenikin sitten oli pakko lähteä.

Jäi siitä paha mieli. Ajattelin vain että isoissa kaupungeissa ihmiset ei ole niin stoalaisia mitä pikkukaupungeissa.

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007

Tämä ei kyllä ole mikään iso kaupunki. Itse asiassa ihmiset tuntuvat olevan hyvinkin ylpeitä omasta junttiudestaan ja siitä kuinka Helsingissä (jossa tuskin monet ovat edes käyneet) kaikki on niin ikävää ja ihmisillä on väärä asenne, paskat.

Tuo tarinasi, barbaari, on kyllä tietysti ihan samaa settiä kuin mitä täällä.

Mulgeron

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
Alveron
Tämä ei kyllä ole mikään iso kaupunki. Itse asiassa ihmiset tuntuvat olevan hyvinkin ylpeitä omasta junttiudestaan ja siitä kuinka Helsingissä (jossa tuskin monet ovat edes käyneet) kaikki on niin ikävää ja ihmisillä on väärä asenne, paskat.

Ei tietenkään pidä yleistää mutta on siinä jotain perää kuitenkin. Varsinkin tässä minun esimerkkitapauksessa.

Vierailija

Alffat osuu harvoin hätiin kun niillä on vielä kiireempi kun taviksilla.
Se on kauheen häkellyttävää ja pelottavaa kun joku huutaa apua.
Sitä ei lue enää kässärissä.

Kässärissä lukee: "Ota ittees niskasta kiinni" tai, "Ota pilleri" (''ttu)..

Hulluja on aika vähän mutta välinpitämättömyyttä on paljon.
Ongelma on siinä ettei katuvälittämisestä makseta mitään.

Siis.. ihmiset on niin itteensä täynnä että ne ei auta jos ne ei saa siitä rahaa.
Ei mikään uus ilmiö.
Semmoista se on aina ollut.
Harvat välittää.

Ihmiset on yleensä ihan *seestä. Siks mä en tykkää ihmisistä.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Nääh..mulla ei ainakaan ole mitään epäkohteliaita kokemuksia. Oon nähy kun kaatuneita juoppojakin on autettu. En tietenkään tiedä että mitenkä usein mutta kuitenkin, kyllä olen avuliaita ihmisiä tavannut.Heitinpä kerran 10 pennisenkin mäkeen, kun ei kiinnostanu sillo semmoset hilut, kun ei tehny niillä mitään niin sitten joku ukko nosti sen ja anto sen mulle että" hei, sulta putosi rahaa", otin mä sit sen kohteliaisuus syistä. Kaikenlisäksi autoilijatkin ovat ystävällisiä jalankulkijoille, kun monasti pysähtyvät suojatien eteen että jalankulkija pääsisi eteenpäin.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Pönni

Siis.. ihmiset on niin itteensä täynnä että ne ei auta jos ne ei saa siitä rahaa.
Ei mikään uus ilmiö.
Semmoista se on aina ollut.
Harvat välittää.

Ihmiset on yleensä ihan *seestä. Siks mä en tykkää ihmisistä.

Taas kauheata yleistystä..

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007

Itse pidin ilmapiiristä Helsingissä enemmän. Mielestäni monet landet tulkitsevat juuri ihmisten kiireen isoissa kaupungeissa välinpitämättömyydeksi, aivan turhaan.

Yleistyksiä voi tehdä suuntaan jos toiseen. Samoja piirteitä on ihmisissä kaikkialla, keskustellaan niistä.

Mitä ajattelee ihminen, joka kävelee ohi? Katuuko hän? Iskikö paniikki? Eikö hän vain välitä? Pitäisikö muuttaa asennetta?
Tärkein kysymys on varmaan, miksi ajatellaan, että joku muu hoitaa homman? Jumala, isä, äiti, random ohikulkija? Tämä liittyy moneen asiaan ihmisen toiminnassa.

Ajatteleeko pienen lapsen vanhempi vastuun yhteisöstä olevan siirretty muille ja itsellä on siinä vaiheessa vastuulla vain omat kersat (intressit)? Olettaisin tämän päiväisillä ohikulkijoilla olevan omia lapsia, siltä näyttivät. Tärkeitä ja ylpeitä ihmisiä.

Mulgeron

Vierailija

Jos haluaa olla menestyvä, ei siinä kauheasti autella mummeleita. Ihmiset laskevat sen varaan, että kyllä joku muu auttaa.

Jos olisi jotain yleishyödyllisiä tehtäviä, niin kaikki pakenisivat paikalta, koska parempi välttää ylimääräisiä töitä kuin tehdä niitä. Mikäli henkilö on liian höveli, niin hänhän painaa kohta niska limassa ilmaiseksi duunia porukoille "hyvää hyvyyttään" eli omasta tyhmyydestään.

Motiivi on tärkeä tekijä. Kyllä pomon farkkuja nuollaan hyvinkin tarkkaan, mutta muulla ei sitten niin kauhean väliä olekaan. Työkaveria voi auttaa ehkä jonkin verran, mutta siitä jää tietysti palvelusvelkaa.

Elämä on rankkaa. Jos menet hieromaan kauppoja ja vaikka maksaisit paljonkin, mutta vastapuoli ei halua kauppaa tehdä, kauppaa ei synny vaikka kuinka itkisit tai olisit hädässä. Jos asunto menee pakkohuutokauppaan, se on voi voi, tulee korkeintaan häätö. Työpaikkaakaan et saa, jos et saa. Mankuminen ei auta.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Ei kaupungissa kuulu liikaa huomioida muita. Eikä kaikkia voi huomioida koska ihmisiä on tuhansia.

Tampereellakin tulee aina ihmisiä vastaan mitä koskaan ei edes ole nähnytkään. Niin miksi täitä tarvitsee mitenkään huomioida?.

Sama pätee muissakin kaupungeissa ja isommissa paikoissa.

Ilmiö on myös ihan kansainvälinen ja joka paikassa missä on riittävästi ihmisiä niin juttu on samanlainen.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Alveron
Itse pidin ilmapiiristä Helsingissä enemmän. Mielestäni monet landet tulkitsevat juuri ihmisten kiireen isoissa kaupungeissa välinpitämättömyydeksi, aivan turhaan.

Yleistyksiä voi tehdä suuntaan jos toiseen. Samoja piirteitä on ihmisissä kaikkialla, keskustellaan niistä.

Mitä ajattelee ihminen, joka kävelee ohi? Katuuko hän? Iskikö paniikki? Eikö hän vain välitä? Pitäisikö muuttaa asennetta?
Tärkein kysymys on varmaan, miksi ajatellaan, että joku muu hoitaa homman? Jumala, isä, äiti, random ohikulkija? Tämä liittyy moneen asiaan ihmisen toiminnassa.

Ajatteleeko pienen lapsen vanhempi vastuun yhteisöstä olevan siirretty muille ja itsellä on siinä vaiheessa vastuulla vain omat kersat (intressit)? Olettaisin tämän päiväisillä ohikulkijoilla olevan omia lapsia, siltä näyttivät. Tärkeitä ja ylpeitä ihmisiä.

Ihmisellä aina vastuuta vaikka ei olisikaan oma vika.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Dredex

Jees, itse ajelen mukavasti autolla...

Olet melko ristiriitainen kirjoittaja, tiesitkös sen?

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007
tiäremiäs
Ei kaupungissa kuulu liikaa huomioida muita. Eikä kaikkia voi huomioida koska ihmisiä on tuhansia.

Tampereellakin tulee aina ihmisiä vastaan mitä koskaan ei edes ole nähnytkään. Niin miksi täitä tarvitsee mitenkään huomioida?.

Sama pätee muissakin kaupungeissa ja isommissa paikoissa.

Tuo on hyvä juttu isoimmissa kaupungeissa, ihmiset eivät tuijota. Ei se ole välinpitämättömyyttä. En ikinä totu junttien tuijotteluun, se ahdistaa ihan oikeasti.

Mulgeron

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat