Mainonta

Seuraa 
Viestejä1161
Liittynyt20.11.2006

Tämä ketju keskittyy nykyiseen mainonnan ylilyönteihin.

Tänään kotia tullessa, ihmettelin naapurin ovessa ollutta lappua.
"Kaupungilla puhutaan, että televisiossasi voisi olla 4 kertaa terävempi kuva.

Katso vaikka:
"http://www.e*i*a.fi/HDTV"

Ensin ihmettelin että naapuri jättänyt jonku omituisen lapun oveen jostain syystä, mutta katsahdin ympärille--> Joka ovessa kyseinen lappu! Ja tulin kuitenkin kotia n. 22.30, joten joko naapureillani ei ole elämää tai tämä häiritsijä on ollut liikkeellä myöhään. Kerrostalomme on vielä ns. lukittu, eli sisään ei pääse muuten kuin avaimen omaamalla tai joku aukeisee oven. Yleiset ovet lukossa 24h/7 (siis ovet joista pääsee rappukäytäviin). Lisäksi mainos kirjoitettu ns. muistilapulle käsialalla jota voisi erehtyä vaikka naapurin kirjoittamaksi. Kirjoitusvirheet löytyivät lapusta kuten lainauksestakin!

Tämä on mielestäni mainostamisen överein ylilyönti, mitä on tullut vastaan! Postilaatikossani lukee jo ei mainoksia, silti tulee mm. kaapeliyhtiöiden mainoksia kirjeellä. Markkinointikieltoa en ole tehnyt, mutta vähintään kerran kuussa joku soittaa ja kauppaa vaikkapa boksereita tai partahöyliä (huhhu).

Mulla rupesi kyllä kiehumaan kyseisen mainonnan osalta ja haluaisinkin kysyä voorumilaisten mielipiteitä yllä olevaan toimintaan. Ja muihin mainonnan ylilyönteihin. Tälläiset tapaukset liikkuvat mielestäni laittomuuden rajamailla...

Sanottakoon vielä että yhtiö mainonnan takana on Letterbox.fi. Tuntuu että taidan huomenna ottaa yhteyttä kyseiseen puljuun!

Sivut

Kommentit (69)

Vierailija

Meillä oli ovessa kuukausi sitten erään valokuvaliikkeen mainos samalla tavalla. Ei tuntunut hauskalta, ei. Jos olet lomamatkalla ja lappu on ovessasi pari viikkoa, niin onko parempaa konnakutsua olemassakaan.

Elisan mainos on saanut kuuluisuutta muuallakin.

author="<a href="http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Elisa+liimasi+mainostarroja+kotien+oviin/1135239567773?ref=rss">Helsingin Sanomat</a>" kirjoitti:
Elisa liimasi mainostarroja kotien oviin

Elisa on aloittanut kampanjan, jossa se on liimannut tarralappuja asuntojen ulko-oviin. Asiasta kertoi perjantain Aamulehti.

Tarralapuissa mainostetaan Elisan teräväpiirtokanavia, ja niitä on jaettu ainakin Ylöjärvellä.

Tarralappu lähtee irti ovesta helposti eikä jätä liimajälkiä.

Elisan henkilöasiakkaiden markkinointijohtaja Kaj Wasastjerna kertoi Aamulehdelle, että tarramainoksia on alettu levittää elokuun puolivälistä alkaen kokeilumielessä alueille, joissa on kaapelitelevisioverkko.

"Tavoittelemme huomioarvoa. Voisin kuvitella, että omaan oveen liimattu mainos huomataan helpommin kuin vaikkapa lehti-ilmoitus", Wasastjerna sanoo. Hän ei ole vielä saanut palautetta mainoksista.

Vierailija

Mainosmies syö pöydässämme.
Muistaakseni mainontaan käytetään rahaa Suomessa yhtä paljon kuin maanpuolustukseen. Riittäisikö vähempi?

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
kataja
Muistaakseni mainontaan käytetään rahaa Suomessa yhtä paljon kuin maanpuolustukseen. Riittäisikö vähempi?

Sääkö sen maksat?

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
CE-hyväksytty
kataja

Sääkö sen maksat?

Kyllähän se tietenkin tuotteiden hinnoissa maksetaan.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Phony
Meillä oli ovessa kuukausi sitten erään valokuvaliikkeen mainos samalla tavalla. Ei tuntunut hauskalta, ei. Jos olet lomamatkalla ja lappu on ovessasi pari viikkoa, niin onko parempaa konnakutsua olemassakaan.

Tuo konnakutsupointti kannattaisi tuoda esille ihan virallista reittiä.

Muuten luulisin tuollaisen mainonnanmuodon olevan aika tehokas. Aiheuttaa varmasti ärtymyssä monissa, mutta jää yhtälailla mieleen päinvastoin kuin useimmat muut mainokset, joita ei viitsi vilkaistakaan.

Vierailija

On havaittu moista mainontaa myös meidän taloyhtiössä. Kesällä oli joka oveen laitettu joku turha mainos. Olisko ollu just joku tv-kanavia mainostava A5-kokoinen mustavalkokopio.

Vaikka postiluukussani lukee "Ei mainoksia", niin eihän se kai sitten koske itse ovea.

Mihinkähän tästä tulisi valittaa? Onko se kuluttajavirasto?

Vierailija
Sääkö sen maksat?

Ole iloinen, jos sinä et, arvoisa kuluttaja.
Ovat meille antaneet noin ylevän tittelinkin.

Mainonta perustuu toistoon eli jankutukseen. (Saksassa sitä sanottiin taannoin propagandaksi.)
Me maksamme heille, että he jankuttavat meille.

Vierailija
Aweb
CE-hyväksytty
kataja

Sääkö sen maksat?

Kyllähän se tietenkin tuotteiden hinnoissa maksetaan.

niinpä...

ja sitten etsimään mainonnasta vapaata tuotetta...
siinä meneekin joku tovi...

vaan mainontaa aliarvioidaan usein...
"miks pittee nuin renkuttaa tota maanosta"
ja kun tutkitaan paljonko kampania on lisännyt
myyntiä voidaan löytää 30% lisääntynyttä myyntiä...

miksi me ostamme tuotteita joita mainostetaan...
turhaan ei mainontaan rahaa laiteta...
aloita jo tänään kampania..
"osta vain ei mainostettuja tuotteita"

Vierailija
tiäremiäs
Itse ainakin myyn omasta ovestani mainostilaa, se on vähän sama juttu kun joku varastaisi mun tuotetta. Jos siihen joku ilmaiseksi liimaa jotain.

Tässä voisi soveltaa näitä yksityisiä parkkifirmoja. "Liimaamalla mainoksen oveen hyväksyt samalla seuraavat ehdot:"

Vierailija

Minua on jo pitkän aikaa v##uttanut mainokset. Telkkarissa ja radiossa niitä tietysti pörrää, mutta ne ovat tässä 2000-luvun aikana levinneet peittämään bussit, ratikat ja jopa työmaat.

Nettisivuille tungetaan vilkkuvia, välkkyviä ja pahimmassa tapauksessa jopa mölyäviä mainoksia -- kuka sietäisi lukea Hesaria, jos silmäkulmassa koko ajan vilistäisi jotain?

Mitä tuo mainonta yhteiskunnasta kertoo? Ovatko ihmiset niin typeriä, että heille pitää kertoa, mitä he tarvitsevat? Minä koen sen lähinnä loukkaavana, siksi tietoisesti vältänkin ylimainostettujen ja ärsyttävästi markkinoitujen tuotteiden tai palvelujen hankkimista.

Epäilen tuon mainosten hyödyn olevan pääasiassa kusetusta. Tottakai MAINOSTAJAT pitävät huolen, että mainoskampanjoiden sanotaan aina tuovan lisää asiakkaita eli rahaa. En voi kuitenkaan uskoa olevani ainoa ihminen, jolle mainokset ovat pääasiassa ärsyttäviä. Enpä tosin kuulukaan mihinkään kohderyhmään, joten häviän pelin siinä mielessä. Joudun kuitenkin sitä ulosteryöppyä jatkuvasti katselemaan.

Bisnesmaailmassa on vain laajan skaalan pyramidihuijausta. Koulussakin opetetaan, että jokainen työntekijä on markkinoija ja yrityksen pitää laajentua jatkuvasti; kuinka järkevää ja mahdollista se on? Maailmasta meinaa ruoka loppua ja liikemaailmassa hehkutetaan vaan uusien tarpeiden luomista kuluttajille -- jotta heistä saadaan pumpattua vielä enemmän rahaa ulos! Joskus tuntuu, että näiden "bisneskuninkaiden" mielestä maailma on täydellinen vasta, kun kaikki maailman ihmiset markkinoivat toisilleen mainoksia.

Lyödään vetoa, että tälle ovikampanjalle -- joka ei muuten ole ensimmäinen tai ainoa laatuaan -- ei tule mitään seuraamuksia. Miksei kukaan puutu tuollaiseen?

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Cubemon

Epäilen tuon mainosten hyödyn olevan pääasiassa kusetusta.

Vaan se ei ole. Suurin osa ostamistamme tavaroista perustuu puhtaasti mielikuvamyyntiin. Kilpailijoita on niin paljon, ettei niistä voi erottua suuren massan silmissä kuin mainonnalla. Mm. muoti on puhdasta mainontaa, seuraa miten ihmiset sen perässä seilaavat.

Tämä ei tarkoita sitä, etteikö minua ärsyttäisi mainonta ihan yhtä lailla.

Vierailija
Cubemon
Koulussakin opetetaan, että yrityksen pitää laajentua jatkuvasti; kuinka järkevää ja mahdollista se on?

Kurjaa. Eikö ne ole kuulleet vieläkään kuplasta ne opetussuunnitelmia luovat.

Cubemon
Lyödään vetoa, että tälle ovikampanjalle -- joka ei muuten ole ensimmäinen tai ainoa laatuaan -- ei tule mitään seuraamuksia. Miksei kukaan puutu tuollaiseen?

Tarpeeksi kovasanainen eukko ei ole kyrpääntynyt niihin lappuihin vielä.

Vierailija
Aweb

Suurin osa ostamistamme tavaroista perustuu puhtaasti mielikuvamyyntiin. Kilpailijoita on niin paljon, ettei niistä voi erottua suuren massan silmissä kuin mainonnalla. Mm. muoti on puhdasta mainontaa, seuraa miten ihmiset sen perässä seilaavat.

Tarkoitat tuolla varmaan, että ihmiset ovat typeriä laumasieluja?

Minä ostan kaupasta hajusteetonta ja väriaineetonta saippuaa, logottomia paitoja, ominaisuuksiltaan minulle sopivinta elektroniikkaa ja elintarvikkeetkin ovat halvinta mahdollista, kunhan olen ensin todennut ne käyttökelpoiseksi.

Kaikkea ei voi itse kokeilla, mutta se ei suinkaan tarkoita sitä, että olisi järkevää uskoa mitä pelkästään rahaa himoitseva kauppias tuotteestaan väittää.

Äemänkäki
Seuraa 
Viestejä1161
Liittynyt20.11.2006
tiäremiäs
Itse ainakin myyn omasta ovestani mainostilaa, se on vähän sama juttu kun joku varastaisi mun tuotetta. Jos siihen joku ilmaiseksi liimaa jotain.

Sä oot kyllä nero! Kuuluu ehdottomasti tieremiehen parhaisiin letkautuksiin!
Pitäisi ehkä soittaa kyseiseen firmaan ja uhkailla että mitenkäs kun olette luvatta liimailleet mainoksia mun mainos-taululle?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat