Lopetan turhan ajattelun

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Lopetan turhan ajattelun ja hyödynnän turhakin ajattelun hyödyllisessä asiassa.

Hyötysuhde kasvaa.

Sivut

Kommentit (18)

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

Haittaava ajattelu pois ja keskittyy realistisiin asioihin. - Pahin ihmisillä on mielestäni riivaavat määritteet, jotka ahdistavat heidän todellisuuttaan liiaksi, vaikka niiden pitäisi vain siististi tiedottaa, missä liikutaan ja miten, miten asiat ympärillä ovat, eikä kaasuunnuttaa aivoradoista liiallisen paskoottiisia.

No, joo... z. Kakkaa suusta ja päästä...mikä oli takapuoli? -p

Hyvin polkee.

David
Seuraa 
Viestejä8875
Liittynyt25.8.2005
tiäremiäs
Hyötysuhde kasvaa.

Yrittänyttä ei laiteta - pakkaa vaan käydä samalla tavalla kuin joillain tupakoinnin lopettamisessa. Tavoistaan on vaikea päästä eroon, nimim. kokemusta on. Tupakoinnin lopettaminen tosin kävi helposti, turhan ajattelemisen kanssa tuntuu olevan suurempia vaikeuksia.

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

Vaikka MINÄ pystynkin tekemään kattavampia psykologisia lausuntoja, kuin kukaan paikallisista puoskareista. En heitä voisi kuitenkaan asiassa haastaa, koska minä vain olen se yhteiskunnan "paska" heidän silmissään ilman tutkintoa tai pystyvyyttä siihen muistiteokseen... + näin ollen eivät koskaan tule ottamaan kertomiani asioita todesta.

Se mikä tässä "antaa" suurimman totuuden nauraa, on lukea ja ymmärtää heidän lausuntonsa ja miksi ovat ne tehneet, miten... Olisiko sitten aina kyse vain miehisestä voittotaistelusta? Ja kiinnostaisiko, mutta näin tapahtuessaan voin ainakin olla "itseeni" sopivan tyytyväinen.

Toisinaan kuitenkin rasittaa ihmisten huutelut: "minä en ymmärrä". ja se joskus heikkona hetkenä raivostuttaa minua.

Hyvin polkee.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
slam
Haittaava ajattelu pois ja keskittyy realistisiin asioihin. - Pahin ihmisillä on mielestäni riivaavat määritteet, jotka ahdistavat heidän todellisuuttaan liiaksi, vaikka niiden pitäisi vain siististi tiedottaa, missä liikutaan ja miten, miten asiat ympärillä ovat, eikä kaasuunnuttaa aivoradoista liiallisen paskoottiisia.

En tarkoittanut tätä varsinaisesti. Pitää kuitenkin vähän olla epärealistiset ajatukset, mutta pitää tiedostaa se hyvin.

Kun tiedostaa voi poistaa asioita, mitkä ei ole ajankohtaisia. Erikoisiakaan ajatuksia ei pidä kieltää jyrkästi.

Luovuus on sitä että uskaltaa ajatella asioita ja poistaa liian epärealistiset ajatukset tai siirtää niitä eteenpäin.

Mutta liiallinen ajatteleminen yksinkertaisissa asioissa estää oikeasti kaikenlaisen muun ajattelun ja stressiä syntyy. Stressi taas turmeltaa monen päivän verran mieltä ja aiheuttaa ahdistusta.

Toki on yksilöllistä paljonko stressistä on haittaa.

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

Sanat: "minä en ymmärrä" raivostuttaa aivan helvetisti kuulla sellaisen suusta, joka väittää ymmärtävänsä. Kannattaisiko sitten kenen tehdä ymmärryksen vuoksi töitä, jos luen toisen pään ylös kirjaan kun tyhjän paskalootan vuotoineen?

Hyvin polkee.

Vierailija
tiäremiäs

Hyötysuhde kasvaa.

Kaikkein psykoottisimmilaan, ihminen yrittää lopettaa turhan ajattelun...

Ja kuinka hän ajattelikaan... lopettavansa turhan ajattelun...

Eikö juuri tuo olekin kaikkein turhin ajatus...

slam

Melkein kaikki mielenterveys ongelmaiset potilaat tukeutuvat realistisiin kuvitelmiin, kun taivas kaatuu niskaan...

Minä kannan palloa harteillani... en voi potea ongelmia, koska olen tappanut mieleni...

...en jaksa olla jankuttamatta... ajatukset luovat asioita... keskittymällä asioihin, ette opi koskaan tuntemaan ajattelijaa...

Todellisuudessa ei ole mitään vittumaista. Tai no, ensin se vituttaa, mutta sitten se vapauttaa...

Vai väitättekö, ettei ajatus, olet juuri sellainen kuin haluat vituta... mutta kun haluaisin sitä sun tätä... enkä tätä... ja paskat

T:saatana opettaa, minä en.

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

"Ymmärrä minua" , naisen suulla lausuttuna on paljon seksuaalisempaa, kun partapeikon paskainen lapsellinen naamataulu keskon keso pystyssä... ja kierivänä pallona tyhmyydessä.

Hyvin polkee.

Vierailija

Kierin pallona... Ei tyhmyydessä vaan tyhjyydessä...

Tieto lisääntyy vain ja ainoastaan, jotta eräänä aurinkoisena päivänä, tuskaisimpana hetkenäsi, voisit huomata ja ymmärtää... ettet tiennyt yhtään mitään...

T:varjo seinälläsi

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006
pienisieni

Tieto lisääntyy vain ja ainoastaan, jotta eräänä aurinkoisena päivänä, tuskaisimpana hetkenäsi, voisit huomata ja ymmärtää... ettet tiennyt yhtään mitään...

Katoppas ihmettä en tiennytkään tuota vaihtoehtoa. Sytymän välikuolemasta kirjoitettuun sanaa oivallettu illuusion tulos. This is the darkest day of my life. - enkä ees halunnut olla runoilija.

Joo, joo jou

jouluna kalkkuna pöytään

ja sanaa höylään

kitara soi ja äänetkin

ilona loistaa

tuokaa jo se kalkkuna

pöytään, pilkottuna

pois viekää

tyhjyyttä saan taas toistaa

uutta odottaa.

Hyvin polkee.

Vierailija

Näinhä se Dalai Lamakin totesi, Analyze, analyze.

Nauratti isääni. Itse vähän kummeksuin mitä isä nauroi. Mutta ehkä juuri sitä. Analyze analyze.

Tarpeeksi kauan kun analysoi niin ehkä siihen sitten kyllästyy.

Vierailija
slam
pienisieni

Katoppas ihmettä en tiennytkään tuota vaihtoehtoa. Sytymän välikuolemasta kirjoitettuun sanaa oivallettu illuusion tulos. This is the darkest day of my life. - enkä ees halunnut olla runoilija.

Joo, joo jou

jouluna kalkkuna pöytään

ja sanaa höylään

kitara soi ja äänetkin

ilona loistaa

tuokaa jo se kalkkuna

pöytään, pilkottuna

pois viekää

tyhjyyttä saan taas toistaa

uutta odottaa.

Ajattelit ettet halua olla runoilija ja nyt olet runoilija...

Näinhän se homma etenee... ihmisillä on kieroja keinoja saavuttaakseen tavoitteensa... tyhjyys.

kasvatin sarvet, vain jotta olisin voinut kohdata voittajani pelotta...

T:peloista pahin... ei ole kuolema vaan ikuinen elämä.

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

Nythän miä olen suuri, suuri ihana runoilijapoika. (tyhjyyteen syntyvästä aivopaskasta on kait jotakin iloakin. helisten ääniä...) kitara piti ottaman, vaikka oli Omen pentagolyynin ykkönen kutittelemassa aivo-nystyröitä

Hyvin polkee.

Vierailija

Aivokakan avulla saat sitten tuntea itsesi suureksi persoonaksi... siinä vaiheessa kun katsot toista silmiin... pystytkö valehtelemaan ... jälleen kerran itsellesi... olevasi suurempi kuin tuo toinen...

T: Other Man Ends Now

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

Haluan, "pystyn" ehdollistumaan tilanteille. Mielelläni haluan siis, vaikkapa valita äänitalouden.

---

Otetaan sitten äänet: D ja A. Kyseessä on pienimuotoinen viritysharjoitus eli suomeksi (elämän)ehdollistuman löytäminen tai siihen kiinnittyminen. Molemmat äänet löytyvät siis sen perinteisen keskari-C:een alapuolelta olevasta octaavista eli seitsemästä perusäänestä muodostutetusta rakennelmasta.

Osio A:

- Piano toimii henkilökohtaisena avustajana. D -> A, D -> A

(katsot sitten pianon koskettimia ja jokerina nappaat random äänen suulla, yhdistät sen koskettimeen. Mutta luonnollisestikkaan et paina valintaa pohjaan.)

Viisaus: Onko kyseessä sitten minkälainen muistisääntö tahansa, mutta luulisi valkoisen kappaleen, joka äänen on aihettanut edistävän tilannettä melkoisesti.

- Edellisen tehvän E- Tuli sieltä, kakofoonista. Vähänko olisi kuivettunutta kakkaa ropissut.... mut se oli mittarissa sopiva esitys. Yleensä olen melko KAASUSSa, mutta pieni reenailu ehdollistajan eli pianon kanssa jelppaa kummasti tilannetta.

--- no, joo ääneni ei valitettavasti ole onneksi mikään kultakatriinan lemmen pesä...

Hyvin polkee.

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

Teinipojan testejä osa 3. (muut jaksot löydettävissä netistä)

En tiedä onko/oliko tuo ykköstesti sitten täysin ajattelun määrästä kiinni, vaan siitä kemiallisesta hereillä olevasta prosessista, joka tuottaa suurimman "vaihtelutalouden" ja asia ei enää olekkaan sama, kuin vastaan otettu info, vaan "teos asiasta". ADD- päätteen luulisi sittenkin olevan puhdasta viisautta tai sen ominaista olotilaa kuvaava ihmisyyden tyypillistymä, vaikka sen käyttö olisikin sitten vapaassa kaaoksessa eikä "meille" ihmisille ilmoitettu loogisuuden päätepiste.

- viisaus: asia vaikuttaa muotoutuneen parempaan olomuotoon. - Voisin olla aavistuksen tyytyväinen...

Hyvin polkee.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat