Miksi käännyin monikultturistista mamu-kriittiseksi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Aikanani minäkin kirjoittelin foorumeille "Bush on tyhmä ja paha -> Siis kaikki konservatiiviset kristityt ovat tyhmiä ja pahoja"-tyylisiä viestejä. Maahanmuuttoa arvostelevia henkilöitä pidin automaattisesti rasisteina. Nyt luultavasti kauhistelisin, että on se Sarah Palin ihan hirvee, elleivät silmäni olisi avautuneet tällaisen ns.monikultturistien ajattelutavan kaksinaismoralismille. Edelleenkään en pidä Sarah Palinin tyylisistä henkilöistä, mutta on olemassa paljon suurempikin uhka, josta monikultturistit joko vaikenevat tai jota he jopa aktiivisesti suosivat.
Tyypillinen ja silmät avaava esimerkki tästä kaksinaismoralismista:
Se on monikultturistien mielestä aivan kauhistuttavaa, että Sarah Palin vastustaa aborttia, mutta monikultturisteja ei tunnu ollenkaan vaivaavan ne seikat, jotka on kuvattu tässä tekstissä:

http://www.halla-aho.com/scripta/moniku ... ainen.html

,joista tämä kohta on vielä kaikkein tärkein ja johon jokaisen monikultturistin on ensin vastattava, jos he haluavat, että heidän vastauksensa otetaan vakavasti.
(Pelkkä Halla-ahon syyttäminen rasistiksi ei ole yhtään mitään, koska monikultturistien kielenkäytössä rasisti on jokainen, joka tuo julki monikultturismille kiusallisia tosiasioita.)
"
Lisää oppineita mielipiteitä olemme kuulleet Pakistanista, mistä - ihan ohimennen vain - on kotoisin suurin osa Norjan ja Britannian ja suuri osa Ruotsin muslimiyhteisöstä. Maan sotilashallitus on tehnyt muutoksia raiskausta koskevaan, islamistiseen rikoslakiin. Todistustaakkaa kevennetään siten, että naisen ei enää tarvitse löytää raiskaussyytöksilleen neljää miestodistajaa, kuten koraani määrää. (Ellei nainen pysty esittämään neljää miestodistajaa, syytetty vapautuu, mutta nainen itse tuomitaan haureudesta.) Islamilaisen opposition yhteenliittymä Muttahida Majlis-e-Amal (MMA), jolla on vahva edustus parlamentissa ja määräävä asema kahden keskeisen osavaltion lainsäädäntöelimissä, ja jota pidetään hallituksen pääasiallisena uhkaajana ensi vuoden vaaleissa, on ilmoittanut käynnistävänsä kansanliikkeen uudistusten perumiseksi. Uskonoppineiden mukaan muutokset ovat "moraalittomia ja epäislamilaisia" sekä todiste "läntisten arvojen soluttautumisesta yhteiskuntaan".
"
Monikultturisteista islaminpuolustelu-vimmassaan on vain hienoa, kun esitettyjen länsimaiden (mm. Ruotsi) muslimit ovat todellisia muslimeja (eivätkä islamin vähemmän vakavasti ottavia "kulttuurimuslimeja") eikä monikultturisteja ollenkaan vaivaa, että näiden uskonpaukkuisuuteen kuuluu kuvatunkaltainen ajattelu, sillä monikultturistit keskittyvät kauhistelemaan Sarah Palinin abortinvastaisuutta.
Toinen esimerkki on suhtautuminen homouteen. Minua eivät homot nytkään vaivaa, mutta minua kyllä vaivaa se kaksinaismoralismi, jolla monikultturistit suhtautuvat homouden vastustamiseen. Sitä he jaksavat kauhistella loputtomiin, että vieläkin on olemassa kristittyjä, jotka voivat foorumeillekin tulla ilmoittamaan, että homouden harjoittaminen on Raamatun mukaan synti (Minäkin olen aikonani foorumeilla solvannut tällaisia kristittyjä.). Se ei kaksinaismoralistisia monikultturisteja vaivaa, että islam suhtautuu homouteen tavalla, joka on kuvattu tämän tekstin loppuosassa:

http://www.halla-aho.com/scripta/islami ... desta.html

On siis olemassa paljon suurempikin uhka kuin Sarah Palinin kaltaiset, eikä se uhka ole vain tuolla jossain kaukana, vaan sitä on paljon jo omissa maissammekin, ja määrä vain kasvaa, koska monikultturisteista on vain hienoa, kun esim. Ruotsiin saadaan yhä lisää muslimeja Pakistanista. Muslimeja, joiden ajatusmaailmaan kuuluu ylläkuvatun kaltaiset opit. Ja entäs sitten vihattu se kreationismi? Kannattaisi joskus monikultturistien perehtyä siihen millaista huikeaa kannatusta se nauttii muslimien parissa (Vaikka toki muslimienkin parista on löydettävissä niitä, jotka kannattavat evoluutioteoriaa.).

Onneksi silmäni lopulta avautuivat näkemään tämän räikeän kaksinaismoralismin, jota täällä edustavat mm. Acedia, Moses Leone, Mirab ja GradStudent, joka vieläpä kehtaa pitää omaa kaksinaismoralismiaan niiiin intellektuellina, etä. No, varmasti nuo MMA-islampuolueen "ajattelijatkin" pitävät vastaavasti näkemyksiään älyllisesti ja moraalisesti hyvin korkeatasoisina.

Summa summarum:

On siis paljon muitakin hulluja kuin Sarah Palin, ja he muodostavat vähintään yhtä suuren uhan. Miksi siis keskittyä vain tuohon yhteen???

Sivut

Kommentit (104)

Vierailija

Onko Lasse Liittynyt uudella nimimerkillä kirjoittaakseen suurkirjoituksensa, vai onko kyseessä joku uusi Oha-Allahin äänitorvi?

Vierailija
Suurkirjoitus

On siis paljon muitakin hulluja kuin Sarah Palin, ja he muodostavat vähintään yhtä suuren uhan. Miksi siis keskittyä vain tuohon yhteen???

On kenties perusteltua kritisoida yhtä ihmistä toisin kuin tehdä kokonaisia kansanryhmiä koskevia yleistyksiä ääriesimerkkien takia?

Edit: Tavallaanhan minäkin olen ennakkoluuloinen koska oletan Yhdysvaltojen poliittisen johdon täyttävän korkeammat kriteerit kuin vaikkapa Iranin vastaavien.

Vierailija

Noniin, se siitä.

Tästä eteenpäin en siis vastaile henkilöönkäyviin hyökkäyksiin (sen enempää minua kuin Halla-ahoakaan vastaan), vaan ainoastaan asiallisesti perustellut erimieltä-olemiset saattavat saada vastauksen.

Voin myös muuttaa uudelleen kantaani, jos riittävät perusteet ilmenevät. Sitä en kuitenkaan uskalla odottaa, mutta sitäkin enemmän tiedän odottaa rasisti-leimalla lätkimistä.

Olen huomannut, että ei monikultturisteilla muita "perusteluja" lopulta olekaan aatteensa hyväksi.

Vierailija

Vahtera ainakin yritti jotakin perustelun tynkää, mutta eipä se häävi ollut. Tyrmään sen tässä esimerkkinä, minkä jälkeen en enää vastaa noin huonoihin perusteluihin.

Vaikka viime aikoina erityisesti esillä on ollut yksilö Sarah Palin, häneen kohdistettu kritiikki on yleensä esitetty niin, että hänet on esitetty typerän ryhmänsä (=konservatiiviset kristityt) tyypillisenä esimerkki-edustajana. Häntä ennen ja hänen jälkeensä aivan valtaosa kauhistelusta kaksinaismoralistisesta erityissuuresta kauhistelusta kohdistuu konservatiiviset_kristityt-ryhmään, josta joskus saatetaan esittää joitakin esimerkki-yksilöitä.

Eihän tämä niin vaikeaa ollut tajuta,

eihän???

Vierailija
Suurkirjoitus
Vahtera ainakin yritti jotakin perustelun tynkää, mutta eipä se häävi ollut. Tyrmään sen tässä esimerkkinä, minkä jälkeen en enää vastaa noin huonoihin perusteluihin.

Vaikka viime aikoina erityisesti esillä on ollut yksilö Sarah Palin, häneen kohdistettu kritiikki on yleensä esitetty niin, että hänet on esitetty typerän ryhmänsä (=konservatiiviset kristityt) tyypillisenä esimerkki-edustajana. Häntä ennen ja hänen jälkeensä aivan valtaosa kauhistelusta kaksinaismoralistisesta erityissuuresta kauhistelusta kohdistuu konservatiiviset_kristityt-ryhmään, josta joskus saatetaan esittää joitakin esimerkki-yksilöitä.

eihän???

Jatketaanpas. Jos ihmisryhmistä puhutaan niin nämä fundamentaliset kristityt ovat lähes yhtä vastenmielisiä kuin islamistit. Kristityissä ja muslimeissa on silti paljon hyviä tyyppejä. Minä en muuta halua kuin, että jokaisella yksilöllä on nimenomaan yksilönä mahdollisuus ja velvollisuus todistaa mitä on miehiään tai naisiaan. Mamukriitikot eivät karrikoiden taivu kuin päätelmään muslimi=paha. Rajat kiinni.

Vierailija
Armitage
Ei jatketa yksinäisen trollin monologia, eihän?

Mitä trollia on siinä, kun yllä annetussa tekstissä osoitetaan, että islamin oppisuunnat KÄYTÄNNÖSSÄ YKSIMIELISESTI tuomitsevat homouden harjoittamisesta väkivaltaiseen rangaistukseen usein aina kuolemaan asti.

Väännän rautalangasta toistaen kysymyksen:Mitä trollia siinä on?

No, eivätpähän ennenkään ole sinunlaisesi kyenneet tähän kysymykseen vastaamaan.

Siksi nauran sinunlaisillesi naurettaville kaksinaismoralisteille makeat naurut

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26997
Liittynyt13.5.2005
Suurkirjoitus
Aikanani minäkin kirjoittelin foorumeille "Bush on tyhmä ja paha -> Siis kaikki konservatiiviset kristityt ovat tyhmiä ja pahoja"-tyylisiä viestejä. Maahanmuuttoa arvostelevia henkilöitä pidin automaattisesti rasisteina. Nyt luultavasti kauhistelisin, että on se Sarah Palin ihan hirvee, elleivät silmäni olisi avautuneet tällaisen ns.monikultturistien ajattelutavan kaksinaismoralismille. Edelleenkään en pidä Sarah Palinin tyylisistä henkilöistä, mutta on olemassa paljon suurempikin uhka, josta monikultturistit joko vaikenevat tai jota he jopa aktiivisesti suosivat.
Tyypillinen ja silmät avaava esimerkki tästä

Mitä me nyt ihan rehellisesti sanottuna olemme voittaneet siinä, että olet löytänyt uskonnollisen totuutesi Halla-Ahon mustavalkoisista teksteistä, joita täällä puffaat vailla mitään uutta näkökulmaa itse asiaan?

Riittoisampi keskustelukumppani.

mirab
Seuraa 
Viestejä3017
Liittynyt30.4.2007
Suurkirjoitus

Onneksi silmäni lopulta avautuivat näkemään tämän räikeän kaksinaismoralismin, jota täällä edustavat mm. Acedia, Moses Leone, Mirab ja GradStudent...

Kiitos Suurk... tärkeästä keskustelunavauksesta. Itse en tosin laske itseäni monikultturistiksi kuin korkeintaan aivan lievässä muodossa.

Tärkeä tekijä minulla tässä ei ole niinkään intellektuaalinen kuin eettinen. Voisin lainata tässä Vahteraan:"Minä en muuta halua kuin, että jokaisella yksilöllä on nimenomaan yksilönä mahdollisuus ja velvollisuus todistaa mitä on miehiään tai naisiaan".

Jos aiomme olla jotian muuta kuin kritisoimasi heimokulttuurit, niin täytyy olla valmius kohdata ihmiset yksilöinä irrallaan taustoistaan. Ihmisen kohtaaminen ryhmäänsä sidottuna on joko primitiivistä tai sitten totalitaarista.

Oikeastaan (maltillisessa) kulttuurirelativistisessa asenteessa on kyse nimenomaan kaksinaismoralismin välttämisestä. Tässähän on tullut, nimenomaan Paliniin liittyen monikultturistien kaksinaimoralismi.

Rere väittää: Israel on rasistinen ja ihmisoikeuksien vastainen
"vihapuhetta saa tehdä kunhan kohde on juutalainen"
Sianliha on Israelissa kielletty
Maailmanpankki kirjoitti: MENA-maiden non-oil-vienti on paljon suurempi kuin Suomen.

Vierailija
Vahtera
Suurkirjoitus

eihän???

Jatketaanpas. Jos ihmisryhmistä puhutaan niin nämä fundamentaliset kristityt ovat lähes yhtä vastenmielisiä kuin islamistit. Kristityissä ja muslimeissa on silti paljon hyviä tyyppejä. Minä en muuta halua kuin, että jokaisella yksilöllä on nimenomaan yksilönä mahdollisuus ja velvollisuus todistaa mitä on miehiään tai naisiaan. Mamukriitikot eivät karrikoiden taivu kuin päätelmään muslimi=paha. Rajat kiinni.

En minäkään fundamentalistikristityistä pidä, mutta silti en ole juuri onnistunut näkemään, että he vaatisivat kuolemantuomioita homoille. No, ehkä se mikässenyt-olikaan baptistikirkko lienee poikkeus, mutta siinä onkin peräti pari sataa jäsentä ja suurin osa on sukua toisilleen. Puhutaan siis "hieman" eri määrästä kuin se, että islamin oppisuunnat yksimielisesti rankaisevat homouden harjoittamisesta väkivaltaisesti usein kuolemaan saakka. Kuitenkin tästä huikaisevasta määräerosta huolimatta tämä baptistikirkko on ollut paljon esillä julkisuudessa, jotta mahdollisimman paljon saataisiin mustamaalattua fundiskristittyjä.

Tuo monikultturistien islamisti-sanan käyttö on muuten mielenkiintoista. Sen avulla pyritään luomaan mielikuvaa, että suurin osa muslimeista ei ajattelisi niinkuin yllä on kuvattu eli suurin osa ei olisi "islamisteja". En minäkään väitä, että kaikki Pakistanistakaan tulevat muslimit ajattelisivat niin, mutta minusta ei ole kuitenkaan mitään syytä myöskään olettaa, että niin ajattelevia olisi vain aivan vähän, sillä uutisesta kävi ilmi, että noita ääriajatuksia viljelevä islampuolue nauttii kuitenkin ainakin melko suurta kannatusta Pakistanin muslimien keskuudessa. Lisäksi on huomattava, että vaikka pakistanilainen muslimi ei kannataisikaan juuri tuota puoluetta, niin hän saattaa silti ajatella homoista melkoisen äärimmäisesti, sillä linkissä osoitettiin, että islamin oppisuuntien suhtautuminen homouteen on YKSIMIELISESTI melkoisen äärimmäistä.

Anteeksi nyt jos sanon, mutta minusta on melko turhaa odottaa yksilöllistä ajattelua sellaisilta, jotka tulevat kulttuureista, joissa kollektiivisuus "omien" (perhe, suku, heimo, muut samoinuskovat, maa) kanssa ja ryhmäpaine ovat paljon suurempia kuin täällä länsimaissa, vaikka eivät ne täälläkään vieläkään tietysti mitään täysin tuntemattomia ole.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Kyllä tuo on joku sellainen tyyppi, joka on ollut palstalla ennen jollain toisella nimimerkillä. Nimesi kaikkien niiden palstalaisten nimet hyvin helposti, jotka kirjoittelevat näihin ketjuihin aktiivisesti ja eivät kannata islamin vastaisuutta. Ehkä tulevissa teksteissään saamme sitten lisää johtolankoja hänen henkilöllisyydestään ja varmaan on tuossa aloituskirjoituksessakin joitain, mutta oli niin tylsästi kirjoitettu, ettei oikein jaksanut sillä silmällä lukea...

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija
-:)lauri
Suurkirjoitus
Tyypillinen ja silmät avaava esimerkki tästä

Mitä me nyt ihan rehellisesti sanottuna olemme voittaneet siinä, että olet löytänyt uskonnollisen totuutesi Halla-Ahon mustavalkoisista teksteistä, joita täällä puffaat vailla mitään uutta näkökulmaa itse asiaan?

Lauri on hyvä ja kertoo, että mitä mustavalkoista on siinä, kun Halla-aho osoittaa, että islamin oppisuuntien suhtautuminen homouteen on YKSIMIELISESTI hyvinkin äärimmäinen, ja minä puolestani olen sitä mieltä, että sen pitäisi "soittaa hälytyskelloja" hyvinkin paljon enemmän kuin jonkun Sarah Palinin.

Mitä se sinun mustavalkoisuutesi tässä yhteydessä oikein tarkoittaa?

Minä sensijaan näen hyvinkin mustavalkoista suhtautumista siinä, että jos jossain varapresidentti-ehdokkaaksi nousee konservatiivikristitty, niin sitä jaksetaan päivästä toiseen kauhistella.

Vierailija
Stinger
Kyllä tuo on joku sellainen tyyppi, joka on ollut palstalla ennen jollain toisella nimimerkillä. Nimesi kaikkien niiden palstalaisten nimet hyvin helposti, jotka kirjoittelevat näihin ketjuihin aktiivisesti ja eivät kannata islamin vastaisuutta. Ehkä tulevissa teksteissään saamme sitten lisää johtolankoja hänen henkilöllisyydestään ja varmaan on tuossa aloituskirjoituksessakin joitain, mutta oli niin tylsästi kirjoitettu, ettei oikein jaksanut sillä silmällä lukea...

Paitsi että unohdin Sigmundin.

Joo, olen minä kerran ennenkin täällä hieman ollut noin vuosi sitten. Nyt en aio jäädä edes niinkään lyhyeksi aikaa mitä olin silloin.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
Suurkirjoitus
Stinger

Paitsi että unohdin Sigmundin.

Joo, olen minä kerran ennenkin täällä hieman ollut noin vuosi sitten. Nyt en aio jäädä edes niinkään lyhyeksi aikaa mitä olin silloin.

Millä nimimerkillä olit silloin?

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat