Lutherin vastaisku Kopernikukselle yms.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kun Kopernikus keksi helisentrisen järjestelmänsä, piti Luther tätä "Narrina, joka yrittää kääntää asiat päälaelleen - saavutan hänet kuolemassani..."

Olin TÄNÄÄN hengessä yhteydessä tuohon kuuluisaan kirkon ja protestanttisuuden perustuneeseen saksalaiseen, ja kääntäjäenkeli oli läsnä... Näin hän sanoi...

"Ich lite..."
"Jouduin hiukan nöyrtymään, sillä tokihan tuottaa järkeviä vastauksia myös laskennalliset menetelmät, auringon etäisyydestä ja koosta saadut minimalistiset laskelmat ja valoenergian määrät..."

Hän jatkoi:

"Kuitenkin - kumman arvelette olevan maapallolle mahdollisempaa, jokaisen ihmisen kuvaan aivojen illuusiokoneistoon lasketulle etäisyydelle pistää valoa tuottava kohde, kuin liikuttaa suurta maapalloa avaruudessa hirvittävää vauhtia?"

"Onhan teillä nyt tietokoneetkin! Jos aina piirtää auringon aamulla olemaan vaikkapa oikealla puolella näyttöä ja illalla menemään keltaisen täytetyn ympyrän vasemmalle puolelle, aivan koneen sisäisen kellon avulla, niin eihän se vaadi, että tuo keltainen ympyrä sinänsä pakottaisi teidät sitä kiertämään?!"

Liikuttelee käsiään, ja kolmea palloa kädessään... Jonglaari!

"Eikö aivan kauheaa avaruuden voimien haaskausta olisi pistää maapallo kiertämään avaruudessa suunnattomalla nopeudella, kuin että aivoihin olisi vain pistetty "lamppu" nimeltä aurinko, joka sitten valoaan tietyllä etäisyydellä teihin luo?

"Tottakai... Niinkuin totesin... Nöyrryin, kun ensimmäistä kertaa näin Newtonin ja Keplerin laskelmat avaruuden mekanistisesta rakenteesta ja kuinka hienosti ne kaiken etäisyyksien, massojen ja aikojen avulla selittivät. Mutta sain jumalalta armon kertoa ihmisen omien aivojen olevan kaikki maailmankaikkeuden objektien sijainnit tiedostava laite, joka tosin pimittää ne kohteet, joiden havainnointiin emme itse aivan toisinaan turvaa tuoden usko..."

"Astrologiaakin olen täällä saksalaisten Taivaassa tutkinut... Kepler saavuttuaan luokseni, selitti kaikki Michael Nostredamuksen käyttämät menetelmät... Lukekaa Nostredamuksen ennustuksia yrittäen löytää numeroillekin jokin miellyttävä merkitys, itse suosin minuutti per säe-lukutapaa"

Tälläisen telepaattisen kuva-näköyhteyden sain tuohon katolisen kirkon pannastaan vapauttaneeseen mieheen...

Kääntäjänä toimi: Niilo Ylivainio, joka osaa sujuvasti saksaa nykyään...

Kommentit (3)

Vierailija
Danqui
Veikkaan schizophreniaa syyksi.

Ei. Älkää enää veikatko... Paranin siitä... Jos tietäisittekin millaista on skitsona, tietäisitte mikä teidät paransi...

Valinnan paikalla skitsoilu tulee ilmeiseksi, kun ei tiedä, valitako itselleen paha, jotta toisille jäisi hyvä, vaiko valita hyvä, jottei paha suotta kauttani lisääntyisi... Monet edelleen tekevät tuossa VÄÄRIÄ valintoja!

Uusimmat

Suosituimmat