Maailmanloppu todisttettu?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Maailmanloppu tulee jossain vaiheessa. Perurusteluna on se, että markkinatalous huolehtii kasvusta ja säätely ei voi onnistua. Säätelytalouden kohtalo tiedetään kokemuksesta.

Ajatuksen voi sanoa myös toisin. Yrittäjä kyllä hoitaa bisneksensä ja jos joku ei tee sitä, niin sitten toinen. Kokonaan toinen juttu on hoitaa yhteistä kakkua, josta itse ei paljoa hyödy.

Asetelmalla on vain yksi päätepiste.

Kommentit (6)

Vierailija

Suurvaloille käy niin että kun rahahanat loppuu, ei varoja enää löydy asevarusteluun ja uusiin päivityksiin. Tuolloin kiusaus on suurii käyttää ydinpoleotetta kun siitä vielä on jotain hyötyä !

Vierailija

Mikä on maailmanloppu? Kun ihmiset häviää maailmasta vai kun, noh, "aika pysähtyy" eli koko maailma häviää.

Noh ihmiset kyllä varmaa jossainvaiheessa kuolee pois, mut en usko että koko maailmankaikkeus tulee "kuolemaan"

Vierailija

Vaikka tuntemamme maailmankaikkeus jostain syystä tuhoutuisikin, ihmiskunta varmaankin olisi jo paennut hyvissä ajoin toiseen maailmankaikkeuteen.

Vierailija

Mandix: Mikä on maailmanloppu? Kun ihmiset häviää maailmasta vai kun, noh, "aika pysähtyy" eli koko maailma häviää.

Kyllä ihmisen kato on aika paha juttu. Pahin tässä tietysti tapahtuu tulevaisuudentoivolle. Ihminen tähtää yleensä vähän pitemmälle kuin seuraava päivä. Jos loppu on melko selvä, miksi ahkeroida tulevaisuuden eteen?

Hiukkanen: Vaikka tuntemamme maailmankaikkeus jostain syystä tuhoutuisikin, ihmiskunta varmaankin olisi jo paennut hyvissä ajoin toiseen maailmankaikkeuteen.

Ei pakene jos on sitä ennen tuhonnut itsensä.

Vierailija

Eikö kuolema ole päivänselvä asia? Kaikki ihmiset kuolee.. ja uusia syntyy lisää. Jokaiselle ihmisille on annettu aikaa jonka saa käyttää ihan miten tahtoo.
En minä edes ajattele eläväni tässä että rakentaisin tulevaisuutta jälkeläisilleni, tietysti tuo on välttämätöntä, jättäähän jokainen ihminen jonkilaisen jäljen jälkipolville... mutta että eläisin se jokapäivä mielessä? pah...

Pieni kärpäsen paska me ollaan tässä maailmassa, sama mitä tehdään...
Kyllä _mulla_ on tulevaisuus, ja sehän tässä eniten merkitsee (ja jokaisella on varmasti sama mielessä). Onhan se vähän surullista kun tulee aika kun kaikki ihmiset on kuollu pois, hyviähä leffoja tommosesta aiheesta sais

Tuhannes viesti, jee.

Vierailija

Mandix: Pieni kärpäsen paska me ollaan tässä maailmassa, sama mitä tehdään... Kyllä _mulla_ on tulevaisuus, ja sehän tässä eniten merkitsee

Näin voi helposti ajatella. Ihminen on kuitenkin kehittynyt niin, että eloonjäänti turvautuu. Tämä näkyy vaikka niin, että haluat syödä, juoda, nukkua, sekstata, laiskotella, ... Tulevaisuuteen tähtääminen kuuluu myös ihmisen heiniin, ja paradoksaalista on se, että jos et ota sitä huomioon, et elä tätä päivää niin, että olosi olisi niin hyvä kuin voisi olla.

Osa ihmisistä kykenee kyllä vaimentamaan tulevaisuuteen tähtäämiset. Tiedetään, että ihminen pystyy myös pihistämään seksistä, ruuasta, nautinnoista, ... Tämä ei kai ole sitä täyttä elämää aina? Enemmän tulee mieleen kaventaminen, ellei sitten jotenkin muuten hyödy.

Uusimmat

Suosituimmat