Ruokakaupan salaliitto

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Alkaa jo tuntua siltä että jos ikinä vain mihinkin elintarvikkeeseen asuinpaikkani parhaan annin tarjoavassa kaupassa tykästyn, voin olla varma että piakkoin moista artikkelia ei enää ko. kaupan hyllyillä näy. Olen menettänyt jo niin monta suosikkiani etten enää edes muistakaan niitä kaikkia, mutta yritetään...

Jokin tietty kaurakeksi, sellainen missä ei ollut sokeria myrkytystilan aiheuttajaksi asti. Kilohaili purkissa - ymmärrettävää toki sikäli että kalathan ovat ilmeisesti meristä loppumassa. Tietty minttumaustettu vihreä tee - onhan muitakin merkkejä, mutta se oli oli paras, vaikka oli halvin. Nyt on näemmä hävinnyt myös persikkamaustettu vihreä tee. (Maustamattomana en vihreää teetä saa alas.)

Ja kaikenlaista muuta. Ilmeisesti kauppa on tehnyt salaliiton minua vastaan ja hävittää kaiken mistä pidän. Näin sitä kuluttajaa ohjaillaan; ensin tarjotaan yhtä ja sitten otetaan pois. Pitäisi kokoajan olla keksimässä uusia suosikkeja tilalle.

Tuntuuko tutulta?

Kommentit (11)

Vierailija

Jos kaupassa on halpa mutta hyvä tuote, ennen pitkää kauppias joko nostaa hintaa tai poistaa sen valikoimista. Tai jos hyllyillä on liian kallis tuote eikä tuottaja suostu / pysty alentamaan valmistuskustannuksia, tuote poistetaan kannattamattomana. Lisäksi aluksi ihmisille tarjotaan useita vaihtoehtoja, joista pari menee eniten kaupaksi. Sen jälkeen muut poistetaan kannattamattomina. Joku tuote voi mennä vähemmän kaupaksi ja se pidetään hyllyssä, mutta jos se vanhenee hyllyyn usein, niin kohta se lopetetaan kannattamattomana.

Lisäksi joku tuote voi loppua, koska sen tuotanto loppuu. Näin voi käydä useista syistä, mutta yksi on se, että se ei pärjännyt kilpailussa päätuotteen kanssa. Ja jotkut tuotteet voivat olla kokeiluluontoisia, mutta sitten kun ne eivät menesty tarpeeksi hyvin, ne lopetetaan.

Vierailija

Se ja potuttaa kun tuotteen pakkkauskokoa muutetaan -> kilohintaa nostetaan. Esimerkiksi leipäjuustosta. Saman valmistajan 2 eri painoista pakkausta vierekkäin kaupan hyllyssä. Toisessa 1 lätty ja toisessa 4 pientä lättyä. Raskaamman kilohinta 8 e ja kevyemmän 13 euroa.

Vierailija
Dredex
Jos kaupassa on halpa mutta hyvä tuote, ennen pitkää kauppias joko nostaa hintaa tai poistaa sen valikoimista.

Katoamistapauksia on ollut jo niin lukuisia, että alkaa tosiaan tulla höyry korvista. Kyllähän minä niistä korotettuakin hintaa olisin maksanut (hampaita kiristellen), mutta kun hävitetään kokonaan. Ja kun yrittää löytää jotain korvaavaa tuotetta, niin ei se maistu yhtä hyvältä. Ja se ärsyttää eniten.

Kaurakeksien kohdalla varsinkin, kun oli niin mukavaa kun oli keksejä joita ei ole myrkytetty sokerilla, vaan joiden päämakuna on ihan oikeasti kaura. Muutenkin saisi olla tuotteita joissa sokeria ei ole lainkaan tai vain hyvin vähän. Esim. mustikkakeittoa syödessä meinaa nykyään tulla yrjö, kun jostain syystä en enää oikein siedä äkki-imelyyttä lainkaan. (Ja silti menee karkkia, suklaata ja sen sellaista, joten en oikein ymmärrä mistä makuaistieni tepposissa on kyse.)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26853
Liittynyt16.3.2005

No joskus on noinkin käynyt. Ei se kuitenkaan kauhena yleistä ole. Useammin käy niin, että jonkin hyvän tuotteen valmistaja myydään, ja uusi valmistaja tekee tuotetta hieman erilaisena. Ei välttämtäää absoluuttisesti pahempana, mutta kun on tottunut, että "tuote x on juuri sellainen", se harmittaa. Vuosien varrella olen kyllä alkanut tehdä suurimman osan ruuasta perusraaka-aineista alkaen, ne eivät niin helposti muutu tai häviä.

Se kyllä harmittaa, että toisalta haluaisi käydä oman kylän kaupassa, mutta kun sieltä ei saa kun aivan peruskamat. ja minä nimenomaan haluan suunnitella ruuat etukäteen ja ostaa sen mitä tarvitsen, enkä mennä kauppaan katsomaan mitä on tarjolla ja suunnittelemaan ruokia sen mukaan (listalta makaronilatikko, jauhelihakastike, marinaadipaskamoska). Lihatarjonta on ala-arvoinen, jauhelihaa ja possunsuikaleita on (ja sitten jotain ökyjuttuja, joita ostan vain harvoin), kaikki muu on sitä marinoitua paskaa, johon en koske ennen kroonista fysiologista nälänhätää. Sitten kun ajaa 20 km kaupunkiin, ostaakin viiden päivän satsin kun kerrankin saa (edes suunnilleen) mitä haluaa. No, se on hinta jonka korpeen muutosta joutuu maksamaan, turha sitä kai sen enempää on rutista.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Se kyllä vi*tuttaa eniten kun kaupat ei myy enään ranch sipsejä. Ne oli ihan sairaan hyviä. Jos saisin valita että ottaisisinko ranch sipsipussin vaiko pillua, niin valitsisisin sen ranch sipsit. Ne on niin hyvii.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Nyt hävisivät sellaiset pikkunaposteltavat joissa oli toisessa pussissa mm. kuivattua karpaloa ja toisessa mm. kookoksen palasia. On aika hankalaa hakata itse kookoksesta palasia irti, mutta onneksi toisen kauppaketjun liikkeessä on melkein vastaava tuote. Pääkauppaani ilmestyi noiden hävinneiden, vain vähän aikaa tarjolla olleiden artikkeleiden tilalle saman valmistajan pussi jossa on kuivattujen hedelmien ohella pähkinöitä, jota kyllä ihmettelen kun kumminkin niin moni ihminen on pähkinöille allerginen. Itsekin olen vaihtelevissa määrin.

Kuivattujen hedelmien ostaminen on kyllä muutenkin sellaista arpapeliä että mistähän tällä kertaa löytyisi järkevään hintaan sopivin kombinaatio. Mutta en keksi mistä toisaalta löytäisin kuivattuja karpaloita.

Vierailija
Qadesha
Mutta en keksi mistä toisaalta löytäisin kuivattuja karpaloita.

Ei ole tullut vastaan. Mutta matka siis suolle. Siellä ne vissiin on nyt kypsiä. Naapuri ainaki kehu jo keränneensä. Sitten vaan kuivaamaan.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Oltiin joskus ahvenanmaalla koulun kanssa ja käytiin taffelin tehtaalla. Saatiin pussilliset jotain uutuus sipsejä. Ne oli ihan järkyttävän pahoja. Heiteltiin satamassa lokeille ne sitten. Ei niitä ole kaupoissa näkynyt. Ainakaan sellaisenaan. Oli pahoja.

Vierailija

Voit myydä muistelosi 7 päivää -lehdelle: " Hurrit käyttivät suomalaislapsia epäinhimillisissä kaupallisissa koekissa".

Uusimmat

Suosituimmat