Mikä kirja - tietääkö joku?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen muutaman päivän muistellut kirjaa, jossa amerikkalaismies muutatuttaa itsensä ja perheensä Etelä-Amerikkaan ja yrittää rikastua myymällä jäätä alkuasukkaille. Jäät tehdään koneella, jonka mies on itse keksinyt.

Muistaako, tietääkö kukaan kukaan, mikä kirja?

Kommentit (6)

Vierailija

kysyn tähän samaan ketjuun oman kysymyksen...

etsin kirjaa jossa mies kuolinvuoteella
allekirjoittaa elinluvutustestamentin...
ja "kuolee"...
aivot päätyvät tieteen käyttöön...
ja miehen aivot ovatkin elossa...

kirja siis kertoo pitkälti siitä mitä hän pohtii
ja luulee...
näkymänä yksi huone suurelta osin...

perskele kun joku olisi tähän kirjaan
törmännyt...
nuorena luin ja tykkäsin...
olisi kiva lukea uudelleen ja katsoa tykkäisinkö
vielä...

Vierailija

Selaillut tuossa erilaisia eläinkirjoja yms. niin tuli mieleen, että onkohan sellaista kirjaa olemassa, jossa olisi esiteltynä mahdollisimman laajasti erilaisia alkueläimiä jne? Eli semmoisia ihan pieniä otuksia.. Olisi varmaan ihan mielenkiintoinen oma maailmansa se. Tai jotain hyvin laajaa eläin- tai vaikka kasvimaailmankin evoluutiosta kertovaa kirjaa.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Phony
Olen muutaman päivän muistellut kirjaa, jossa amerikkalaismies muutatuttaa itsensä ja perheensä Etelä-Amerikkaan ja yrittää rikastua myymällä jäätä alkuasukkaille. Jäät tehdään koneella, jonka mies on itse keksinyt.

Muistaako, tietääkö kukaan kukaan, mikä kirja?

Moskiittorannikko on melko hyvä kirja. Sama kirjailija on kirjoittanut myös matkustusfriikeille kirjoja, joissa hän matkustaa mantereitten yli junalla. Olen lukenut sen, jossa lähdetään paikallisjunalla muistaakseni New Yorkista liikkeelle ja körötellään junia vaihdellen Patagoniaan. Paikallisjunalla Patagoniaan on kirjan nimi.

Enpäs muista kirjailijan nimeä, mutta tuosta Ding Dingin wiki-linkistähän sen näkee.

No Paul Therouxhan se oli.

ps. jos tykkäät Moskiittorannikosta niin lue myös Myrkkypuun siemen. Siinä hullu mies muuttaa perheineen Kongoon.

http://www.kirjavinkit.net/arvostelut/m ... un-siemen/

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Uusimmat

Suosituimmat