Aivot pätkii!

Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mulla pätkii! Joku selittää jotain, ihan sama mitä. Yhtä äkkiä en tajuakaan mitä sieltä suusta tulee, sanat menevät niin kuin puuroksi. Kuulen ne, mutta en tavoita merkitystä. Sitten pitää hokea että "mitä?" "mitä?" "hä?" ja se nolottaa koko ajan kysellä. Sitten koetan naaman ilmeistä katsella että mitä tähän pitää kommunikoida ja monesti menee väärin ja joutuu häpeämään.

Kyse ei ole siitä, että ajatukseni lähtisi harhailemaan. Kesken mielenkiintoisenkin jutun aivo päättää yhtä äkkiä olla tajuamatta Pääsen kyllä aika äkkiä sitten taas kartalle mutta pointti menee monesti ohi. Lisäksi keskittymiskykyni on suorastaan loistava joten tylsempääkin tarinaa jaksan kyllä kuunnella. Sillä hetkellä aivoissani ei oikeastaan ole mitän toimintaa, ainakaan en tiedosta, että siellä olisi edes ajatustoimintaa ko. hetkellä (joo piruilkaa vaan, ei oo aivotoimintaa )

Rassaa kun tätä voi tapahtua monta kertaa päivässäkin ajoittain!

Onko muilla samaa että aivon perhana tekee yhtä äkkiä tenän ja miten olette vaivaa helpottaneet? Voiko tätä mennä lääkäriin itkemään? Minkäpä ne tälle sielläkään tekisi...

Mutta oikeasti menee hermo ja alkaa jo rassata sosiaalisia suhteita tämä! Mistä tämmönen voi johtua?

Hämmentää.

Kommentit (10)

Vierailija

Tuttu juttu varsinkin silloin kun olen masentuneempi. Ei vaan mene perille mikään mitä toinen sanoo.

Jossain määrin auttaa että keskityn 100 %:sti toiseen ihmiseen ja vaikka oikein tuijotan häntä, silloin sanoma menee herkemmin perille. Jos vähänkin puuhailen jotain muuta siinä samalla, hetken päästä minulta on turha odottaa että muistaisin tai tietäisin ylipäätään mitä toinen puhui.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Qadesha
Tuttu juttu varsinkin silloin kun olen masentuneempi. Ei vaan mene perille mikään mitä toinen sanoo.

Jossain määrin auttaa että keskityn 100 %:sti toiseen ihmiseen ja vaikka oikein tuijotan häntä, silloin sanoma menee herkemmin perille. Jos vähänkin puuhailen jotain muuta siinä samalla, hetken päästä minulta on turha odottaa että muistaisin tai tietäisin ylipäätään mitä toinen puhui.

Mulla ei auta edes tuijotus ja jatkuva katsekontakti. Kun pätkäsee niin on niin kuin jos LP:ssä olisi hyppyri ja se neula hypähtäisi muutaman sekunnin eteen päin.

Hämmentää.

Vierailija

En tiedä mistä johtuu, mutta mulla käy monesti samoin.

Jos keskustelukumppani on läheinen tai muutoin kiinnostava ihminen saatan jotenkin tyystin unohtua katselemaan hänen ilmeitään ja kehonkieltään, kuuntelemaan sanojen sijaan äänensävyjä. Silloin sitä ei tosiaankaan niinkään ajattele, vaan tuntee mitä toinen sanoo. Ja hänen sanojensa varsinainen ajateltu pointti saattaa mennä ohi, mutta jokin toinen (ehkä hänelle tiedostamatonkin) pointti tulee kommunikoiduksi.

Joskus kun unohdan kuunnella sanoja saatan jopa nähdä keskustelukumppanini aivan eri ikäisenä - lapsena tai vanhuksena, tai joskus juuri siinä tilanteessa josta hän on kertomassa.

Vierailija

"normaali" tunne... katsoessa toista ihmistä silmiin näen itseni...
"Epänormaali" tunne, tulee siitä, jos en tunnista itseäni.

Jos siinä sitten jotain höpistään, ne nyt ovat vain sanoja.
Sanat ovat sitten ne, joilla mahdollisesti yrität erottaa sinut minusta...

http://www.youtube.com/watch?v=2KkarMNlTzY

T:Where is my mind

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Vatkain

Mulla ei auta edes tuijotus ja jatkuva katsekontakti. Kun pätkäsee niin on niin kuin jos LP:ssä olisi hyppyri ja se neula hypähtäisi muutaman sekunnin eteen päin.

Ei se mitään.

Vierailija

normaalia toimintaa minulle...
kuuntelen tarkasti... mutta ei mitään jää mieleen...
jos jotain jäi mieleen unohtuu se viimeistään
kun starttaan auton...

aakkosia en muista...
kertaulua en muista...
kuukausien numeroita/ nimiä
"kesäkuu on monesko kuu"
niin joudun pitkään pohtimaan sitä...
laskemaan alusta asti moneen kertaan...

tulee "tyhjyyden tunne" pää koppaan
semmosta adhd elämäähän tää on...

Vierailija
Vatkain
Mulla pätkii!
Mutta oikeasti menee hermo ja alkaa jo rassata sosiaalisia suhteita tämä! Mistä tämmönen voi johtua?

Endokannabinoidit estävät hermosolujen viestintää. Presynaptisen hermosolun kannabinoidireseptori aktivoi tiettyjä kaliumkanavia ja proteiinikinaaseja, vähentää syklisen AMP:n määrää ja salpaa hermovälittäjäaineiden vapautumista sääteleviä kalsiumkanavia.
Kun välittäjäaineita ei vapaudu riittävästi, aivot jumittaa.
Endokannabinoidipitoisuus laskee kun syö ruokaa.
Myös skitsofreniaa sairastavilla saattaa endokannabinolipitoisuus olla suuri, heillä asioiden hahmottaminen voi siksikin olla vaikeaa.
Kai jokaisella pätkii silti joskus, yleensä se johtuu siitä että miettii jotain muuta samalla kun joku kertoo jotain.

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

Pätkii aika vitusti.

Sekoilua:

- Esimerkiksi painan syntikan näppäintä A, jotta ulisisin sen ulos. (painelen sitä useampaan kertaan ja kuulen myös, että se ei soi/"värise" kauniisti. Viereinen valkoinen näppäin -G tulee lähes puhtaasti mittariin.

Eikä tämä ole mikään ainoa kerta. Saatan möykätä toista ääntä puhtaana ja mielenkiinnosta haen vuvikseni sen, mikä värisee "nappiin", jos kakefoonilla asiaa pystyy ilmaisemaan yleensä kovin tarkkaan. einiwei.. tuohon suuntaan.

Hyvin polkee.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Hmm... Mä en kyllä sen pätkäsyn aikana tunne tai mieti mitään. Niin kuin elämästä häviäisi muutama sekunti. Niin kuin hyppäisi tästä hetkestä suoraan siihen hetken päähän ja välissä ei ole mitään.

Mistäs endokannabinoideista se feno puhuu?

Hämmentää.

Uusimmat

Suosituimmat