Eläkeläiset notkuu ex-työpaikoillaan

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minulla on sama ongelma kuin kansanedustajilla Lipposen kanssa; entiset työntekijät notkuvat täällä. Eikö eläkeläisillä ole parempaa tekemistä ?

Entiset johtajat pidetään ulkona vaihtamalla lukot heti ensimmäisenä eläkepäivänä. Duunareita on vaikeampi torjua, kun ovilla on kuitenkin liikennettä. Eikä täällä ovia pidetä lukossa päivisin (en menisi semmoiseen työpaikkaan).

Pitääkö panna kahvihuone "remonttiin" ? Vai pitäisikö vaan sallia tämmöinen tuottavuutta alentava ilmiö ? Ehkä pitäisi luoda ns. vierailuaika, esim ruokatunnin ajaksi ?

Kommentit (6)

syytinki
Seuraa 
Viestejä8919
Liittynyt18.8.2008
Lektu-Elli
Minulla on sama ongelma kuin kansanedustajilla Lipposen kanssa; entiset työntekijät notkuvat täällä. Eikö eläkeläisillä ole parempaa tekemistä ?

Entiset johtajat pidetään ulkona vaihtamalla lukot heti ensimmäisenä eläkepäivänä. Duunareita on vaikeampi torjua, kun ovilla on kuitenkin liikennettä. Eikä täällä ovia pidetä lukossa päivisin (en menisi semmoiseen työpaikkaan).

Pitääkö panna kahvihuone "remonttiin" ? Vai pitäisikö vaan sallia tämmöinen tuottavuutta alentava ilmiö ? Ehkä pitäisi luoda ns. vierailuaika, esim ruokatunnin ajaksi ?

Älä hermostu.

Olen eläkeläinen ja kuvaamasi oirehdinta on hälyttävää. Teidän olisi aika tehdä eläkeläisillenne viimeinen palvelus. Parhaassa tapauksessa hoitoonohjaus rittää.

Työpaikallasi voi olla myös jotain pielessä kun kääkät ovat noin voimakkaasti ehdollistuneet. Syynä voi olla jopa seinämaali. Joku irvileuka on sotkenut siihen jotain makiaa huumetta. Viisainta ottaa asia esille ja selvitellä. Itsekin vanhenet ja voi mennä lopulta vanhalla työpaikalla roikkumiseksi.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8919
Liittynyt18.8.2008
Olli V
Mä ainakin masentuisin pahasti eläkeaikani aluksi. En aio eläkkeelle. Työntelo on kivempaa.

Jössees. Taas yks kahjo lisää. Ei muuta kun hoitoon.

Ei voi muuta kuin sanoa niinkuin entinen karjalaisäijä: "ko mie katon noit ahkerii niin miun käyp niin sääli".

el6
Seuraa 
Viestejä1457
Liittynyt12.2.2007
syytinki
Olli V
Mä ainakin masentuisin pahasti eläkeaikani aluksi. En aio eläkkeelle. Työntelo on kivempaa.

Jössees. Taas yks kahjo lisää. Ei muuta kun hoitoon.

Ei voi muuta kuin sanoa niinkuin entinen karjalaisäijä: "ko mie katon noit ahkerii niin miun käyp niin sääli".

Juu, hautausmaat on täynnä korvaamattomia ihmisiä.

.

Vierailija

Ei ole luonnonmukaista, että tietyn päivämäärän jälkeen arvokas työvoima heitetään jorpakkoon. Ei ihmiselle ole viimeistä käyttöpäivää, kuten vaikka jollekki elintarvikkeelle.

Vanhemmat ihmiset asiantuntijatehtäviin ja niihin tehtäviin, joihin he fyysisen kuntonsa mukaan pystyvät. Näin vältettäisiin varmasti dementiaa ja muita toimettomuudesta (mielestäni) johtuvia sairauksia.

Hylkääkö muka jokin muu eläinlaji lauman vanhimmat jäsenet näiden elämien vuosien perusteella?

Nuorten kapitalistien horinaa koko eläkesysteemi. Valtion keräämillä eläkevakuutusrahoilla maksettais helposti koko julkinen velka ja saatais elintaso ihan eri tasolle. Ja elämiseen tarvittavaa rahaa saatais jo niistä varoista, mitkä muuten menisi lainojen korkoihin sekä köyhän asemassa tehtyihin huonoihin sijoituksiin.

Uusimmat

Suosituimmat