Krapulan poistolääke?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli mikä nyt olisi paras krapulan poistoon itse olen miettinyt jotain kahvia reilulla sokerilla, mutta poistaako tämä nopeasti myös etanoli hapot kehosta aamulla? Eikös nuo hapot juuri sen krapulan aiheuta.

Sivut

Kommentit (60)

John Carter
Seuraa 
Viestejä7535
Liittynyt17.2.2006

Helppo ja halpa keino ennaltaehkäistä krapula on nauttia pitkäksivenyneen baari-illan päätteeksi ennen nukkumaanmenoa 5 dl vettä johon on sekoitettu 1 1/2 dl maltodekstriiniä ja 2-3 C-vitamiini (pore)tablettia.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

---
Seuraa 
Viestejä3395
Liittynyt6.9.2006

Varmaan asiaa auttavat parhaiten ne, jotka saa oman olon tuntumaan paremmalta. Aineenvaihdunta olisi hyvä saada liikkeelle, runsaassti nestettä ja ravintoa pienissä määrin sisään siihen tahtiin kuin sitä sietää. Ulos raittiiseen ilmaan köpöttelemään etc. Alkoholin palamiseenhan nuo kikkailut eivät auta, mutta sitähän tässä ei käsittääkseni edes kysytty.

Kysyjä tiennee myös sen, että sillä se lähtee millä se on tullutkin, mutta ilmeisesti sitäkään tässä ei haettu.

Itänaapurissa vetelevät jotain hapankaalin lientä siihen vaivaan, kuulemma ihan hyvin tuloksin. Itsestä ajatus kuulostaa lähinnä siltä, että pääkipuun tarjottaisiin nyrkkeilymatsia.

Vierailija

Elikkä kysymys oli oikeastaan siinä miten saisi nopeiten tuon etanolin pois kehosta. Aineenvaihdunta ei siihen taida auttaa.

---
Seuraa 
Viestejä3395
Liittynyt6.9.2006
NanoNuudeli
Elikkä kysymys oli oikeastaan siinä miten saisi nopeiten tuon etanolin pois kehosta. Aineenvaihdunta ei siihen taida auttaa.

Ok, no sitä ei käsittääkseni voi nopeuttaa

Vierailija
Jäärä
NanoNuudeli

Ok, no sitä ei käsittääkseni voi nopeuttaa

Näinpä eläköön tämä triidi siis toivossa, että joku juutalainen paljastaa, että sitä pystyy nopeuttamaan.

Vierailija

Tippaletkulla pari litraa nesteytystä ja muuta lääketieteellistä lääkitystä. Ei taida onnistua, kuin yksityisellä. Kannattaa omata esim Diners Club kortti rajattomalla luotolla

Muutoin olen sitä mieltä, että vain aika ja nesteiden juonti parantaa. Tunti tunnilta olo kohenee.

Jos olo on sellainen ettei sisällä pysy Rapalan yhdeksänkoukkuiset uistimetkaan, kannattaa aikaa tappaa toiletin puolella.

Finlandes
Seuraa 
Viestejä1399
Liittynyt19.6.2005

Eipä ole krapuloita tullut enää mutamiin vuosiin hankittua, mutta nuorempana tuli pömpättyä enemmänkin.

Parhaat krapulahoidot joita tiedän ovat ilokaasu (välitön vaikutus) ja suonensisäinen nesteytys.

Krapulaseksi auttaa myös. Ei varsinaisesti paranna mitään, mutta miksei krapulassakin saisi nauttia.

asdf
Seuraa 
Viestejä11075
Liittynyt16.3.2005

Riippu krapulan tilasta. Jos on olo on sellainen, että puskee kylmää hikeä, jäsenet tärisee, pelkää kuolemaa ja että joku tuijottaa, kannattaa vaan lepäillä, oksentaa jos jotain tulee, juoda jotain mikä pysyy sisällä ja yrittää kohentaa mielialaa. Pistää vaikka Life of Brainin loppukohtaus pyörimään. Kun tuosta selviää, kannattaa harkita jonkinlaista pämppäystaukoa.

Jos taas on sellainen ihan normi krapula, eli päätä vähän särkee ja on hassu olo, niin siihen auttaa särkylääke, pizza, seksi ja Jaffa.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
NanoNuudeli
Eli mikä nyt olisi paras krapulan poistoon itse olen miettinyt jotain kahvia reilulla sokerilla, mutta poistaako tämä nopeasti myös etanoli hapot kehosta aamulla? Eikös nuo hapot juuri sen krapulan aiheuta.

Jotkut ottaa n.s. krapularyypyn, pullollisen olutta t.m.s.
Joidenkin mielestä krapula lähtee sillä, millä se on tullutkin. Itse en sitä pysty ottamaan.

Jos virtsassasi on vähänkin etanolia, niin kyllä kai se aineenvaihdunta auttaa. Joku asiantuntija voisi tietää, mutta minä ainakin arvelen, että olisi.

Vierailija
asdf
.... Pistää vaikka Life of Brainin loppukohtaus pyörimään. ... .

Onko kunnianarvoisalla kollegalla sattunut pieni fredilainen lipsahdus? Viitannee erääseen Pythonien leffan loppukohtaukseen hän.

Muuten: Miksi joitain alkaa megakrabbiksissa vainottamaan ja toisia ei? Morkkiksessa minuun iskee perisynti, ei niinkään paranoia. Tunnen pakonomaisesta tarvetta pyytää kaikilta anteeksiantoa. Kuvittelen juovuspäissäni tehneeni kammottavia tekoja, vaikka silminnäkijätodistajat kuinka vakuutaisivat, että olen pulissut vain normaaliakin enemmän ja lopuksi simahtanut sohvannurkaan.

Onko aivorakenteella tahi lapsuudenkokemuksilla osuuta? Itse epäilen liian herännäishenkisen rippikoulupapin alitajuista kirousta.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
NanoNuudeli

Ei krapulassa etanolista ole kyse, vaan muista aineista ja niiden epätasapainosta.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Eikös etanolin hajoamistuotteet aiheuta krapulan? Sitä varten punkulla tulee kaamea krappa, tai kuten itselläni krapula ilman että on edes käynyt kännissä... tanniini, näes.

Paras lääke krapulaan on kohtuullisuus edellisenä iltana.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

asdf
Seuraa 
Viestejä11075
Liittynyt16.3.2005
Mummo
Onko kunnianarvoisalla kollegalla sattunut pieni fredilainen lipsahdus? Viitannee erääseen Pythonien leffan loppukohtaukseen hän.

Oho. Onkohan joku hakkeroinut mun salasanani, itse en nimittäin tee virheitä. Life of Brianista oli kyse.

Muuten: Miksi joitain alkaa megakrabbiksissa vainottamaan ja toisia ei? Morkkiksessa minuun iskee perisynti, ei niinkään paranoia. Tunnen pakonomaisesta tarvetta pyytää kaikilta anteeksiantoa. Kuvittelen juovuspäissäni tehneeni kammottavia tekoja, vaikka silminnäkijätodistajat kuinka vakuutaisivat, että olen pulissut vain normaaliakin enemmän ja lopuksi simahtanut sohvannurkaan.

Onko aivorakenteella tahi lapsuudenkokemuksilla osuuta? Itse epäilen liian herännäishenkisen rippikoulupapin alitajuista kirousta.

Olisi ihan hauska tietää, onko krapulan henkisistä oireista ja niiden eroista tieteellistä dataa. Itselläni ei erikoisempia krapuloita kohtuullisista alkoholimääristä tule, mitä nyt janottaa, tekee mieli roskaruokaa ja panettaa.

Joskus harvoin tulee ihmeellinen säikky olo, jonkinlainen pelkotilakrapula. En ole varma, mutta lyhyeksi jääneet yöunet juopottelun jälkeen saattavat edesautta tuota tilaa. Samaten, jos juopottelee kahtena peräkkäisenä iltana, mitä nykyään tapahtuu harvoin. Tuokaan fiilis ei yleensä ole ahdistava, enemmänkin huvittaa itseäänkin, kun ilman syytä kaikki pelottaa. Jos mahdollista, pyrin tuossa fiiliksessä katsomaan jotain kauhua, siitä saa enemmän tehoja irti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat